Andet multimedie
bentjuul 3670
Raster i Illustrator 9
Fra : Thïngmand

Dato : 01-05-02 08:42

Jeg skal have lavet en "fade" effekt med nogle prikker, og da det skal til
en trykker, skal det være i sort og laves med raster - fint nok, men hvordan
gør jeg?

Fra : S. Peters

Dato : 01-05-02 11:34

michael skrev:

> Jeg skal have lavet en "fade" effekt med nogle prikker, og da det skal til
> en trykker, skal det være i sort og laves med raster - fint nok, men hvordan
> gør jeg?

Skulle ikke være grund til at du lægger raster i selve tegningen. Normalt
sker dette i udkøresels processen. Men hvad er det mere præcist du skal
levere til trykkeren? En fil, en film eller print?

m.v.h
S.Peters

Fra : Thïngmand

Dato : 01-05-02 13:04

> Skulle ikke være grund til at du lægger raster i selve tegningen. Normalt
> sker dette i udkøresels processen. Men hvad er det mere præcist du skal
> levere til trykkeren? En fil, en film eller print?

Det er en EPS fil - jeg har nu sendt den afsted til ham, bare med gråtoner.
Problemet er at jeg har fået afvide at de skal være i hhv. 50%, 30% og 10%
raster og om det passer med de gråtoner jeg har valgt, ved jeg jo ikke...

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-05-02 13:17

"Thïngmand" <michael@FJERNthingmand.dk> wrote in message
> [...]
> raster og om det passer med de gråtoner jeg har valgt, ved jeg jo ikke...

Hvis du bruger en sort farve, kan du sætte fyldet til en %-angivelse, så
skulle det gerne svare til raster-procenten.
Altså:
Hvis du sætter en sort til 50 % i illustrator giver det et raster på 50 %,
når det bliver kørt ud.

Det er en bedre løsning end at vælge forskellige grå toner.

/Per