Vink med vognstang
Fra : Peter Perlsø

Dato : 30-04-02 12:45

Må jeg I det små henstille til at visse navngivne debattører dæmper deres
trang til at svare på hinandens snakke-indlæg med one-liners?

Jo, det er sku altid hyggeligt lige at fyre et lille sjovt indlæg af, men
det reducerer faktisk udbyttet af d.e.m. For dem of os der ikke er helt
vilde med af halvdelen af de 150 artikler/dag.

Kan I ikke kue jeres trang, så brug dk.snak.

På Forhånd Tak.

- Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-04-02 13:25

Peter Perlsø <ftl@pobox.com> wrote:

> Må jeg I det små henstille til at visse navngivne debattører dæmper deres
> trang til at svare på hinandens snakke-indlæg med one-liners?

Da jeg ikke er nævnt, men ramt vil jeg forsøge
at
efterleve
dit
ønske!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Christian Bech

Dato : 30-04-02 13:51

> Da jeg ikke er nævnt, men ramt vil jeg forsøge
> at
> efterleve
> dit
> ønske!

Fnis!

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Peter Perlsø

Dato : 30-04-02 14:44

On 4/30/02 2:50 PM, in article 1fbgjw2.1rv59tuk219k1N%bechd@mac.com,
"Christian Bech" <bechd@mac.com> wrote:

> Fnis!

Dette og alle de andre ret så ironiske svar på mit indlæg er simpelthen bare
fopr fjollet, og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I
dk.edb.mac...

Så kan I mene hvad I vil.

- Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Fra : Christian Bech

Dato : 30-04-02 15:25

Peter Perlsø <ftl@pobox.com> wrote:

> Dette og alle de andre ret så ironiske svar på mit indlæg er simpelthen bare
> fopr fjollet,

Så kunne du jo have valgt at respondere på det indlæg, hvor jeg
argumenterer mod din henstilling.

> og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I
> dk.edb.mac...

Og det er egentlig også grunden til, at jeg har svært ved at tage dit
indlæg alvorligt. Jeg ved ikke hvor mange gange, du har entreret gruppen
og været voldsomt aktiv - og misforstå mig ikke, jeg sætter skam stor
pris på dine indlæg og din viden - for derefter hurtigt at smække med
døren, fordi gruppen, tonen arten af indlæg ikke passede dig.

Hvis man ønsker at præge en gruppe, så er det en go' ide at vente til
man bliver opfattet som fast skribent. I hvert fald virker det en smule
fjollet at passe gruppen ti efter dig, når du sikkert ikke bliver her
mere end tre uger.

> Så kan I mene hvad I vil.

Kan du acceptere, at nogen mener noget andet end dig?

--
Christian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-04-02 15:30

> [...]
> fopr fjollet, og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I

Ro på Peter, det er såmænd bare lidt venlig ironi. Du er jo en gammel
rotte her, så du skulle vel kunne tåle det. Bliv endelig og deltag!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-02 16:04

In article <B8F46C3E.1737%ftl@pobox.com>, Peter Perlsø <ftl@pobox.com>
wrote:

> Så kan I mene hvad I vil.

Tak.

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-05-02 13:13

On Tue, 30 Apr 2002 15:43:58 +0200, Peter Perlsø wrote
(in message <B8F46C3E.1737%ftl@pobox.com>):

> [...]
> fopr fjollet, og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I

Peter, du er frygteligt nærtagende. Det her har været de mest godmodige svar.
Jeg tror du misforstår nogle af dem.

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.

Fra : Storm

Dato : 01-05-02 20:06

> [...]

> fopr fjollet, og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I

Helt ærligt er der da ufattelig meget kompetent og fagligt interessant
snak her i gruppen.

Jeg "opdagede newsgroup for 1 1/2 år siden, og har kigget/fulgt
forskellige, men er blevet hængende ved en lille håndfuld.

De grupper hvor der virkelige er noget at hente, hvor folk ved hvad de
snakker om og gerne vil hjælpe, ser for mig netop ud til at være de
grupper, hvor folk kender hinanden godt og derfor også kommer med snak
og drillerier indimellem.

