2 Applets på samme side - kommunikation?
Fra : E

Dato : 01-05-02 16:36

Hej,

hvordan kan to applet'er på samme html side kommunikerer sammen? (JSP sider
ikke en mulighed, hvis svaret skulle gemme sig der).

Jeg kunne godt tænkte at en Applet af Class C1 kunne kaste en event, som et
vilkårligt antal applets af Class C2 kan reagere på.

MVH
Emil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-02 16:47

E skrev:

>hvordan kan to applet'er på samme html side kommunikerer sammen?

F.eks. ved at skrive til en temporær fil.

Der er noget der hedder distribueret programmering, men det kan
ikke forklares på få minutter, og jeg ved ikke om appletter kan
håndtere det (men de kan godt være elementer i en distribueret
applikation).

--
Bertel

Fra : E

Dato : 01-05-02 17:00

> F.eks. ved at skrive til en temporær fil.

Jeg troede ikke at Applets måtte oprette filer efter behov en brugers pc.
Men i øvrigt er det ikke hurtigt nok.

Jeg havde forstillet mig noget interaction vha. javascript.

-Emil

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-02 17:43

> Jeg troede ikke at Applets måtte oprette filer efter behov en brugers pc.
> Men i øvrigt er det ikke hurtigt nok.
>
> Jeg havde forstillet mig noget interaction vha. javascript.

Det kan sagtens lade sig gøre uden javascript.

Jeg fandt dette eksempel på suns hjemmside:
http://java.sun.com/docs/books/faq/src/app/InterappletExample.html

Fra : Lars Mosegård

Dato : 01-05-02 17:48

"E" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Jeg troede ikke at Applets måtte oprette filer efter behov en brugers pc.

Nej det må de ikke!

Kig på: Applet.getAppletContext() og AppletContext.getApplets()

Mvh
Lars