Er det muligt kun med internet på fastnet ~
Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 29-04-02 18:43

Hej
Over skriften skal vist uddybes lidt. Altså er det muligt kun at have sin
internet forbindelse, som jo skal foregå over TDC es fastnet, uden at have
en fastnet telefon,
vi har jo i forevejen en mobiltelefon som har Tiscali som udbyder, hvor jeg
også har internet forbindelsen, men jeg er nok klar over at der jo skal
betales en eller anden afgift til TDC, så det er jo nok ikke noget der
bliver billigere selv om det kun er digetal data der går igennem
ledningerne. Eller hvad ??

Mvh Jørn

Fra : Henning Petersen

Dato : 29-04-02 21:39

On Mon, 29 Apr 2002 19:43:09 +0200, "Jørn Peter Sørensen"
<joernsoerensen@image.dk> wrote:

> [...]
> betales en eller anden afgift til TDC, så det er jo nok ikke noget der
> bliver billigere selv om det kun er digetal data der går igennem

Jeg sidder på en FWA fra sonofon, dvs jeg ikke bruger
kobberledningerne til internettet.

- og rent faktisk blever telefonen nedlagt såsnart vores
mobiltelefoner på duet er flyttet væk fra TDC.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : TBC

Dato : 30-04-02 14:52

"Jørn Peter Sørensen" <joernsoerensen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internet forbindelse, som jo skal foregå over TDC es fastnet, uden at have

Jeg går udfra at vi taler om ADSL ? ...Så er det som følger:

Ja, det er det. - Men desværre kun hos ihvertfald Tiscali og hvis nok også
Cybercity. Det er ikke muligt med TDC (formentligt ikke pga af tekniske
forhold, men pga af deres kunde/salgs politik), ellers havde jeg haft
BoomTown ADSL i dag.

Som det er nu sidder jeg på det der næst efter BoomTown (eller evt de større
FWA løsninger fra Sonofon) kan betale sig rent økonomisk ifht mit behov,
nemmelig en 512/512 med modem hos Tiscali.

Hvor jeg bor er der ikke kobberpar til BÅDE Fastnet telefoni fra udbyder (X)
OG ADSL fra udbyderer (Y). Så i mit tilfælde skulle der blot udfyldes en
formular om overdragelse af kobber til Tiscali's ADSL service fremfor TDC's
forsyningspligt på samme kobberpar. (Sålænge jeg prioiterer ADSL fra Tiscali
fremfor Telefoni)

> men jeg er nok klar over at der jo skal
> betales en eller anden afgift til TDC

Jeg betaler intet til TDC, det gør Tiscali til gængæld, men det gør de jo i
alle tilfælde. - Mit ADSL abbonement koster det samme som for alle andre.

Nu skriver du at du har internetforbindelse hos Tiscali, så HVIS det er ADSL
har du sikkert mere end rigeligt med kobber, og burde det vel slet ikke være
et problem. (Om du skal udfylde nogle formularer kan Kundeservice nok bedst
fortælle dig, hvis ellers du orker at vente på at komme igennem til noget så
eksotisk)

Hvis du ikke har ADSL vil jeg tro at svaret er at du kun kan spare et
fastnettelefon abbonement ved at vælge ADSL fra enten Tiscali eller
Cybercity, eller FWA fra Sonofon.

TBC