Java til VB
Fra : K P V

Dato : 01-05-02 10:22

Jeg sidder her med en VB server. Den modtager strings.

Fra java klienten sender jeg så Strings til serveren Det den modtager
fortolke den som ingenting

Hvordan kan jeg sende en string fra Java som jeg kan bruge i VB.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-05-02 12:03

K P V wrote:
> [...]
> fortolke den som ingenting
>
> Hvordan kan jeg sende en string fra Java som jeg kan bruge i VB.

Det er svært at svare på, når du ikke giver flere detaljer. Især om hvad
du allerede har, og præcist hvordan det går galt - "fortolker som
ingenting".

Men jeg kan da lige bemærke, at Java's strenge (String objekter) består
af Unicode (16 bit) tegn. Derfor er det måske nødvendigt at konvertere
det til 8 bit med en java.io.PrintStream eller lignende. Hvordan VB's
strenge er implementeret ved jeg ikke noget om.

-dennis

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 19-05-02 23:03

Det var formattet den var gal med. Det var nødvendigt at konvertere min
String fra java til et bytearray[] og så kunne min socket på VB serveren
fortolke det!