Bedste rute til Italien
Fra : Lars h. Jørgensen

Dato : 30-04-02 16:47

Hejsa Gruppe

Jeg er blevet anbefalet at spørge her fordi i skulle være meget vidende om
kørsel til italien.

Hvordan kommer jeg lettest til området lido di jesolo. Shell geostar siger
over salzburg, men for mig virker det som en om vej??

Hvilken vej er mindst trafikeret, hvis man kan snakke om det dernede..

Hvilken vej er billigst(motorvejsskat)

Håber der er en der gider hjælpe

Ps. kan man ikke sagtens nå ned til Nurnberg-munchen på en dag ca 900-1000km

mvh
Lars

Fra : PHK

Dato : 30-04-02 17:08

"Lars h. Jørgensen" <larshj@get2.net> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe

> Ps. kan man ikke sagtens nå ned til Nurnberg-munchen på en dag ca
900-1000km

Det kommer an på hvad tid på dagen du kører, og om du har campingvogn med ;)

Uden campingvogn kan du sagtens nå derned. Med - så skal du starte tidligt
om morgenen.

--
_
|_|

Fra : kim pedersen

Dato : 30-04-02 17:42

Hvor bor du?
Hvis Sjælland så Gedser,Munchen,Salzburg.Taumerntunnel koster ca 120kr,det
samme gør motorvejen i Italien,hvis du har campingvogn med.
MVH kim kim

Fra : Evan B. Olesen

Dato : 01-05-02 09:27

> [...]

> Hvilken vej er billigst(motorvejsskat)
>
> Håber der er en der gider hjælpe
>
> Ps. kan man ikke sagtens nå ned til Nurnberg-munchen på en dag ca

Den nemmeste og hurtigste vej til Lidoen (Jesolo/Cavallino) er, efter min
mening,
München-Salzburg-Villach-Udine-Jesolo.

Det er ikke nemt at finde en "minst trafikeret vej", men rute A7 (Tyskland)
på strækningen Würtsburg og direkte syd på via Kempten og ind i Østrig via
Pfronte er den delstrækning, jeg har oplevet som mindst befærdet.
Der er ikke motorvej fra det sydlige Tyskland og ind i Østrig, men til
gengæld en flot tur. Det går op over Fernpas (1210 m), som ikke er
noget problem selv med campingvogn.
Nu kan du så vælge, om du vil følge motorvejen via Innsbruck - Brenner - og
videre ind/ned i Italien, eller som jeg har gjort det et par gange og nok
også igen til sommer. I stedet for som ovenfor beskrevet tager vi turen via
Landeck, med rute 315 via Prutz - Pfunds - Nauders og krydser grænsen til
Italien (Reschenpas), videre via Merano til Bolzano.
Uanset hvilken af de to sidstnævnt ruter du har valgt, kommer du forbi
Bolzano, og herfra kan du vælge den lange tur med motorvejen via Verona,
eller Trento og så tværs ind over enten via Bessano d. Grappa eller som jeg
foretrækker det, længere østover via Feltre (mindre trafik), og i begge
tilfælde via Treviso.
Med hensyn til prisen (motorvejsskat/bro og tunnelskat) - ja, så kan du gøre
det gratis. Det er så turen: A7 i Tyskland - Fernpas - Landeck -
Reschenpas - Merano - Bolzano - Trento (Bolzano-Trento med den gamle
hovedvej) - Bassano d. Grappa/Feltre - Treviso - Lidoen.
Denne tur er nok den korteste i kilometer, men ikke i tid. Det er efter min
mening nok den flotteste tur, og det er derfor vi foretrækker den på
udturen. Det "gør så heller ikke noget" at vi kan slå et smut op i fristaten
Samnaun (toldfrit område) - ligger i "hjørnet" Schweiz/Østrig/Italien - (dog
ikke med campingvogn/teltvogn).

Med hensyn til tidsforbrug på motorvejen i Tyskland med campingvogn er vores
gennemsnit midt i firserne UDEN pauser og evt. stau, når du så kender dine
egne pauser, er det blot den
lille tabel.

Mvh. Evan.