Erfaringer med hp officejet d135?
Fra : Per Andersen

Dato : 30-04-02 11:25

Hvem har erfaringer med hp officejet d135 (all-in-one / fax, print, scan,
kopi)? Er den værd at anskaffe? Svagheder og fejl? Pris: jeg har set den i
Tyskland til Dkr. 4300; er det en passende pris?
I det hele taget: all-in-one; kan det anbefales?
På for hånd tak!!
Med venlig hilsen
Per Andersen

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-04-02 21:13

in article B8F434F9.14320%perandersen@gmx.net, Per Andersen at
perandersen@gmx.net wrote on 30/04/02 12:25:

> Er den værd at anskaffe? Svagheder og fejl?
> Pris: Dkr. 4300; er det en passende pris?
> I det hele taget: all-in-one; kan det anbefales?

Kender ikke d135.
Men i sommers købte jeg OfficeJet G55.

Jeg har haft meget mas med at få den til at fungere med G4.
Generelt: HP påstår, at det er fortid, at de kun er til PC. Men *så* meget
fortid er det altså heller ikke. Deres support er cirka elendig til Mac,
softwaren er ligeledes overvejende gearet til PC.

Det var særlig vanskeligt at få den til at fatte, at jeg IKKE ønsker at
bruge dens faxsoftware. FAXstf fra Apple-CDrommen er meget bedre, men den
fjollede HP all-in-one communication application havde svært ved at fatte
mit beskedne fravalg.

Men nu om dage er der ikke problemer. Scanner og kopi/ print fungerer
udmærket.

- jeg vil ikke anbefale HP til Mac-brugere, medmindre du er meget dygtig til
at mingelere med computere sån i bred forstand (det er jeg ikke, og i
sommers var jeg komplet på Herrens mark uden support).

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-04-02 21:35

In article <B8F4C786.10FD%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> - jeg vil ikke anbefale HP til Mac-brugere

Man skal nok bare holde nallerne fra deres multifunktionsmaskiner, deres
alm. printere virker glimragende (som regel).

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-05-02 06:38

> [...]

> at mingelere med computere sån i bred forstand (det er jeg ikke, og i
> sommers var jeg komplet på Herrens mark uden support).

Jeg har sat en Office Jet G55 med en print server boks 175 op og såfremt
du bruger et Mac OS 9.XX US, så virker det på under 5 minutter. HP siger
at det danske OS giver problemer, hvilket noget også kunne tyde på da en
anden her fra gruppen, har brugt mere end et halvt år på at få en beige
G3 med dansk OS til at virke. Efter han kapitulerede og jeg fik sat hans
G3 op med et US system virkede den efter et par minutter.

Men det er rigtigt at softwaren bærer tydeligt præg af PC og da det nu
var en netværks løsning, hvorpå både en iMac samt en Fujitsu/Siemens
bærbar skulle bruge All-in-one fætteren kunne performance nemt testes:

iMac: ved print tager det ca. 30 sekunder før HP'eren printer og her kan
man godt tro at noget er galt, da den er så længe om det.

Den bærbare PC med samme print: 2 - 3 sekunder før HP'eren reagerer.

Test via netværk.

Kvaliteten synes jeg er imponerende taget i betragtning at det er
All-in-one. Til et hjemme kontor/privat brug er det en god løsning, men
hvis man forventer super print og super scanninger, så er seperate
produkter at foretrække.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-05-02 10:14

jesper@gylling.net wrote

> HP siger
> at det danske OS giver problemer

Passer her: Jeg havde (desværre) dansk 9.1
HP viste dog ingen viden om denne afdeling af problemet.
De var flinke og høflige, og ringede tit på de tidspunkter, de selv
havde sagt. = ikke altid. Flere gange hørte jeg ikke noget, før jeg selv
igen greb knoglen + 3x vente vente m/ muzak.

> anden her fra gruppen har brugt mere end et halvt år på at få en beige
> G3 med dansk OS til at virke.

Jeg fik osse ca 6 mnd. til at gå med det.

> Efter han kapitulerede og jeg fik sat hans
> G3 op med et US system virkede den efter et par minutter.

Gid du boede i mit nabolag.

> Men det er rigtigt at softwaren bærer tydeligt præg af PC

That's no lie. Tilsidst var der en bright boy ved HPsupport, der fik mig til
at læse det Mac-vedrørende nummer fra installationsCD'en op for sig. De
havde så givet mig en forkert, sagde han. Versionsnummeret var kun næsten
korrekt. Og da jeg så skulle have en ny CD - hvor svært kan det være - så
tog det en måned... fordi HP-DK kun oplagrede ting til pc. Mac-sager måtte
hjem fra England. (Men de vil gerne sælge varen i DK, ikk')

Ku iøvrigt stadig ikke forstå, det skulle tage så lang tid. Må være noget
med, at de vil spare porto, gætter jeg på.

Det gode var, at jeg så fik ham til at udvirke, at jeg i samme kuvert
*endelig* fik manualhæftet til Mac. Ved købet havde jeg jo da fået
Windows-hæfte.

Og jeg skal lige sige, at printeren altså var købt og bestilt til Mac. Og
der var påklistret en stor flot mærkat TIL MAC OS i skrigpink på papkassen.

> iMac: ved print tager det ca. 30 sekunder før HP'eren printer og her kan
> man godt tro at noget er galt, da den er så længe om det.

Og jeg har ingen problemer idag. Venter osse lidt før print, men kun max ti
sek. Irriterende, men til at leve med. Og når den først går igang, er den
okay hurtig. Ja, hardwaren fejler sgut noe.

:^) glad ende.