Mac hænger når der køres på W2K server
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 03-05-02 09:26

Jeg har 3 Mac's koblet op mod en Windows 2000 Server.

Alt ser tilsyneladende fint ud og de har alle adgang til de sharede drev.
Det mærkelige er, at pludselig - totalt uforudsigeligt - på random
tidspunkter så låser de i alt fra 1 sekund til 1 minut. dvs. hvis f.eks. der
køres i Quark og arbejdes på et job, fryser skærmen og der skal ventes til
der svares igen.

Jobbene kører direkte på serveren og der har ikke været nogen problemer
under NT server 4.0. Nu under w2k er problemet opstået.

Jeg har shared drevene med "macfile volume - osv."

Der er tilsyneladende ikke noget galt med netværket - har prøvet med Mac
Ping, m.v.

Nogen ideer ???
Hilsen
Kenneth

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-05-02 12:10

In article <3cd2497c$0$78795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Kenneth Jensen" <kj@f1consult.dk> wrote:

> Nogen ideer ???

hvilken Mac OS version?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-05-02 14:04

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvilken Mac OS version?

Mac OS 9.1 US på en beige G3 og 2 Mac'er som skal fikses her i
weekenden. De har en underlig sammenblanding af DK og IE systemer, men
dog begge 9.04

Skyldes det ikke nærmere at en Photoshop fil, som ligger på en server,
som en 4 - 5 andre maskiner også trækker på simpelthen ikke kan honorere
forspørgslerne hurtigt nok ? Flytter man den samme fil til Mac'ernes
egen HD, så er der ingen bøvl !

Kenneth er PC manden i det efterhånden legendariske Firma A og Firma B +
det løse.........
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-05-02 14:24

In article <1fbm4do.1ca1mz616kou9cN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Mac OS 9.1 US på en beige G3 og 2 Mac'er som skal fikses her i
> weekenden. De har en underlig sammenblanding af DK og IE systemer, men
> dog begge 9.04

så er det nok ikke det jeg troede... (udløb af DHCP lease)

> [...]
> som en 4 - 5 andre maskiner også trækker på simpelthen ikke kan honorere
> forspørgslerne hurtigt nok ? Flytter man den samme fil til Mac'ernes

Det lyder i al fald som som et fornuftigt bud, netværket (eller
makværket om du vil) kan også være skyld i det.

> Kenneth er PC manden i det efterhånden legendariske Firma A og Firma B +
> det løse.........

Dvs. det er ham vi skal overbevise om at de bør investere i et ordenligt
netværk og den af dig anbefalede forbindelse? (og lokke ham med at, han
så ikke behøves at se på dig helt så ofte)

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-05-02 16:33

In article <o13uaa.g01.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> så er det nok ikke det jeg troede... (udløb af DHCP lease)

TCP/IP - User Mode = Advanced - fjern hak i Load only when needed?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-05-02 16:35

> [...]

> netværk og den af dig anbefalede forbindelse? (og lokke ham med at, han
> så ikke behøves at se på dig helt så ofte)

Nej Kenneth er god nok - han er PC supporteren og jeg er Mac
supporteren. Vi arbejde fint sammen og er ikke ansat dér.

Næ, det der er problemet er at Firma A godt ved at det er lappeløsninger
de har gang i, men de vil ikke ofre det det koster at lave en optimal
løsning. De har eksempelvis heller ingen back up funktion overhovedet !!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 16:39

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> så er det nok ikke det jeg troede... (udløb af DHCP lease)

Det KAN dog godt være en fejlagtig DHCP-fornyelse, men jeg tror
faktisk det er et spørgsmål om at Wind2000 Appletalk måske er ændret
på en ny og spændende måde. Er der noget i dokumentationen?

Det burde det ikke være. En moderne server kan sagtens mætte selv et 100 Mbit netværk.

> Dvs. det er ham vi skal overbevise om at de bør investere i et ordenligt
> netværk og den af dig anbefalede forbindelse? (og lokke ham med at, han
> så ikke behøves at se på dig helt så ofte)

Et utaknemmeligt job, skulle jeg mene. Kenneth, har du en DHCP-server kørende "globalt"?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn