Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Tjene penge
Fra : Jesper

Dato : 01-05-02 23:52

Hej alle i NG
Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået en restskat jeg skal betale
tilbage, og da jeg ikke har pengene skal jeg afdrage hver måned hvilket også
er fint nok, men når jeg har betalt, så er der ikke mange penge tilbage at
leve for.
Jeg har fast arbejde, en kæreste og 2 børn og det vil sige at jeg stort set
kun har aften til hjælp til at lave noget ekstra. Nu kommer spørgsmålet, jeg
kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der kender en måde (evt et
firma) hvor man kunne arbejde med sin pc'er hjemmefra om aften, samle
smykker eller putte breve i kuverter ect. for at gøre hverdagen lidt letter

MVH
JBR

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 01-05-02 22:57

"Jesper" skrev:

> [...]
> firma) hvor man kunne arbejde med sin pc'er hjemmefra om aften, samle
> smykker eller putte breve i kuverter ect. for at gøre hverdagen lidt

Har du telefonstemme, kan du blive phoner for fx. et forsikringsselskab,
hvor du skal ringe rundt og tilbyde forsikringer. Kig i jobsektionerne eller
på forsikringsselskabernes hjemmesider. Typisk aftenarbejde, kunderne skal
jo være hjemme.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Carl Munk

Dato : 01-05-02 22:59

"Jesper" <j.b.r@ofir.dk> wrote in message news:aapo2j$o0i$1@sunsite.dk

> [...]
> firma) hvor man kunne arbejde med sin pc'er hjemmefra om aften, samle
> smykker eller putte breve i kuverter ect. for at gøre hverdagen lidt letter

Det der giver mest er at rende med morgenaviser samt den reklamepukkel
af aviser der uddeles lørdag eftermiddag, de søger efter folk hele
tiden, så se at
komme igang

Fra : R@smus

Dato : 02-05-02 08:36

"Jesper" <j.b.r@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firma) hvor man kunne arbejde med sin pc'er hjemmefra om aften, samle
> smykker eller putte breve i kuverter ect. for at gøre hverdagen lidt

Jeg er ked af at sige det...
Men det kan sgu ikke betale sig.
For så skal du bare betale en formue oveni i skat.
Sådan er det danske system, Man betaler for at arbejde.
SÅ meget for arbejderbevægelsernes kamp...

MVH Rasmus O. H.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-05-02 10:38

"R@smus" wrote:

> Jeg er ked af at sige det...
> Men det kan sgu ikke betale sig.
> For så skal du bare betale en formue oveni i skat.
> Sådan er det danske system, Man betaler for at arbejde.

Hvis du mener hvad du skriver, så kom med noget dokumentation - ellers hold
den slags i dk.politik, når der nu bliver søgt konkrete råd her.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : R@smus

Dato : 02-05-02 12:09

> Hvis du mener hvad du skriver, så kom med noget dokumentation - ellers
hold
> den slags i dk.politik, når der nu bliver søgt konkrete råd her.

Hvad med noget ARGumantation? Dokumentation får du to gange om året.
Men du har ret, måske skulle jeg lave en tråd i dk.politik

Med venlig hilsen Rasmus O. Holme

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-05-02 19:49

"R@smus" wrote:

> hold
>
> Hvad med noget ARGumantation? Dokumentation får du to gange om året.

? Så vidt jeg forstår dig mener du, at hvis man tjener 1 kr, bliver
skatte-udgiften over 1 kr? Kom med et eksempel.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-02 21:52

> ? Så vidt jeg forstår dig mener du, at hvis man tjener 1 kr, bliver
> skatte-udgiften over 1 kr? Kom med et eksempel.

Du er altså noget pernitten. Men hvis han nu tager det der avisjob, så har
han ca. 100 kr brutto for at stå op et par timer før. Men skatten tager 61%,
så han får altså noget der ligner 19 kr pr time for at stå 2 timer før op
hver dag.

Fortæl mig lige at det ikke er en formue i skat? Men du har ret, han har en
positiv indtjening.

Mvh Maria

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-05-02 10:44

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> så han får altså noget der ligner 19 kr pr time for at stå 2 timer før op

Jeg har indtryk af, at aviser giver mere end 50 kr/time brutto. - Og arbejder
man for 50 kr/time, bliver marginal-skatten i øvrigt næppe 61%.
- Se i øvrigt mit svar til Rasmus.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-05-02 19:51

> Jeg har indtryk af, at aviser giver mere end 50 kr/time brutto. - Og
arbejder
> man for 50 kr/time, bliver marginal-skatten i øvrigt næppe 61%.

Et avisjob giver godt 100 kr for en time, men der er typisk kun en times
arbejde. Du skal jo også op og hente aviserne, ud på ruten og hjem igen. 2
timer er realistisk og altså den tid, han skal bruge på at tjene de 100 kr.
Da han har job i forvejen og over 40% af os betaler topskat, så er
beskatningen 61%. Det burde jeg nok have uddybet .-)

Mvh Maria

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-05-02 20:36

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> Da han har job i forvejen og over 40% af os betaler topskat, så er
> beskatningen 61%. Det burde jeg nok have uddybet .-)

Men der da 100% effekt hvis man sparer på udgifterne,
og når man vil bruge offentlige ydelser, er det vel rimeligt
at man bidrager til dem....

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 04-05-02 18:50

"Maria Frederiksen"
skrev
SNIP
> Da han har job i forvejen og over 40% af os betaler topskat, så er
> beskatningen 61%. Det burde jeg nok have uddybet .-)
****************************
Hmmm, den med over 40 % der betaler topskat ......

Den holder vist ikke vand

I så fald bor vi virkelig i en velfærdsstat, og jeg tilhører en
lavtlønsgruppe. Topskatten starter vist ved indtægt større end ca. 285.000
?

--
Jens S., Esbjerg
som pludselig føler sig underbetalt

Fra : R@smus

Dato : 03-05-02 08:08

> ? Så vidt jeg forstår dig mener du, at hvis man tjener 1 kr, bliver
> skatte-udgiften over 1 kr? Kom med et eksempel.

Det jeg mente var ret simpelt: Hvis jeg ikke har så mange penge, og derfor
bruger en stor del af min sparsomme fritid på noget arbejde, som måske giver
3000 ekstra på md, 3000 er en pæn sjat penge, især hvis man ikke har dem. Nu
ved jeg ikke hvor meget Jesper som startede tråden tjener, men lad os sige
at han betaler 50% i skat. så har han kun 1500 tilbage, er det værd at bruge
sin tid på?
Hvis du tjener 3000 og betaler 1500 til staten, har han så ikke betalt for
at arbejde? ja han har tjent nogle penge, men han har også betalt for det.

MVH Rasmus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-05-02 10:51

"R@smus" wrote:

> Hvis du tjener 3000 og betaler 1500 til staten, har han så ikke betalt for
> at arbejde? ja han har tjent nogle penge, men han har også betalt for det.

Der kom et konkret spørgsmål om hvordan man kunne tjene nogle ekstra penge. I
dit eksempel tjener man 1.500 kr, og så må manden selv vurdere, om han synes det
er rimeligt i forhold til det udførte arbejde. - Han får faktisk penge på
kontoen, og det var jo det, han havde brug for.
At man generelt synes skatten er for høj hører til i dk.politik eller
dk.videnskab.oekonomi - ikke som svar på det konkrete spørgsmål.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-05-02 14:03

Jonathan Stein wrote:

> At man generelt synes skatten er for høj hører til i dk.politik eller
> dk.videnskab.oekonomi - ikke som svar på det konkrete spørgsmål.

Enig.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-05-02 16:41

> ? Så vidt jeg forstår dig mener du, at hvis man tjener 1 kr, bliver
> skatte-udgiften over 1 kr? Kom med et eksempel.

