Hvad bestiller Bøisen?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-04-02 16:38

Hvad bestiller Boisen / Bøisen??
Han er - - -mester. Måske - - - dbagermester. For han kan for pokker da
ikke være blegindslagermester???? (Blikkenslager)
Nogen bud?
Konen og jeg er løbet tør :,-/
Se venligst på dk.binaer.hist
Og PS:
Hvad betyder Binaer?
Flemming.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-04-02 17:53

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev:

> Og PS:
> Hvad betyder Binaer?

Ha, den får du sikkert en 30-40 nærmest enslydende
svar på.

Binær - kommer af det binære talsystem, der kun
kender de to grundværdier 0 og 1. Og netop disse
to grundværdier eller tilstande (slukket/tændt) er,
hvad computere ånder og lever af

I princippet aner en computer ikke hvad fx. 10 og
20 er for noget - i princippet kender en computer
ikke til andet end 0 og 1, som den så til gengæld
forstår at få en pokkers masse ud af

den binære repræsentation af decimal tallene 0-10
ser således ud

0 = nul
1 = et
11 = tre
100 = 4
101 = 5
110 = 6
111 = 7
1000 = 8
1001 = 9
1010 = 10
osv.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-04-02 19:07

Nårrrrrr - - - på den måde!
Jammen - det er da logik for perlehøns!
Jeg troede det var noget med BI (lleder) NÆR på.
Men hva' ve' bønder om agurksalat?
Vi æder det og tror det er græs.
Hej fra Bæltestedet.
Flemming.
---------------

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 29-04-02 21:06

Binær
1) som er sammensat af to dele = dobbelt

2 ) fra fransk binnaire / fra latin binärius " som indeholder to "
som er afledet af bini " to ad gangen, parvis "

det binære talsystem kaldes også totalsystemet

Tom Stryhn Sr.

stryhn@email.dk

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-04-02 22:04

"Tom Stryhn Sr." <stryhn@email.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
> som er afledet af bini " to ad gangen, parvis "
>
> det binære talsystem kaldes også totalsystemet

Det er da pænt af dig at fortælle mig det Tom,
men det var vel Flemming og ikke mig, der
bad om en forklaring?

Men, hvis du mener min forklaring er forkert eller
for dårlig, så er det selvfølgelig rimeligt nok, at
du korrigerer mine fejloplysninger

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-04-02 18:02

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev:

> For han kan for pokker da
> ikke være blegindslagermester???? (Blikkenslager)

Ja, mig kan du ikke regne med, men i mine øjne står
der også Bleginslagermester, hvilket jeg også får
til at skulle være Blikkenslagermester.

Det bliver spændende at se, hvilket resultat de
skrappe skriftkloge kommer frem til

mvh
Arne

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 29-04-02 21:35

Jo det er han da: Bleginslagermester
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 30-04-02 05:57

Ja, men så skriver jeg det. Først kunne jeg overhovedet ikke se på papiret
hvad meningen var, men da det blev skannet og kastet op på skærmen, var der
detailer der trådte ud i lyset.
Men så troede jeg det havde noget at gøre med blegning at gøre . . .
Hmmm, - han slog altså blik.
Det gjorde pigerne også da jeg var yngre, . . . nu slår de mig over
fingrene.
Hilsen
"Den gamle gris".

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 30-04-02 05:57

Fra : Jens V. Olsen

Dato : 30-04-02 13:49

On Mon, 29 Apr 2002 22:35:09 +0200, Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Jo det er han da: Bleginslagermester

Men stavet med æ, altså Blæginslagermester - lydskrift !

Mvh Jens V. Olsen