Foxserv + Maguma ... ?
Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 12:56

Gents,

Foranlediget af læssevis af problemer med at installere
Linux/Apache/MySQL/PHP og en anden tråd hvor man gav det råd at hente
FoxServ og Maguma, kastede jeg over puteren og downloadede bemeldte
programmer ( ordenlig mobbedreng ) til windåsen. Stor var glæden da det
tilsyneladende installerede uden krumspring, men .... det funker ikke.
I hvert fald kan min browser ikke få fat på localhost.

Skulle der være en brugsforvirring til opsætning i det downloadede
eller skal jeg søge ind på php-skolen ?

--
Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \
( (o) (o) )
L-oOOO=====(_)=====OOOo===================================-L
I Bjarne B Jensen I
N US-European Air Transport Agreements: N
U http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm U
X-============Oooo.=======================================-X
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : -Martin-

Dato : 29-04-02 15:59

On Mon, 29 Apr 2002 13:56:17 +0200, Marilu+Bjarne
<mbjensen@t-online.de> wrote:

> [...]
>I hvert fald kan min browser ikke få fat på localhost.
>
>Skulle der være en brugsforvirring til opsætning i det downloadede

webcafe.dk

på min server virker ALT perfekt hvis man følger tutorialen NØJE!
altså til punkt og prikke!

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 20:18

-Martin- wrote:
> webcafe.dk

Jeg kan ikke lige finde en Foxserv tutorial på webcafe - antager at du
mener instruktionerne til hver enkelt komponent ?

--
Bjarne Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 19:48

"Marilu+Bjarne" <mbjensen@t-online.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> I hvert fald kan min browser ikke få fat på localhost.
>
> Skulle der være en brugsforvirring til opsætning i det downloadede

Ehm har du *husket* at starte Apache manuelt via FoxServ ControlPanel ?
Den lægger sig (på Win9x som et åbent MSDos vindue dette skal *minimeres*
ikke lukkes Herefter BURDE du kunne kontakte som minimum
http://localhost/

John

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 20:21

John Larsen wrote:

> FoxServ ControlPanel ?

Øh... jeg har fået en ny Apache "fjer", en WinMySQLAdmin og en Maguma
Light ikoner. Sku der også ha' været en FoxServ ControlPanel ?

--
Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 21:39

> Øh... jeg har fået en ny Apache "fjer", en WinMySQLAdmin og en Maguma
> Light ikoner. Sku der også ha' været en FoxServ ControlPanel ?

Hi - Tja FoxServ 2.1 smider et FoxServ Control Panel ud på mit
skrivebord, men det er nu ligemeget, din mySQL server kan du se kører ved at
du har et lille grønt lyssignal i din taskbar, hvis du IKKE har det kan du
starte den gennem din WinMySQLAdmin og Apache SKAL du starte manuelt ved at
trykke på Apachefjeren, den skal så minimeres da den IKKE kan kører som
service på Win9x, den kan på Win2000 og jeg ved jo ikke hvilket Win system
du har. Når du starter Apache får du i vinduet besked om at Apache/1.3.23
(22) kører med PHP/4.0.6 (4.1.1 eller 4.1.2) numrene angiver mulige
versioner, da jeg selv har opdateret undervejs er der flere muligheder for
hvad din installation siger

John

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 22:02

John Larsen wrote:

> Hi - Tja FoxServ 2.1 smider et FoxServ Control Panel ud

Jeg er kun kommet til 2.0, måske er det derfor det mangler.

> skrivebord, men det er nu ligemeget, din mySQL server kan du se kører ved at du har et lille grønt lyssignal i din taskbar,

Det kører !

> Apache SKAL du starte manuelt

OK (BTW: jeg kører win ME)

> du har. Når du starter Apache får du i vinduet besked om at

Apache/1.3.22 (Win32) PHP/4.0.6 running...

Når jeg så fyrer op under Maguma Studio får jeg at vide, at

vent lidt... siger du at Apache vinduet skal minimeres? aha ! nu ser det
jo lidt anderledes ud i forhold til at man lukker Apache vinduet - og
der er PHP på skærmen !

TAK ! Rigtig mange tak.

Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 22:18

> vent lidt... siger du at Apache vinduet skal minimeres? aha ! nu ser det
> jo lidt anderledes ud i forhold til at man lukker Apache vinduet - og
> der er PHP på skærmen !
>
> TAK ! Rigtig mange tak.

Tjeps en fed AHA fornemmelse NÅR det kører, god fornøjelse

John

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 30-04-02 18:51

Hvad er Maguma ?