/
Forside
/
Teknologi
/
Udvikling
/
C/C++
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#
Navn
Point
1
BertelBra..
2425
2
pmbruun
695
3
Master_of..
501
4
jdjespers..
500
5
kyllekylle
500
6
Bech_bb
500
7
scootergr..
300
8
gibson
300
9
molokyle
287
10
strarup
270
Rigtig OOP implementering af menusystem i ~
Fra :
Flare
Dato :
29-04-02 23:09
Jeg har et spøgsmål som måske lyder lidt kryptisk. Jeg vil gerne prøve at
holde mig til "OOP" programering. Jeg står og skal lave et program som bl.a.
betsår af et menusystem.
Vi det være "forkert" at lave en klasse
class hovedmenu {
public:
TegnFørsteSkærm(); // Som så tegner alle menupunkterne og kalder de
nødvendige underpunker
private:
opretBruger();
listBrguer();
etc etc();
};
Hvis dette er den forkert måde at gribe det an på, hvordan gør man så?
Tænker mere på om det er normalt at man bruger en funktion til at kalde en
række andre funktioner...
På denne måde slipper jeg jo for at skrive andet i main end:
{ hovedmenu menu;
menu.TegnFØrsteSkærm(); }
Og så kør det jo bare...... :-?
PFH tak
Anders
Mogens Hansen (
30-04-2002
)
Kommentar
Fra :
Mogens Hansen
Dato :
30-04-02 05:46
"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote
> Jeg har et spøgsmål som måske lyder lidt kryptisk. Jeg vil gerne prøve at
> holde mig til "OOP" programering. Jeg står og skal lave et program som
bl.a.
> betsår af et menusystem.
>
> Vi det være "forkert" at lave en klasse
>
Der er ikke noget (interessant), der er utilmativt rigtigt eller forkert.
Man er nød til at have flere kriterier, hvis man skal vurdere hvor egnet et
givent design er.
> Hvis dette er den forkert måde at gribe det an på, hvordan gør man så?
>
Det er almindeligt at man adskiller det generelle fra det konkrete.
Det er almindeligt at man adskiller brugergrænseflade fra kerne logik.
På den måde kan man koncentrere sig om een ting af gangen.
Hvis det passer på dine behov, vil det sige:
* det generelle i et menu system er evnen til at tegne og vælge et menu
punkt (pile taster, short-keys etc.)
* det konkrete i din applikation er sikkert at der står "1. Opret Bruger",
"2. Vis alle brugere" etc.
* du har sikkert en klasse "Bruger". Den skal være uafhængig af
brugergrænsefladen.
Hvis du vil se et pænt eksempel på et tekst-baseret menu og vindue system,
så led efter Turbo Vision fra omkring 1990.
> Tænker mere på om det er normalt at man bruger en funktion til at kalde en
> række andre funktioner...
>
ja...
Venlig hilsen
Mogens Hansen
Søg
Alle emner
Teknologi
Udvikling
C/C++
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177552
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408846
Brugere :
218887
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.