Det er vel derfor folk gider brug tid og engagement på det. Fordi der er
lidt "sjæl" i gruppen også. Hvis det kun er spørgsmål - svar - nada mas,
bliver det måske en gruppe som ingen rigtig synes er deres.

Men det er da rigtigt at dygtigere brug af OT ville lette det for dem
der ikke gider de platte vitser, (som jeg selv synes er sjove, bare de
ikke handler om mig

Men nu er du måske allerede gået...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 22:20

In article <1fbiutw.bo2mimjr7nkN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Men det er da rigtigt at dygtigere brug af OT ville lette det for dem
> der ikke gider de platte vitser, (som jeg selv synes er sjove, bare de
> ikke handler om mig

så er det derfor du ikke har kommenteret den om grisen...

Fra : Storm

Dato : 03-05-02 08:37

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> så er det derfor du ikke har kommenteret den om grisen...

Jeg synes nu selv jeg lavede en ganske elegant indirekte tilbagelægning,
men den fangede du måske ikke?

<1fbg3gu.3jmpy41xmzijwN%Ninzen@ofir.dk>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 03-05-02 11:57

In article <1fbk3fg.1etjhhe14b8uzmN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg synes nu selv jeg lavede en ganske elegant indirekte tilbagelægning,
> men den fangede du måske ikke?
>
> <1fbg3gu.3jmpy41xmzijwN%Ninzen@ofir.dk>

rent bogstaveligt ser det ikke ud til at jeg 7kan/ fange den (pist borte
fra min egen server, sunsite og google)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-05-02 00:28

Hej Peter

Jeg er fuldstændig enig med dig, - men ignorer børnehavebørnene og lad dem
'lege videre' og giv så din hjælp/råd til dem af os, der gerne vil bruge og
høre dem.

Peter Perlsø wrote:

> [...]
> fopr fjollet, og giver mig egentligt ikke lyst til at bruge min tid I

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-04-02 15:01

bechd@mac.com (Christian Bech) writes:

> Fnis!

Det må man kun hvis man har en poptøs-iMac! Fy!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-05-02 00:11

Hej christian & Michael...

Ekseptionelle flotte eksempler på, hvad ikke bare Peter P. - men også adskillige
andre mener med 1-linies indlæg. - Og rent ud sagt, så er det f.... irriterende,
når en sådan tråd har nået op på 15-20 fuldstændig intetsigende indlæg, der
endda ligger lysår væk fra emnet, og med den så 'vise' af nogle såkaldt vedtagne
'norm', - at skulle scrolle flere kilometer ned, fordi I end ikke gider fjerne
div. mellemrum, tomme linier navne, news ID, headers og footers og hvad ellers,
der kan være af spildplads.

- Og så tillader I jer sandelig også at brokke jer over, at man bruger en
teknik, der bl.a. gør det noget lettere at overskue tingene, - nå nej, _I_ har
jo 'retten' til at bedømme og afgøre, hvad der er rigtig og forkert når det
gælder for NG'er og hvad der er såkaldt rigtig og såkaldt forkert.

Og ikke nok med det, så braldrer I op, hvis en anden sølle stakkel har valgt at
bruge en anden løsning, og hvis en nytilkommen er så formastelig ikke straks at
følge jeres bjæffen, så bjæffer I så højt og længe, at I formår at banke
vedkommende så godt og grundigt på plads, at han/hun følger _jeres_ såkaldte
'rigtige norm'.

- Nå, men det er jo desværre muligt, at nogle af racen homo sapiens macintu ikke
læser det her, så det kunne jo være, at jeg skulle skifte identitet og sende
indlægget flere gange - eller gennem en eller anden mailgate....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-05-02 00:36

In article <3CD07603.8B92F157@mail1.stofanet.dk>,

> Ekseptionelle...[klip]...'rigtige norm'.

du må åbenbart føle dig truffet...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-05-02 05:09

Hej Morten

Overhovedet ikke, men jeg er f.... hamrende træt af at se på det rod og
høre på en flok bjæffende hundehvalpe, der rigtig skal vise, hvor store
de er!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-02 06:55

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Overhovedet ikke, men jeg er f.... hamrende træt af at se på det rod og
> høre på en flok bjæffende hundehvalpe, der rigtig skal vise, hvor store
> de er!

