Regler for indfødsret
Fra : Jette Pedersen

Dato : 30-04-02 18:38

Min oldemor stammer fra Sydslesvig (født 1889) og var derfor tysk
statsborger. Hun giftede sig med en dansker i 1908. Gav det automatisk
dansk indfødsret? Jeg kan se, at hendes bror fik dansk indfødsret efter
ansøgning, men jeg kan ikke finde hende i indfødsretstildelingerne.

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 30-04-02 20:56

Her kan du finde lidt indvandringen

http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/saadan/indvand.htm

Tom Stryhn Sr.

stryhn@email.dk

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 01-05-02 07:15

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dansk indfødsret? Jeg kan se, at hendes bror fik dansk indfødsret efter
> ansøgning, men jeg kan ikke finde hende i indfødsretstildelingerne.

Kvinder fik helt automatisk mandens statsborgerskab.
Jeg mener først at det blev forandret engang i 1950'erne.

Børge

Fra : dannebrog

Dato : 01-05-02 08:37

Din oldemoder har fået dansk indfødsret, da hun giftede sig med danskeren. -
Det er kun personer, som har fået dansk indfødsret ved lov - eller før 1848
ved allerhøjeste Kgl. bevilling, som findes i databasen.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug