Dropdown kategorivælger
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 03-05-02 14:48

Jeg har en mysql tabel som indeholder alle kategorier, som er inddelt på
denne måde:

kat_id, underkat_id, titel

Alle kategorier får hver sit unikke kat_id, og hvis det skal være en
hovedkategori, så skal underkat_id være 0.
Ellers hvis det er en underkategori til kategori 1, så skal der stå 1 i
underkat_id.
Og titel er så titlen på kategorien.

Men hvordan laver jeg så en dropdown menu som f.eks. her?:
http://www.123portal.dk/tilfoj_html.php

Den skal kunne udskrive alle underkategorier på den måde dér.

--
M.v.h. Morten Jørgensen
www.StartLinket.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-05-02 16:41

Morten Jørgensen wrote:
> [...]
> underkat_id.
> Og titel er så titlen på kategorien.
>
> Men hvordan laver jeg så en dropdown menu som f.eks. her?:

hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, med: (delvis pseudo-kode)
<select>
while (mysql-udtræk-hasmoreelements){
<option>$kat_id.'/'.$underkat_it.'/'.$titel</option>
}
</select>

mvh

Jesper Brunholm

--
IT-Vest Odense: <http://www.it-vest.sdu.dk/cim/>

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 03-05-02 17:44

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> [...]
> <select>
> while (mysql-udtræk-hasmoreelements){
> <option>$kat_id.'/'.$underkat_it.'/'.$titel</option>

Nej, det har du bestemt ikke forstået rigtigt...
Den skal kunne tage en hovedkategori først og derefter tage en underkategori
og følge hele vejen igennem "underkategori-nettet"...
Så der f.eks. kommer til at stå: 1/2/3/4/5/6/osv...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
www.StartLinket.dk

Fra : -Martin-

Dato : 03-05-02 18:23

On Fri, 3 May 2002 15:48:03 +0200, "Morten Jørgensen"
<admin@startlinket.dk> wrote:

> [...]
>http://www.123portal.dk/tilfoj_html.php
>
>Den skal kunne udskrive alle underkategorier på den måde dér.

På samme måde som threads bliver opbygget i et forum :)

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 04-05-02 15:55

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> wrote in message...
> [...]
> http://www.123portal.dk/tilfoj_html.php
>
> Den skal kunne udskrive alle underkategorier på den måde dér.

Nu har jeg fundet ud af at lave dette, som jeg fandt i et andet gammelt
spørgsmål...
Men jeg vil gerne have det over i en dropdown menu som den anden på
www.123portal.dk ved "tilføj link".
Jeg har ikke fattet meget af det her script, men det virker.

$info = mysql_query("SELECT * FROM links_kategorier ORDER BY titel");
while ($info2 = mysql_fetch_array($info)) {
$info3[] = $info2;
}

function viskategorier($underid, $niveau) {
$niveau++;
global $info3;

for ($i=0; $i<count($info3); $i++) {
$info4 = $info3[$i];