Westie SER fjernsyn ??? Hjælp søde Bacardi
Fra : Alex Henriksen

Dato : 29-04-02 21:23

Hejsa
Den ene af vore 2 elskede westier ser fjernsyn ??
Jeg har "skrevet" med en på "dyrlægevagten" der påstår at hun ikke SER
noget men kun hører det, så der fik jeg ikk meget hjælp.
Hun (Bacardi) kan sagtens sidde og se TV-avisen og så viser de
f.eks en KO oppe i venstre hjørne af skærmen imens speakeren fortæller
noget om køer ? Så hopper Bacardi glad ned af sofaen og hen mod fjernsynet
for med logrende hale at hoppe op af det, samtidig med at hun gøer som en
vild ??
Tv-reklamen fra Nykredit er det helt galt med, det er den med hunden der
kører rundt og ser på huse. Hun kan nu kende melodien og kommer gerne
farende inde fra soveværelset når hun hører den, for at "lege" med ??

Vor anden Westie (Bailey) er overhovedet ikke interesseret i TV - han
hverken ser eller hører det ??

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi får Bacardi til at
STOPPE med det??
Håber på hjælp
mvh
Sanne

Fra : Bettina

Dato : 30-04-02 07:40

Jeg ved ikke hvordan man får dem til at stoppe, men med hensyn til, hvorvidt
hun kun hører det, har diskussionen været herinde før. Det er vist nok den
almindelig videnskabelige holdning, at hunde ikke kan se todimensionelt, men
jeg vil vove at påstå, at ikke alle hunde er klar over det.
Min brors tidligere hund så i hvert fald fjernsyn, ikke kun hørte. Gentagne
forsøg med videobånd med katte, med og uden lyd overbeviste i hvert fald
mig.
Min egen hund reagerer kun indimellem på lyden, men heldigvis ikke så
voldsomt som du beskriver her (så ville fjernsynet være væltet ned *G*)

Bettina

Fra : Elin

Dato : 30-04-02 08:07

Alex Henriksen <ntcdk@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lYhz8.7268$HZ2.618869@news000.worldonline.dk...
> [...]
> hverken ser eller hører det ??
>
> Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi får Bacardi til at

Hej Sanne

Det er rigtigt nok, at nogle hunde kan se fjernsyn. En af mine cavalierer
knurrer og gør lidt, så snart der viser sig en hest på skærmen - og det
uanset hesten bevæger sig eller står stille. Desuden har jeg har flere gange
set, at en anden af hundene drejer hovedet og følger billedbevægelserne på
skærmen. Hvis der lyder hundeglam fra fjernsynet, kommer hundene farende,
men det er jo en anden sag.

Venlig hilsen
Elin

Fra : x Vuf x

Dato : 30-04-02 09:59

Mon, 29 Apr 2002 22:23:27 +0200, Alex Henriksen wrote:

>Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi får Bacardi til at
>STOPPE med det??
>Håber på hjælp

Hvorfor vil du stoppe hunden i at se TV?
Den ta'r altså ikke mere skade af det, end du gør!

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-04-02 18:07

Hejsa

> Hvorfor vil du stoppe hunden i at se TV?
> Den ta'r altså ikke mere skade af det, end du gør!

Det tænkte jeg også på.
Vores hund ser også en del fjernsyn, og jeg synes da kun det er morsomt at
se hvordan og hvad han reagerer på.
Det er klart dyre programmer Nicki ser, men det er nok også det der
interessere ham mest, krig og politik interessere ham ikke det store

Tirsdags hilsner fra

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 30-04-02 19:15

Tue, 30 Apr 2002 19:07:28 +0200, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
>Det er klart dyre programmer Nicki ser, men det er nok også det der
>interessere ham mest, krig og politik interessere ham ikke det store

Som de fleste herinde ved, har jeg en del hunde, og nogle af dem ser TV,
andre gør ikke. En gider ikke mere se dyreudsendelser, efter at hun snusede
til skærmen, gik bagom TV'et og ikke fandt noget.
Andre ser alt og følger godt med.

Fra : Mejdahl

Dato : 01-05-02 16:40

Jeg syntes nu en Westi er en klog hund. *s* VH Jens

Fra : Lars hult

Dato : 02-05-02 09:34

> Den ene af vore 2 elskede westier ser fjernsyn ??

Den ene af mine to Border Collier, Paian, har altid set fjernsyn.
Han reagerer meget stærkt hvis han ser dyr i fjernsynet, farer hen til
fjernsynet (så skal der igen pudses skærm)
følger dyret hvis det bevæger sig på skærmen og gør.
Hvilket kan være meget irriterende når der skal ses "101 dalmatinere".

Han kan dog falde i vandet ved eks. Bamse og kylling, idet dukker også kan
få ham til at reagere.
Så hvis det kun er lyden hunde reagerer på så må Bamse lyde som et dyr??.

Den anden Boder Collie, Maggie, ænser overhovedet ikke fjernsynet.

hilsen Lars

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 02-05-02 12:52

Vores labrador Sandy som var født i 1981 kunne ikke tåle at se Bamse og
kylling i TV. Normalt var han den fredeligste hund, men når Bamse tonede
frem på skærmen (ja, han var der også dengang) kunne Sandy ligge og hidse
sig selv mere og mere op. Til sidst farede han hen og bed i skærmen. Vi
forstod ham nu godt for Bamse var dog noget af det mest utålelige. Men om
det var lyden eller billedet der generede Sandy fandt vi aldrig ud af.
Vibeke L

Fra : Ann K

Dato : 02-05-02 22:55

Hi, Hi... Her i huset håber og beder vi til at Anders Fogh snarest
kommer ud for en vansirende ulykke, med derpå følgende plastisk
operation af ansigtet.... Det er nemlig temmelig udmattende at tænke på
at Dise (vores Sheltie) de næste 3 - 4 år skal stå og gø som en rasende,
hver gang manden toner frem på skærmen! ))
Alternativt kunne et hurtigt valg også virke tiltalende... men altså
_kun_ såfremt Anders Fogh IKKE bliver genvalgt

Mvh Ann - der aldrig håber at møde vores statsminister, mens jeg lufter
hund!

Fra : Pia

Dato : 03-05-02 07:12

> Mvh Ann - der aldrig håber at møde vores statsminister, mens jeg lufter
> hund!

Max kan altså heller ikke lide folk der stirrer på ham!

Pia & Max "Joe Cocker" Labweiler

Fra : x Vuf x

Dato : 03-05-02 10:31

Thu, 2 May 2002 23:55:28 +0200, Ann K wrote:

> [...]
>at Dise (vores Sheltie) de næste 3 - 4 år skal stå og gø som en rasende,
>hver gang manden toner frem på skærmen! ))

Ja hundene kan ikke li' ham, fordi han spærrer øjnene op uden at blinke.
Blinkeriet er han blevet lidt bedre til, men ikke nok!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com nospam@sonpet.com

Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy. Svar efter spørgsmålet!