så er den gal igen! (ny til Java)
Fra : Gimmer

Dato : 30-04-02 20:50

Når jeg kompiler det kommer den med flere fejl, men mit spørgsmål går på om
det er okay at der står nummer og ikke fx 16! ( da det er der flere af
fejlne er fra!)
ellers nogel ideer?
vh Gimmer

Mit program er sådan:

class NyRod {
public static void main(String[] arguments ) {
int = 0;
if (arguments.length > 0)
nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );
System.out.println(" Kvadratroden af "
+ nummer
+ " er "
+ Math.sqrt(nummer));
}
}

Fra : Morten

Dato : 30-04-02 21:03

Gimmer wrote:
> [...]
> int = 0;
> if (arguments.length > 0)
> nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );

Prøv Integer.parseInt frem for Integer.parselnt (I, ikke l)
Ellers ser det fint ud.

Mvh Morten

Fra : Gimmer

Dato : 30-04-02 21:08

det fjernede 1 fejl (nu er der 5 tilbage
men kan jeg godt skrive nummer og ikke et tal?
det bunder de 5 andre fejl nemlig i !
vh Gimmer
ps. tak for det by the way... det går langsom fremad

Fra : cg

Dato : 30-04-02 21:49

Du er også nødt til at give int en værdi.
int = 0; er forkert
int vaerdi = 0; er rigtigt

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-04-02 22:12

In <3ccef573$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Gimmer" <gimmer@hotmail.com> writes:

> [...]

> int = 0;
> if (arguments.length > 0)
> nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );

Hvad har du af import linier oeverst ?
import java.io.*
import java.math.*

Mvh
Martin

Fra : Morten

Dato : 30-04-02 22:27

Martin Moller Pedersen wrote:

> Hvad har du af import linier oeverst ?
> import java.io.*
> import java.math.*

Både System og Math er i java.lang der ved ren magi implicit importeres :)

Mvh Morten

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-04-02 22:28

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> wrote:

> Hvad har du af import linier oeverst ?
> import java.io.*
> import java.math.*
>
> Mvh
> Martin
Hej Martin

Han har ikke brug for nogen import sætninger øverst, da han ikke
bruger noget fra java.io og da klassen Math ligger i pakken
java.lang, som der altid importeres.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-04-02 22:22

> [...]
> int = 0;
> if (arguments.length > 0)
> nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );
Hej Gimmer

En af de fejl som du får er sikkert
NyRod.java:3: not a statement
int = 0;
^
som siger at denne sætning ikke er en sætning. Du mangler et
variabelnavn. En anden fejl er sikkert

NyRod.java:5: cannot resolve symbol
symbol : variable nummer
location: class NyRod
nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );
^
Her kan kompileren ikke finde variabelen nummer erklæret nogen
steder. Så den skal du erklære før du kan bruge den . Desuden
mangler du {} efter din if-sætning ellers vil der altid blive
udskrevet noget, selv når man ikke havde indtastet noget argument.

Prøv med
public class NyRod {
public static void main(String[] arguments )

if (arguments.length > 0) {
int nummer = Integer.parseInt( arguments[0] );
[...]

PS. du havde skrevet parselnt i stedet for parseInt (det skal være
et stort i og ikke et lille l).

Fra : PlumBum

Dato : 30-04-02 22:28

> [...]
> int = 0;
> if (arguments.length > 0)
> nummer = Integer.parselnt( arguments[0] );

det skal være
int nummer = 0; // istedenfor int=0;
if (arguments.length > 0)
nummer = Integer.parseInt( arguments[0] ); // fejl i
Integer.parseint det skal være Integer.parseInt

Fra : Gimmer

Dato : 01-05-02 18:53

Mange Tak for jeres tid. Det er venligt af jer lige frem at give jer til til
at "færdig gøre" mit projekt
VH Gimmer