oksekødsfilet
Fra : Mirian

Dato : 03-05-02 13:55

Hej

Jeg har lige fået 2 kg oksekødsfilet af en kammerat.

Nu er spørgsmålet så: hvordan tilbereder jeg den så den kommer til at være
saftig og IKKE smage af oksekød? Jeg er nemlig ikke så vild med oksekød skal
det siges.

På forhånd tak
MVH Mirian

Fra : Svend Andersen

Dato : 03-05-02 15:57

Mirian@post.cybercity.dk writes:
> [...]
>saftig og IKKE smage af oksekød? Jeg er nemlig ikke så vild med oksekød

Du tilbereder den slet ikke.
Du afleverer den bare til mig, så får du en leverpostej i stedet for.

hilsen Svend A

Fra : Lars Bachmann

Dato : 03-05-02 18:58

Jeg vil godt give 2 leverpostejer....

Jeg syntes du skal braisere den, selvom jeg personlig synes det er synd, men
på den måde har du muligheden for at tilsætte noget smag, f.eks.
krydderurter, lauerbær, selleri løg, hvad som helst

Det vil minimere den oprindelige smag, du kunne også skære den i tynde
skiver og marinere den..
her kan jeg foreslå en rødvinsmarinade, med hvidløg og timian.

Held og lykke med den..

Lars Bachmann
www.madtips.dk

Fra : Mirian

Dato : 03-05-02 19:10

"Lars Bachmann" <a-l@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skiver og marinere den..
> her kan jeg foreslå en rødvinsmarinade, med hvidløg og timian.

Tak for de gode forslag, men er du ikke sød at præciserer det, sådan med
præcise opskrifter og evt fortælle hvad brasiere betyder?
PÅ forhånd tak
MVH Mirian

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 04-05-02 07:17

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> skrev följande i meddelandet...
> Jeg er nemlig ikke så vild med oksekød skal det siges.

Jeg vil godt give 3 pakker Stryhns Luxus leverpostejer + 1 pose
Pinocchio-kugler... men så skal du også være hurtig!

> og evt fortælle hvad brasiere betyder?
> MVH Mirian

Braisere - er en tilberedningsmåde, der består i at dampstege kød, fisk
eller grøntsager med suppe eller sauce og under låg.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Det er farligt at leve
Lever du af fedtegrever, havrefras og knækbrød, er det
meget kort du lever, du er næsten død.
Så, da tiden nu er inde og du endnu holder stand, bør
du prøve på at finde den perfekte bedemand.
Og når klokkerne så ringer for dit liv, der var dit, kan du
atter, dog med vinger, spise løs af 'pommesfrit'.
-F. Johansson

Fra : Invader Zim

Dato : 06-05-02 00:38

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
være
> saftig og IKKE smage af oksekød? Jeg er nemlig ikke så vild med oksekød

jeg må erkende at jeg gerne vil give dig hele seks pakker stryhns for de 2
kg mørbrad :P
hvad med to øko kyllinger? de er gode kan jeg lige love at sige :)

-Invader Zim (som elsker en god, saftig oksesteak)

--
Live in Denmark? Interested in industrial, goth, noise, ebm, idm, synth
pop, experimental, new wave, electronic music and everything in between?