[Klippelip]

Hvis du er så træt, burde du måske gå noget før i seng?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 02-05-02 09:36

> Hej Morten
>
> Overhovedet ikke, men jeg er f.... hamrende træt af at se på det rod og
> høre på en flok bjæffende hundehvalpe, der rigtig skal vise, hvor store
> de er!

Og du fortsætter med din tilsvining...

Både du og Peter kunne have valgt at svare på det indlæg, hvor jeg
argumenterer mod Peters henstilling fremfor det sjove indlæg. Det siger
temmeligt meget om jer begge, at I giver op, når der kommer argumenter
på banen.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-02 10:21

bechd@mac.com (Christian Bech) writes:

> Og du fortsætter med din tilsvining...

Hogwasher!!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-05-02 14:31

On 2.5.2002 11:21, in article kky9f229d2.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Hogwasher!!

hog·wash n
1. worthless stuff or nonsense (informal)
2. leftovers of food that are given to hogs to eat

Encarta® World English Dictionary © 1999 Microsoft Corporation. All rights
reserved. Developed for Microsoft by Bloomsbury Publishing Plc.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-02 16:10

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> hog·wash n
> 1. worthless stuff or nonsense (informal)
> 2. leftovers of food that are given to hogs to eat

Ahem. Hvad er nu det for noget med at hive facts på bordet? Her er
et andet forslag: http://m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=hogwash

> Encarta® World English Dictionary © 1999 Microsoft Corporation. All rights
> reserved. Developed for Microsoft by Bloomsbury Publishing Plc.

Skriver du også indlæg i Word?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-05-02 20:53

On 2.5.2002 17:10, in article kku1pqtwks.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Ahem. Hvad er nu det for noget med at hive facts på bordet? Her er
> et andet forslag: http://m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=hogwash

> Skriver du også indlæg i Word?

Jeg hev det direkte ind fra dictionary i Entourage ‹ og så fulgte
copyrighten med. Jeg tænkte, jeg ville lade den stå, bare for selve
provokationsværdien.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 08:23

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> Jeg hev det direkte ind fra dictionary i Entourage ‹ og så fulgte
> copyrighten med. Jeg tænkte, jeg ville lade den stå, bare for selve
> provokationsværdien.

Tænkte du "Microsoft siger det, så _MÅ_ det være rigtigt"?

Gad vide om Entourage er relateret til Courage (ordet altså).
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 03-05-02 08:54

In article <kkelgt4rvw.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Gad vide om Entourage er relateret til Courage (ordet altså).

Iflg. Gyldendals røde betyder entourage (sb): omgivelser, følge;
omgangskreds.

Det kræver måske også mod for nogle?

Thomas Tvegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 09:11

On 3.5.2002 9:53, in article tvegaard-6FCF31.09533003052002@sunsite.dk,
"Thomas Tvegaard" <tvegaard@mac.com> wrote:

> Iflg. Gyldendals røde betyder entourage (sb): omgivelser, følge;
> omgangskreds.
>
> Det kræver måske også mod for nogle?

Entourage v. X, ja, Office v. X er ret fantastisk. Jeg glæder mig til at de
får Quartz på bogstaverne her i slutningen af maj, begyndelsen af juli.
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-02 09:05

Fra : Christian Bech

Dato : 02-05-02 14:45

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hogwasher!!

Kan den sende i QP, lave for lange linjer, accepterer den
monstersignaturer? Ellers tror jeg ikke den er god til formålet.

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-05-02 13:44

in article 3CD0BBAF.FCED5503@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 02/05/02 6:09:

> Hej Morten
>
> Overhovedet ikke, men jeg er f.... hamrende træt af at se på det rod og
> høre på en flok bjæffende hundehvalpe, der rigtig skal vise, hvor store
> de er!

Så så Erik. Drik nu din mælk og læg dig lidt.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-05-02 19:28

> Hej Morten
>
> Overhovedet ikke, men jeg er f.... hamrende træt af at se på det rod og
> høre på en flok bjæffende hundehvalpe, der rigtig skal vise, hvor store
> de er!

....og saa kommer den miauende gale kat

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-05-02 09:34

> Hej christian & Michael...
>
> Ekseptionelle flotte eksempler på, hvad ikke bare Peter P. - men også
> adskillige andre mener med 1-linies indlæg. - Og rent ud sagt, så er det
> f.... irriterende,

Jeg er udmærket klar over, at ironi er tabt på dig, men prøv at se dem i
det lys. Bemærk også, at det kun er dig, der markerer dig på Peters
parti - og her tæller jeg naturligvis ikke alle de af dine
fantasifostre, der har sendt email til dig om at du har ret.

> [...]
> end ikke gider fjerne div. mellemrum, tomme linier navne, news ID, headers
> og footers og hvad ellers, der kan være af spildplads.

Du er da slemt god til kun at fatte det, der underbygger dine vage
argumenter. En vigtig del af den netikette, som du nægter at tage hensyn
til er netop, at man klipper det væk, der er overflødigt.

Da vi sidst diskuterede dette, bad du om, at der blev skrevet [OT] i
emnelinjen, så du kunne ignorere disse tråde, men hvad sker der? Du
læser dem alligevel og kommenterer dem. Hvis vi skal have et
velfungerende kompromis, må du også overholde din del af det, selv om
det efterhånden står lysende klart, at din opfattelse af kompromis er,
at du kan gøre som du vil, mens andre skal bifalde det.

Hvis [OT]-løsningern ikke virker, hvad foreslår du så? Skal vi flytte
off-topic-indlæg ud af gruppen? Som et forsøg har jeg sat opfølgning til
en relevant gruppe, men jeg tvivler på, at du følger den.

> [...]
> når det gælder for NG'er og hvad der er såkaldt rigtig og såkaldt forkert.

Jeg har før forklaret dig fordelen ved retningslinjer og standarder, men
du har udvist en sådan uvilje mod at forstå mine argumenter, at jeg ikke
orker igen.

Hvis Peter Brixtofte er uden for pædagogisk rækkevidde, mangler der et
passende udtryk for dig.

> [...]
> ikke straks at følge jeres bjæffen, så bjæffer I så højt og længe, at I
> formår at banke vedkommende så godt og grundigt på plads, at han/hun

Er du ked af at underbygge det med eksempler?

Den eneste der bliver talt hårdt til er dig, men det er fordi du selv er
så ualmindeligt svinsk i din omtale af andre.

> [...]
> macintu ikke læser det her, så det kunne jo være, at jeg skulle skifte
> identitet og sende indlægget flere gange - eller gennem en eller anden

Gør du det og stadfæst din status som den kook du er.

Jeg læser skam dine indlæg, men efter du sammenlignede mig med
KZ-lejrkommandanter og kaldte en af mine venner for morder, har det
været så som så med lysten til at gå i dialog med dig.

> mvh. Erik Richard

Synes du ikke efterhånden, at dine "venlige hilsner" virker lidt tynde?

> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hvis du virkelig mener, at man skal bundcitere, hvorfor står din
signatur så i bunden af indlægget?

Hvis så bare din signaturadskiller virkede, så var det da til at leve
med, men konsekvensen er desværre, at hvis andre ikke klipper den væk,
så vil vi i de tråde, hvor du har rablet løs pludselig kan have
femten-tyve fjollede Erik Richard signaturer oven i hinanden.

--
Christian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-05-02 10:31

> Hej christian & Michael...

Jammen det er jo så mig.

> [...]
> kilometer ned, fordi I end ikke gider fjerne div. mellemrum, tomme linier
> navne, news ID, headers og footers og hvad ellers, der kan være af

Vil du ikke gøre mig den tejeneste at finde et eksempel på at jeg har
gjort mig skyldig i ovenstående.

> [...]
> når det gælder for NG'er og hvad der er såkaldt rigtig og såkaldt forkert.

Ja jeg har brokket mig over din teknik, som du stædigt fastholder er
meget bedre end den som netetiketten for den danske del af usenet
foreskriver. Hvis du er så meget imod eller har bedre forslag syntes jeg
du skulle tage det op i det rette forum.

Usenet er for alle og derfor har vi regler som om en slags laveste
fællesnævner, så alle faktisk _kan_ være med. HTML og QP er f.eks ikke
velset af disse grunde.

