Internet via bærbar og mobiltelefon
Fra : Kjeld Hansen

Dato : 03-05-02 09:03

Jeg har tidligere brugt min bærbare computer og min Nokia 6210 og været på
internettet uden problemer både med højhastighed og 9,6 kbit/s. Det var hos
Sonofon.
Nu har jeg skiftet selskab.
Hos Tele2Mobil har jeg forsøgt stort set alt uden succes, og ved en
opringning til udbyderen fik jeg at vide, at de gav ikke mulighed for
internetadgang via mobiltelefonen.
Derefter skiftede jeg til TDC, og nu har jeg samme problem.
Telefonmodemet er indstillet til 9,6 kbit/s, og telefonen giver
kontinuerligt 3 toner fra sig, hver gang jeg ringer op. Det gælder begge de
udbydere, jeg ringer op til, og begge numre virker fint over computerens
indbyggede modem, når jeg er på fastnet.

Hvad kan der være galt?

Mvh. Kjeld

Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 04-05-02 16:56

Hej

Jeg ved ikke hvilket nummer du ringer til, men jeg bruger nummeret 21210000,
ved TDC Internet...

MVH Torsten

Fra : Kjeld Hansen

Dato : 06-05-02 16:45

Tak!
Det vil jeg prøve.
Mvh. Kjeld.

Fra : Lars Kvorning

Dato : 04-05-02 18:45

I kontrolpanel er der et ikon som gør det muligt at indstille på telefonens
måde at ringe op på. Her skal den står på modem og hastighed: 9,6. Så
emulerer telefonen et alm. modem. Hvis du har highspeed-abonn. kan du bruge
V.110 eller V.120 og sætte hastigheden op.

Hilsen Lars

Fra : Kjeld Hansen

Dato : 06-05-02 16:48

Tak for rådet, men der har jeg været inde og prøve alle kombinationer uden
resultat.
Jeg har ikke så meget "lyst" til et high speed abonnement, da det koster 100
kr. om måneden, og jeg bruger primært nettet til mail.
Mvh. Kjeld