Nvidia anerkender der er problemer med bil~
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-05-02 16:04

Fra : Trickysparrow

Dato : 01-05-02 16:58

iddqd@worldonline.dk wrote:
> http://www.theinquirer.net/29040212.htm
>
> Mvh
>
> Bruno

Hvor vil du hen med det ???.

Martin.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-05-02 19:37

Trickysparrow wrote:

> Hvor vil du hen med det ???.

Det er et emne som har været oppe i diverse tråde, så jeg synes det var
relevant for gruppen når der endelig er noget kontant information.

Mvh

Bruno

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-05-02 19:09

iddqd@worldonline.dk wrote:

> [copy topic] Nvidia anerkender der er problemer med billedkvalitet på
mange kort, men siger det ikke er deres skyld.
> http://www.theinquirer.net/29040212.htm

Det vidste vi jo allerede, men det var da på tide nVidia selv indrømmer
det. Deres GPU'er laver jo faktisk et ganske godt billede, men det kan
kortproducenterne jo sagtens smadre. Man kan da selv rette lidt op på
det med en loddekolbe men kvalitet fra starten er da bedst.

--
Lars

Fra : BOM

Dato : 02-05-02 05:51

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Man kan da selv rette lidt op på
> det med en loddekolbe men kvalitet fra starten er da bedst.

Seriøst?

B O M

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-02 07:39

BOM <Aint@Got.Any> wrote:
> "Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
>
> <klip>

> Seriøst?

Ja.
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

--
Lars

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-05-02 20:15

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> http://www.theinquirer.net/29040212.htm

Det er vel ikke så stort et problem på GeForce4 linien og endda GeForce3?
Der er da sket en del forbedringer siden TNT. Jeg kunne tydeligt se forskel,
da jeg for nyligt skiftede fra GeForce256 til GeForce4.

Generelt skal man jo også bare sørge for at holde sig til de kendte mærker.
Det kan godt være at der sidder den samme chip på alle NVidia baserede kort,
men man kan være HELT sikkert på, at der er sparet et eller andet sted ved
noname kortene for at gøre dem så billige som de er.

Fra : Anders Berg

Dato : 01-05-02 22:12

> [...]
> men man kan være HELT sikkert på, at der er sparet et eller andet sted ved
> noname kortene for at gøre dem så billige som de er.

Har et Geforce 3 Ti200 NONAME kort, og det fungerer upåklageligt. Pæn 2D
og 3D kvalitet. Så det passer nu ikke det du siger.

Mvh. Anders

Fra : Sven

Dato : 02-05-02 20:36

> [...]
> men man kan være HELT sikkert på, at der er sparet et eller andet sted ved
> noname kortene for at gøre dem så billige som de er.

Øhhh, nå! Kig på
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1507&p=1
ASUS og Creative er HELT i bund ang. billedkvalitet, og netop disse to
firma'er er da ikke "noname". Har selv haft et Creative Geforce 2 GTS.
Næsten ulæseligt i 1600x1200 i 2D. Har nu et Gainward Geforce 3, som står
meget mere klart i 1600x1200 (på samme skærm), selvom Gainward er et meget
mindre firma end Creative.

Sven

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-05-02 20:50

Sven <sven_no@stofanet.vip.dk> wrote:

> [...]
> ASUS og Creative er HELT i bund ang. billedkvalitet, og netop disse to
> firma'er er da ikke "noname". Har selv haft et Creative Geforce 2 GTS.

Så må der være store udsving i Creatives produktion. Jeg købte et kort
magen til dit, da det kom frem (for lang tid siden) og jeg har da
bestemt ikke problemer med 1600x1200.
Jeg har set et Microstar GF3 kort med væsentlig dårligere billede i
1600x1200... og det var endda på en skærm der skulle være bedre end min.
(Ny Samsung vs. gammel AOC)

Har nu et Gainward Geforce 3, som
> står meget mere klart i 1600x1200 (på samme skærm), selvom Gainward
> er et meget mindre firma end Creative.

Kan det passe? Er det virkelig ikke størrelsen det kommer an på?

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Wizeguy

Dato : 04-05-02 02:24

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> http://www.theinquirer.net/29040212.htm

Det ville have været rart med et lidt mere uddybende indlæg. Den uvidende
læser kunne nemt foranlediges til at tro, at alle nVidia baserede kort har
problemer med billedkvalitenen. Lad os få det på det rene, det er 2D
billedkvaliteten der hentydes til i Inquires artikel. Når det er sagt synes
jeg nu nok, at de smører lige lovligt tykt. Lift nede på siden står der:

". Obviously, we didn't ask him any NV30 "pipelines" questions as that we're
sure he wouldn't talk about, but we learned quite a few things apart from
that.Mo< We spoke about inferior 2D graphic quality on the Geforce 4 cards
few weeks back in the INQUIRER and we believes that Nvidia needs to try
harder on its 2D quality, especially for its next generation chip already
under development."

Inquirer mener altså, at alle GeForce4 kort har inferiør 2D billekvalitet!
Sammenlignet med hvad? Og gælder det alle kort? Længere nede skriver de:

"We've noticed that some cards that we saw especially, the Gainward Power
Pack 750 TI 4600 card, have much better picture quality than other cards
based on the same chip."

Nu er det alstå ikke længere alle GeForce4 kort der har inferiør 2D
billekvalitet, kun alle andre mærker end Gainward (og ?). Magen til
subjektivt og udokumenteret vrøvl skal man da lede længe efter. Det er
særdeles grove påstande, som ikke på nogen overbevisende måde underbygges.
Længere ned står der:

"Even before that rebuttal, many engineers suggested to me that 2D quality
depends pretty much on the quality of the components used for Geforce
branded cards."

Dette er det rene vås, når det gælder GeForce4 kortene, idet disse følger et
anderledes reference design sammenlignet med GeForce 1/2/3, idet
RAMDAC-filtrene sidder ved selve VGA stikket. Dette mindsker den interferens
som giver uskarp billedkvalitet, og sammenholdt med de generelt øgede
reference specs mindskes sandsynligheden/riskoen for at visse producenter
kan springe over hvor gærdet er lavest for at kunne trykke prisen. Det er
meget muligt, at Gainward har valgt at anvende bedre RAMDAC filtre end andre
producenter, men betyder det så, at Gainwards 2D billedkvalitet er dramatisk
bedre? Og har de andre GeForce4 Ti kort så inferiør billekvalitet, og er
Gainward dårlig i forhold til f.eks. Matrox og ATI? Alle andre kilder jeg
har set, det tæller de fleste større review sites (Tom's hardware,
Anandtech, DigitLife etc.), har alle fremhævet GeForce4 kortenes forbedrede
2D billedkvalitet sammenlignet emd tidligere nVidia kort. Ingen af disse
sites har heller fremhævet bestemte producenter, men er af den opfattelse at
forbedringen gælder over hele linien. Med andre ord bør Inquirers artikel
tages med et betragteligt gran salt!
Anders