Du er selv fortaler for standarder og er meget imod den ensretning som
Microsoft står i spidsen for. Hvad om usenet kun kan bruges med MS
produkter? - Nej vel. Men når du kan bruge QP, så kan andre vel bruge
HTML og så kører vi derud af. Usenet har længe kunne modstå dette, men
det er kun gennem velvilje og en stor indsats fra dets brugere. Webbet
er i dag ikke browser og platformsuahængigt mere - det kan også ske for
usenet.

> [...]
> ikke straks at følge jeres bjæffen, så bjæffer I så højt og længe, at I
> formår at banke vedkommende så godt og grundigt på plads, at han/hun

Du anerkender ikke demokrati eller hvad?

> [...]
> macintu ikke læser det her, så det kunne jo være, at jeg skulle skifte
> identitet og sende indlægget flere gange - eller gennem en eller anden

Fint, vær egoistisk og ødelæg det for andre. Men at du er røget i et
Kill-filter et par steder er selvforskyldt. Det skulle du måske prøve at
forstå.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-05-02 09:26

Erik Richard Sørensen skrev:

> Og rent ud sagt, så er det f.... irriterende, når en sådan tråd har nået
> op på 15-20 fuldstændig intetsigende indlæg, der endda ligger lysår væk
> fra emnet,
Jeg ville måske formulere det noget anderledes, men jeg er faktisk enig
i, at snakken undertiden tager overhånd i dk.edb.mac. Ikke at der ikke
skal være plads til det også, men alt med måde.

Jeg ved godt, at det sikkert opleves anderledes af jer, der skriver
meget - I nyder det sikkert. Det er nok mere irriterende for os, der er
flittige læsere af dk.edb.mac, men som ikke bidrager så meget selv, og
som derfor ikke føler os så socialt engagerede i gruppen. Jeg selv har
således læst stort set alt i dk.edb.mac de sidste fem år, men har ikke
skrevet mere end nogle få hundrede indlæg (hvilket faktisk ikke er
særlig meget i forhold til mange andre).

> [...]
> linier navne, news ID, headers og footers og hvad ellers, der kan være af
Selvfølgelig skal man fjerne det citat, som man ikke umiddelbart svarer
på.

> - Og så tillader I jer sandelig også at brokke jer over, at man bruger en
> teknik, der bl.a. gør det noget lettere at overskue tingene,
Det var faktisk irriterende at læse dit indlæg, fordi dine linjer var
usædvanligt lange. Desuden er der da ingen grund til at du bundciterer
noget, som du ikke kommenterer, og som man bare kan læse i indlægget
før. Endelig forstår jeg ikke, hvorfor du har den monstersignatur.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Zorilla

Dato : 06-05-02 16:21

Bare lige en hurtig kommentar til snakken:
Jeg synes det er en kanon ide det der med at skrive [OT] i emnelinien når vi
begynder at bevæge os væk fra emnet.
Jeg kan se flere allerede har taget det til sig, godt initiativ.

Ja, det var bare det jeg ville sige

mvh
Peter

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-05-02 10:21

[...]

Det syns jeg også.
Praktisk, nemt, kort, tydeligt.

Thomas

Fra : Christian Bech

Dato : 08-05-02 21:45

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jeg ville måske formulere det noget anderledes, men jeg er faktisk enig
> i, at snakken undertiden tager overhånd i dk.edb.mac. Ikke at der ikke
> skal være plads til det også, men alt med måde.

Selv om mange har skrevet til Erik Richard om flowet af off-topic snak,
så er du en af de meget få, der har påpeget det offentligt i dette
forum. At jeg ikke tager Erik Richards beklagelse alvorligt skyldes
udelukkende en grum mistanke om, at han bruger det som alibi for at
kunne opføre sig som han vil. Jeg har heller ikke rigtigt set nogen
grund til at indrette gruppen efter Peter Perlsøes ønsker: Han er
alligevel ikke en stabil - omend værdifuld - deltager. Men din
indvending synes jeg fortjener at blive taget alvorligt.

Sidst Erik Richard brugte dette alibi, lavede vi en konsensus om at
markere snakkeindlæggene med [OT], så det var forholdsvist nemt at sætte
ignore på den slags tråde. Er det en løsning, der er acceptabel for dig?

