Opslag i Wiibergs præstebog ønskes
Fra : Familien Kristensen

Dato : 30-04-02 17:55

Er der en venlig sjæl, som vil se om der er nævnt noget om Lauritz Sommer
(fundet i FT 1787), f.eks. fødselsdato/-sted?
Folketælling: 1787
Sogn: Gosmer
Amt: Århus
Lokalitet: Præstholm
Familienr: 18
Navn: Lauritz Sommer
Alder: 49
Civilstand: gift
Ægteskabsnr: 1
Familiestand: Hosbonde
Stilling: Sogne-Præst

Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Arne Gamst

Dato : 30-04-02 18:47

Det er der, jeg skanner lige siden for der er både om hans far, hans morfar
og hans svigersøn.
sender den til dig privat.

Mvh
Arne Gamst

"Familien Kristensen" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:aamibg$ka5$1@sunsite.dk...

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 01-05-02 20:53

On Tue, 30 Apr 2002 19:46:49 +0200, "Arne Gamst" <arne@gamst.com>
wrote:

>Det er der, jeg skanner lige siden for der er både om hans far, hans morfar
> [...]
Hvis bogen stadig ligger fremme, vil du måske checke
Jørgen Stuhre (1660) i Hammelev (ved Haderslev)?

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Arne Gamst

Dato : 02-05-02 20:29

Beklager meget, men det ligger i det gamle Slesvig som ikke var med i Wibers
bøger.

Med venlig hilsen

Fra : Show The Andersens

Dato : 03-05-02 21:17

> [...]
> Er der en venlig sjæl, som vil se om der er nævnt noget om Lauritz Sommer
> (fundet i FT 1787), f.eks. fødselsdato/-sted?

Du skal have fat i Præstehistoriske samlinger, 2. hefte, 1929, s 131-133.
Der er en lille artikel om familien: En søskendeflok. Af Otto Sommer.

Klokken er mange nu og det er meget længe siden jeg har brugt min scanner -
måske sender jeg dig siderne....

Annette