Hvilket Asus 7700 kort?
Fra : Jan Eggen

Dato : 05-02-01 23:05

Hej.

Jeg har så småt bestemt mig for at købe et ASUS 7700, men jeg kan ikke
finde ud af hvad forskellen på GTS og Pro chipsettet af NVidia's
Geforce 2 er.

(Asus' hjemmeside, bliver man heller ikke just klogere af).

Er Pro modellen nyere og med flere funktioner end standard GTS
chippen, eller er det ca. det samme?

Det nærmeste jeg fandt nogle forskelle på de forskellige kort er hos
Midtdata og jeg ville helt have følgende kort, da det også har en
indbygget TV Tuner:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=V7700D64TV

Men er dette kort bedre, rent 3D-mæssigt?:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=V7700PRO64TV

Ellers nogle gode forslag til en hjemmeside hvor man kan læse mere om
de forskellige Geforce 2 kort?

På forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen, Jan Eggen
E-mail: jan@eggen.dk * ICQ-UIN 3749663

Fra : N/A

Dato : 06-02-01 18:08

Fra : Jan Eggen

Dato : 06-02-01 18:08

On Mon, 5 Feb 2001 23:45:36 +0100, "Anders Albrechtsen"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Den eneste forskel mellem GTS og GTS Pro er, at GTS Pro har hurtigere RAM
>som kører 400MHz mod 333MHz for GTS. Dette giver selvsagt en noget større
>memorybåndbredde, hvorfor GTS Pro er en del hurtigere i de høje opløsninger.
>Men efter min mening er prisen på 3799 kr. for et V7700 Pro (set på
>www.edbpriser.dk) lige lovligt pebret, idet man kan få et Hercules 3D
>Prophet II GTS Pro for blot 2749 kr. Det er præcis det samme kort, og
>ovenikøbet har Herculeskortet TV-Out som standard. Jeg har erfaringer med
>Geforcekort fra både Asus og Hercules, og kvaliteten er den samme.
[KLIP]

Mange tak for svaret.
Jeg havde også selv tænkt på Hercules kortet, så det fik jeg lige
bestilt idag.
Til andre interreserede så fandt jeg nogle test af diverse Geforce 2
kort m.m. på http://www.anandtech.com og på http://www.itsvar.dk
Tom's hardwareguide havde desværre ikke så mange test af disse kort.