Måling af fedtprocenten
Fra : Linda Sørensen

Dato : 01-05-02 19:59

Er det muligt for privatpersoner at måle deres fedtprocent uden nogen
former for dyre vægte, der alligevel er unødagtige ? Jeg har læst mig
frem til metoden med en tang og tabel - er det noget man kan få
fingrene i til rimelige penge ? Eller er der en nemmere måde ?
Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 01-05-02 20:24

"Linda Sørensen" <linda@gladogslank.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt for privatpersoner at måle deres fedtprocent uden nogen
> former for dyre vægte, der alligevel er unødagtige ?

Gå ned i dit lokale fittness center, der gør de helt sikkert
Venligst Larsen

Fra : Skurken

Dato : 01-05-02 20:26

> [...]
> frem til metoden med en tang og tabel - er det noget man kan få
> fingrene i til rimelige penge ? Eller er der en nemmere måde ?

Du kan kigge lidt her http://www.motion-online.dk der finder du noget om
sådanne en tang og den koster ca. 200 og alt andet havd du har brug for kan
du også finde på siden her er det direkte link til artiklen
http://www.motion-online.dk/fedttang_test.shtml

Skurken

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 01-05-02 20:28

linda@gladogslank.dk (Linda Sørensen) writes:

> [...]
> frem til metoden med en tang og tabel - er det noget man kan få
> fingrene i til rimelige penge ? Eller er der en nemmere måde ?

Jeg har fået at vide den ene gang jeg har prøvet det at det er ligeså
upræcist medmindre men er uddannet til at lave målingen. Det er så til
gengæld meget præcist hvis man er det.

Carsten
--
/"\ | Carsten Svensgaard
\ / ASCII ribbon campaign | carsten@svensgaard.org

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 02-05-02 06:56

> Er det muligt for privatpersoner at måle deres fedtprocent uden nogen
> former for dyre vægte, der alligevel er unødagtige ?

Hejsa!

På denne side er det muligt at måle din fedtprocent blot ved hjælp af et
centimetermål! *S* Måske er den et bsøg værd! *S*
Jeg har selv prøvet den af... og den er faktist meget præcis.. først prøvede
jeg på den dyre fedtmåler der var i mit fitnesscenter og derefter prøvede
jeg på denne side!! og resultatet var det samme bortset fra nogle decimaler
efter kommaet! Så tjek den ud! *S*

http://www.kostzonen.dk/zonen/fedtprocent.html

Mvh Mette

Fra : Katrine Grønhøj

Dato : 02-05-02 11:12

<SNIP>
> http://www.kostzonen.dk/zonen/fedtprocent.html

Er du gal en dejlig side! Men ih hvor bliver man forskrækket, når man taster
sine mål ind. Det kunne godt ske, man burde tage lidt fat i bedre madvaner
og mere motion...

Hilsen
Katrine

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 02-05-02 20:54

> Er du gal en dejlig side! Men ih hvor bliver man forskrækket, når man
taster
> sine mål ind. Det kunne godt ske, man burde tage lidt fat i bedre madvaner
> og mere motion...

Jep.. kender følelesen.. det kan godt være at man ved hvad man vejer.. og at
man har lært at leve med det man vejer... men når man pludselig støder på
nogle nye tal.. som sikkert for de fleste af os er højere end man regner
med.. så tænker man lige en ekstra gang! *S*
Og jo.. kostzonen.dk har rigtig mange ting der er nyttige.. også selvom man
ikke lige benytter sig af zoneprincipperne! *S*

Mvh Mette

Fra : Stroyer

Dato : 01-06-02 20:13

Hej Linda
Nu ved jeg ik hvor du bor henne af, men i Hard Work på Nørrebro i København
kan man få målt sin fedt % gratis

Hilsen Stroyer