Hjælp til max; tingende binder sig til 0,0
Fra : Peter Werner

Dato : 30-04-02 23:15

Hej

Hvordan kan det være at jeg lige pludselig kun kan tegne objekter i 0,0???
Desuden kan jeg heller ikke skalere. Der er ikke nogle af lagende der er
låst.
Det er lidt (MEGET) et problem når man gerne vil lave noget seriøst.
Jeg har eksporteret en model fra cad til 3ds format og så importeret den.
Det kan muligvis lyde underligt, men ellers kommer der ikke noget man kan
bruge med.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak

Peter W

Fra : P.C.

Dato : 01-05-02 07:47

Hi.

"Peter Werner" <p_werner_no1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan muligvis lyde underligt, men ellers kommer der ikke noget man kan

Det lyder som et snap problem ----- har du sat et meget stort snap grid, vil du
jo snappe tin nærmeste pukt som så kan være 0,0
P.C.

Fra : Peter Werner

Dato : 01-05-02 11:24

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message news:<3ccf8f69$0$78807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> >

> Det lyder som et snap problem ----- har du sat et meget stort snap grid, vil du
> jo snappe tin nærmeste pukt som så kan være 0,0

Det er desværre ikke det, der er problemet, men det kunne det have
været. Problemet tilknytter sig til modellen og ikke til
indstillingerne i max. Jeg har prøvet på flere forskellige computerer
men det er det samme over det hele. (På Aalborg universitet)

Er der flere gode bud???

Peter W

Fra : P.C.

Dato : 01-05-02 11:55

Hi.

> [...]
> indstillingerne i max. Jeg har prøvet på flere forskellige computerer
> men det er det samme over det hele. (På Aalborg universitet)

Har du prøvet at exportere tegningen, ---- altså exportere de objekter du
udvælger og ikke tegningen samt opsætningen, ------ og altså igen importeret
objekterne i en ny standard opsat tegning.
P.C.

Fra : Peter Werner

Dato : 01-05-02 23:22

Jeg ved ikke om svaret er kommet en gang før, der er lidt problemer med min
news server.
Den metode du beskriver virker delvist, man kan nu skalere modellen men man
kan stadig ikke flytte den. hvis jeg inporterer eller merger den underlige
model i en scene som virker normalt, kan man stadigt ikke flytte den væk fra
0,0 eller tegne nye ting uden for 0,0

MVH
Peter W

Fra : P.C.

Dato : 02-05-02 12:19

Hi.

> [...]
> model i en scene som virker normalt, kan man stadigt ikke flytte den væk fra

Jeg synes stadig det lyder somom du burde kigge på snap indstillingerne. der er
jo 3 -- 4 forskellige snaps, og selvom du har checket dem, bør du nok checke dem
igen og bla se om de er aktive eller ikke aktive. Måske rammer jeg igen helt
ved siden af, og jeg må indrømme at jeg selv har oplevet problemer som jeg har
brugt meget forgæves tid på, når det handler om 3Ds. ------- f.eks har jeg altid
problemer med at få placeret et importeret emne indenfor det arbejdsområde der
er og især at få emnet skaleret ordentligt ; hvis man sætter et objekt ind i en
tegning der dækker hele sol systemet og ens objekt er 1 mm. stort, _kan_ der
desværre være problemer, hvis en projektør er sat ind i den anden ende af
universet ;))
Men der er en masse indstillinger som berører snap og bla. er der opsætningen
nogle felter der vil skabe problemer, hvis de er afkrydset. Det handler bla. om
"regler" for hvilket punkt man roterer omkring, og indsætter i forhold til og i
snap menuerne er der vist nogle værdier der kan sættes forkert, så det bliver
umuligt at arbejde med tegningen. ------- det var derfor jeg foreslog at åbne en
problemløs tegning og indsætte objekterne i den, efter du har slettet alt i
tegningen.
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a

Fra : Freddy Suurland

Dato : 02-05-02 15:47

Hej Peter

Prøv at vælge:
Motion
Assign Controller (Roll out)
Position
Assign Controller
Bezier position
Make Default

Du har sikkert lavet en anden indstilling default.

Samme sted kan du finde indstillinger vedr. Scale

En lettere metode er at slette/omdøbe din 3DSMAX.INI fil, og genstarte, som
er alle variable sat til defaultværdier. (en ny INI fil laves automatisk)

Venlig hilsen
Freddy

Fra : Peter Werner

Dato : 02-05-02 19:39

"Freddy Suurland" <freddy@suurland.com> wrote in message
> Hej Peter
>
> Prøv at vælge:
> Motion
> Assign Controller (Roll out)
> Position
> Assign Controller
> Bezier position
> Make Default
> Du har sikkert lavet en anden indstilling default.
> Samme sted kan du finde indstillinger vedr. Scale

Der var den sgu det var da vidunderligt, du har redet en uges arbejde.
Fantastisk
Jeg er dig evigt taknemmelig

> En lettere metode er at slette/omdøbe din 3DSMAX.INI fil, og genstarte,
som
> er alle variable sat til defaultværdier. (en ny INI fil laves automatisk)

Den virkede dog ikke. Men hvar har sagt at Max er let!!!

Tusinde tak

Peter Werner Hansen

Se evt. http://www.aod.auc.dk/studiet/galleri/delicatezza.htm for at se hvad
jeg eksempelvis bruger max til.