iBook-brok ved kapning af netforbindelse
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 30-04-02 16:06

Jeg er den lykkelige ejer af en iBook med OS X. En fantastisk, helstøbt
maskine.

En ting, der dog irriterer mig en del er, at Mail og MT-Newswatcher
brokker sig gevaldigt hver gang jeg piller netstikket ud.
Mail siger, at det har mistet forbindelsen til mine 5 email-konti, og MT
siger, at forbindelsen til de to Usenet-servere er røget.

Kan man ikke på en eller anden måde slippe for disse fejlmeddelelser?

Jeg ved I er en del laptop-hajer derude - I må da have en løsning på det
problem!

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-02 16:10

In article <nospam-1F9CF0.17061630042002@news.net.uni-c.dk>,
Mikkel Pagh <nospam@nospam.com> wrote:

> Kan man ikke på en eller anden måde slippe for disse fejlmeddelelser?

Lad være med at pille netstikket ud, eller afslut programmerne inden. Du
kan selvfølgelig også bare fortælle dem at de ikke skal gøre noget på
egen hånd, men vente til du siger til.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 01-05-02 09:29

> Lad være med at pille netstikket ud, eller afslut programmerne inden. Du
> kan selvfølgelig også bare fortælle dem at de ikke skal gøre noget på
> egen hånd, men vente til du siger til.

Okay, tak.

Jeg kommer lige til at tænke på, om det er muligt/praktisk at lave noget
med locations med forskellige egenskaber? Altså fx en online location og
en offline location.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-05-02 09:45

In article <nospam-5A30AF.10283501052002@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Jeg kommer lige til at tænke på, om det er muligt/praktisk at lave noget
> med locations med forskellige egenskaber? Altså fx en online location og

Der må vist et andet M på banen for at svare på det.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 11:48

> [...]

> Jeg kommer lige til at tænke på, om det er muligt/praktisk at lave noget
> med locations med forskellige egenskaber? Altså fx en online location og

Det kan man sagtens - slå alle interfaces fra i din offline location

(Jeg bruger det selv hvis ikke jeg har netforbindelse)

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 01-05-02 15:51

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det kan man sagtens - slå alle interfaces fra i din offline location

Du har ret, jeg har lige fået indstillet det, og det virker fint.
Dejligt!

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-05-02 20:57

> Du har ret, jeg har lige fået indstillet det, og det virker fint.
> Dejligt!

Brokker mail sig ikke over manglende netforbindelse alligevel?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 02-05-02 18:57

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Brokker mail sig ikke over manglende netforbindelse alligevel?

Jo, du har ret. Jeg var lidt for hurtig.

Grunden til at jeg skrev at det virkede var, at den ikke brokker sig med
det samme, som den normalt vil gøre hvis man hiver netstikket ud. Der
går nogle minutter, og så kommer der de sædvanlige dialogbokse op.

Morten, du skrev at du bruger det når du er offline. Hvordan indstiller
du helt nøjagtigt computeren, så der ikke kommer brok?

Skal man ud over lokaliteter også ændre nogle indstillinger i Mail?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 19:17

In article <nospam-30FBA0.19564302052002@news.net.uni-c.dk>,
Mikkel Pagh <nospam@nospam.com> wrote:

> Morten, du skrev at du bruger det når du er offline. Hvordan indstiller
> du helt nøjagtigt computeren, så der ikke kommer brok?

Jeg bruger det for at undgå at lookupd ikke "lægger maskinen ned" ved
konstant at bruge resurcer på at slå DNS adresser op. Det har ikke så
meget med mail.app at gøre.

> Skal man ud over lokaliteter også ændre nogle indstillinger i Mail?

Ja, slå automatsik tjek fra og tjek mail manuelt (i Preferences) - eller
lad mail.app gå offline: Mailbox -> Go Offline