GPRS betaling indføres 1. maj hos TDC
Fra : Christian Fairgrieve

Dato : 30-04-02 11:27

Ifølge kundeservice 80808020. Det er selvfølgelig ikke den bedste kilde, men
hun lød ret overbevisende. Hun sagde også at jeg sagtens kunne bruge gprs i
udlandet og prisen var det samme som i dk (25 kr/Mb).

Så må vi håbe at gprs servicens forbedres så den er 25kr/Mb værd.

Mvh

Christian

Fra : N. Pedersen

Dato : 30-04-02 18:14

Subj.

(med tiden sikkert også penge).

Fra : Anders HJ

Dato : 01-05-02 06:51

> (med tiden sikkert også penge).

Jeg kan ikke se hvorfor folk er så forvildede over at firmaer prøver at gøre
det de bør: tjene penge. Det er sgu dyrt at have en SMS-server (eller måske
flere) stående døgnet rundt. Heldigvis er det ved at ændre sig nu, hvis bare
man er villig til at betale lidt for en service kan man jo også regne med en
meget højere kvalitet.

Anders

Fra : Brian Mortensen

Dato : 01-05-02 12:01

"Anders HJ" <me@NOSPAMiceduck.com> skrev

> [...]
bare
> man er villig til at betale lidt for en service kan man jo også regne med

Teleselskaberne har indrømmet at der ikke er forbundet ret store udgifter
ved
at tilbyde gratis SMS via nettet. En virksomhed dør ikke af, at tilbyde
noget gratis.
Tvært imod, vil jeg mene, at det giver flere kunder. Problemet er blot at de
nu kan
lugte penge - mange penge! Tror (og håber) de finder ud af, at det ikke er
en god ide

Jeg er af princip imod, at skulle betale for indhold på nettet.
Det har aldrig været den oprindelige idé med www.

Stod det til mig var der to net...
World wide web - gratis som det burde være...
Og et biz net hvor virksomheder kunne kræve alt den brugerbetaling de ville

Blot min mening

--
/Brian

Fra : Brian Christensen

Dato : 01-05-02 20:03

> Jeg er af princip imod, at skulle betale for indhold på nettet.
> Det har aldrig været den oprindelige idé med www.

Nemlig!

jeg giver det heller ikke den store chance, med mindre det er en reel
service de udbyder, som er svært for andre at udbyde.

> [...]
> World wide web - gratis som det burde være...
> Og et biz net hvor virksomheder kunne kræve alt den brugerbetaling de

Også min - tænk blot på alt den snak om at jubii ville kræve internet
udbyderne penge for at deres kunder kunne bruge jubii.

Jeg forstår godt at den tanke er lagt på hylden, for den ville helt sikkert
have betydet døden for jubii.
Dårligt søgeredskab i forvejen, og så forlange penge - diverse andre gratis
søgemaskiner ville blot overtage rollen, og indenfor 2 min. ville jubii være
lykkeligt glemt.

Brian

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-05-02 22:30

Hej

"Brian Christensen" <brianc@REMOVEesenet.dk> wrote:

>Nemlig!
>jeg giver det heller ikke den store chance, med mindre det er en reel
>service de udbyder, som er svært for andre at udbyde.

Og i er bestemt ikke ene om at ha' den opfattelse ! - Ifølge den seneste
måling jeg har set om det emne, så siger 86 % af Internetbrugerne nej
tak til nogen som helt form for betaling for indhold på nettet. - De
betaler een eller anden afgift til deres ISP, og det er så det....

Og jeg har iøvrigt samme mening ! (selv om det ikke har meget med
mobiltelefoni at gøre )

--
M.v.h. Ole®

Fra : Anders HJ

Dato : 01-05-02 19:48

> [...]
> udlandet og prisen var det samme som i dk (25 kr/Mb).
>
> Så må vi håbe at gprs servicens forbedres så den er 25kr/Mb værd.

Har lige fået bekræftet det modsatte fra selv samme kilde. Ifg.
supportmedarbejderen ville der gå ca. tre mdr. før betalingssystemet var
aktivt. Hvad skal man mon tro?

Er jeg btw den eneste der føler mig som en arrogant københavnersnude når jeg
taler med TDC's support? :)

Anders