Kan man fryse henkogte frugter?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-04-02 21:04

Hej

Jeg kan ikke bruge en hel dåse henkogte frugter på en gang, og
overvejede om man kunne fryse dem til senere brug i madlavning? Jeg
tænker mest på hvordan det går med alt det sukker der er i det.

Mvh Trine

Fra : Henrik

Dato : 29-04-02 21:28

Alt kan fryses for at bevare det for eftertiden, men kun ganske få ting
forbedres derved...og jo ringere kvaliteten af varen er før frysningen, jo
ringere er resultatet efter frysning...sukker eller ikke!
Bevaringen sker ved at mikroorganismerne ikke kan arbejde ved den lave
temperatur...og den er jo ikke påvirket af sukkerindholdet, så hvis du synes
om henkogt frugt...så frys du det overskydende.

H.