At ERS så alligevel læser de [OT]-markerede tråde og fortsat irriteres
over dem, er svært at gøre noget ved.

> [...]
> skrevet mere end nogle få hundrede indlæg (hvilket faktisk ikke er
> særlig meget i forhold til mange andre).

Det må så være udfra kvaliteten og ikke kvantiteten af dine indlæg, at
jeg regner dig som en af de meget faste skribenter.

> [...]
> noget, som du ikke kommenterer, og som man bare kan læse i indlægget
> før. Endelig forstår jeg ikke, hvorfor du har den monstersignatur.

Det er lokale problemer med din newsreader - og tillige med alle andre
Usenet-programmer. Kort sagt: hvis ikke man ønsker en diskussion, der
vil inddrage Grundloven, Menneskerettighedskonventionen og indebære
analogier til diverse fascistiske udryddelseslejre, så er det mest
befordrende at ignorere ERS' mislykkede opsætning.

--
Christian

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-05-02 09:24

Christian Bech skrev:

> Sidst Erik Richard brugte dette alibi, lavede vi en konsensus om at
> markere snakkeindlæggene med [OT], så det var forholdsvist nemt at sætte
> ignore på den slags tråde. Er det en løsning, der er acceptabel for dig?

I praksis tror jeg alligevel, at jeg er for nysgerrig til at undlade at
læse indlæg, bare fordi der står [OT] i emnelinjen, så for mig
personligt har det ikke den store betydning. Tænk nu, hvis snakken blev
drejet over i retning af noget relevant, og lidt "sladder" vil jeg jo
også gerne have. Det illustrerer også, at snakken er et meget lille
irritationsmoment for mig, og jeg ville ikke have nævnt det, hvis det
ikke blev diskuteret i forvejen. Som sagt synes jeg også, det er helt
fint med lidt OT-snak; det tager bare efter min personlige smag overhånd
af og til.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Christian Bech

Dato : 30-04-02 13:50

Peter Perlsø <ftl@pobox.com> wrote:

> Må jeg I det små henstille til at visse navngivne debattører dæmper deres
> trang til at svare på hinandens snakke-indlæg med one-liners?

Du godeste, første dag du er tilbage arrangerer du en fest. Anden dag
laver du en dobbelt henstilling. Dels henviser du snakkeindlæg i
dk.marked.edb.mac til dk.edb.mac og herefter videre til dk.snak. Hvad
kan vi vente i morgen? En OTD om opsplitning af gruppen?

> [...]
> vilde med af halvdelen af de 150 artikler/dag.
>
> Kan I ikke kue jeres trang, så brug dk.snak.

I dit fravær har vi diskuteret dette emne.

Af samme grund opfordrer man normalt henstillere til, at de kun
henstiller i grupper, som de følger og har fulgt et stykke tid.

Der blev lavet en overenskomst om, at en tråd når den blev snakkende
skulle markeres med et "OT" i emnelinjen. Det skal vi stadig vænne os
til, men hvis du har en smule tålmodighed kommer det sikkert til at
fungere tilfredsstillende. Der var mange, der ikke ønskede, at
småsnakken forsvandt helt, da det gode sociale fællesskab er det der
gør, at gruppen fungerer så godt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-02 14:34

In article <B8F45061.170D%ftl@pobox.com>, Peter Perlsø <ftl@pobox.com>
wrote:

> Må jeg I det små henstille til at visse navngivne debattører dæmper deres
> trang til at svare på hinandens snakke-indlæg med one-liners?

Nej.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 30-04-02 17:59

> Nej.

x2

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-04-02 20:36

Peter Perls=?ISO-8859-1?B?+A==?= <ftl@pobox.com> writes:

> Kan I ikke kue jeres trang, så brug dk.snak.

øhhhh.. er det nogen der skal have noget med fra kiosken?

-j

--
26.06.01: Skoddede min sidste smøg.
30.04.02: Debuterer i motionsløb, City Løb, 10 km.

Fra : elgo

Dato : 05-05-02 22:59

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> øhhhh.. er det nogen der skal have noget med fra kiosken?
LOL!