Jeg bliver nødt til at komme med et eksempel her. Een jeg kender har gået
hjemme i to år, hvilket faktisk er ret godt betalt. Da hun så endelig
fandt et job i en lille forretning endte det op med at hun havde 1000 kr.
mindre udbetalt pr. måned + ca. 500 kr. i transportudgifter. Det giver en
timeløn på -1500/37 = -40kr. Versgo' at betale 40kr. per time du
arbejder!!! Noget er galt i det her land! Det er da virklig noget der kan
motivere folk til at arbejde.

Fra : PHK

Dato : 03-05-02 16:52

"Jan Pedersen" <jp@q-networks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindre udbetalt pr. måned + ca. 500 kr. i transportudgifter. Det giver en
> timeløn på -1500/37 = -40kr. Versgo' at betale 40kr. per time du

Du skal nok dividere med antal timer pr. måned i stedet for antal timer pr.
uge ;)

--
_
|_|

Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-05-02 18:31

> Du skal nok dividere med antal timer pr. måned i stedet for antal timer
> pr. uge ;)

ups! Nå men resultatet er det samme, det giver stadig minus!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-05-02 17:27

Jan Pedersen wrote:

> Jeg bliver nødt til at komme med et eksempel her. Een jeg kender har gået
> hjemme i to år, hvilket faktisk er ret godt betalt.

Ja, så vi enig om, at de generelle sociale ydelser er for høje ?

Fra : ScooterHead

Dato : 02-05-02 09:02

Hej Jesper,

Skriv ca. hvor du bor henne, og om du evt. kan et eller håndværk, så gør du
det meget lettere for os at hjælpe dig.

Glem alt om hvidt arbejde, hvis du ellers vil have tid til at se dine to
børn.

/SH

Fra : Nicolai Mortensen

Dato : 02-05-02 13:21

HOV - så er jeg da også nødt til at være med....jesper! Din og min
situation ligner hinanden uhyggeligt meget...kone, 2 børn og
gæld.....
Mr. Scooterhead - hvad gør vi?

Fra : Nicolai Mortensen

Dato : 02-05-02 13:22

problemet er, at jeg ingen handyman er....

Fra : Ole Holte

Dato : 02-05-02 20:08

> [...]

> firma) hvor man kunne arbejde med sin pc'er hjemmefra om aften, samle
> smykker eller putte breve i kuverter ect. for at gøre hverdagen lidt letter

Du har 2 børn de kan tjene op til frikortet skattefrit ved at lade sig
modelfotografere via modelbureau til tøjbrochurer, kataloger m.m.
Dig selv og din kæreste gør sådan glatbarbere dine/jeres kønsorganer.
Bladene vil give dobbelt honorar for "de glatte" og hvis du/I har en
"prince
Albert" gives tredobbelt i honorar - så kom igang og tjene masser af
penge

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-02 20:49

Ole Holte wrote:

> [...]
> "prince
> Albert" gives tredobbelt i honorar - så kom igang og tjene masser af

Ja, og du har kun £,$ og UERO som rettesnor,
og har glemt, at livet er mere end penge ?

Fra : JASMIN INTERNATIONAL

Dato : 06-05-02 13:27

Hej Jesper,

jeg har en fantastisk indbringende forretning til dig.

Se længere nede i denne mail, på vedhæftet fil.

--
Tlf.: +47 370 49 545
Fax.: +47 370 49 537

TJEN PENGE, på noget du alligevel gør.

Klik indenfor i min internetforretning med over 2 MILLIONER - VARENUMRE.
SPAR FRA 30 - 70 %
Ring, mail eller fax, hvis du vil vide mere !
http://www.acnmall.com/frankies

Med venlig hilsen
Frank S. Jørgensen
Jesper <j.b.r@ofir.dk> skrev i meldingsnyheter:aapo2j$o0i$1@sunsite.dk...