Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik: Uge 6
Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 04-02-01 21:47

Fra midnat er der et nyt billede til kritik på:
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Advarsel: billedet er forvirrende at se på.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech
-
Vidste du at Post Danmark har som kvalitetskriterie at smide 3% af alle
breve væk?

Fra : Jensen

Dato : 05-02-01 18:30

> Advarsel: billedet er forvirrende at se på.

Er det ikke en underdrivelse ?????

Jensen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 06-02-01 00:46

Hej Mikkel

On Sun, 4 Feb 2001 21:47:04 +0100, "Mikkel Rasmussen"
<footech@get2net.dk> wrote:

>Advarsel: billedet er forvirrende at se på.

Jeg må holde med dig, det er meget forvirrende at se på, men samtidigt
ganske morsomt så jeg syntes ikke det gör så meget.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Henrik

Dato : 06-02-01 09:48

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:z9jf6.408$Bu5.12941@news.get2net.dk...
> Fra midnat er der et nyt billede til kritik på:
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>
> Advarsel: billedet er forvirrende at se på.

Hej Mikkel

Jamen det er da sjovt det her. Den hvide dame i højre hjørne ville jeg gerne
have væk, men ellers så finder jeg det sjovt, frisk og lidt sødt. Ja det er
noget forvirrende at se på, men historien (i min fantasi) er vellykket.

Mvh.
Henrik

Fra : N/A

Dato : 06-02-01 19:59

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 06-02-01 19:59

Per F Andersen <perfa@zzsol.dk> wrote in message
> Ja, noget surrealistisk
> Godt at jeg bliver fri for min daglige LSD idag!
>
> Men hvad er meningen - det er selvfølgelig på sin vis underholdende, at
man
> kan tage sådan et billede i et spejl?, men er der nogen kvaliteter:
> - æstetisk
> - opbygniungsmæssigt
> - idé
> i billedet?
> Jeg kan ikke se dem.
> --
> Fjern zer
> perfa@zzsol.dk

Meningen (og /ideen/) er - overfladisk set - at chancen var der. Vi sad og
ventede på at toget kørte, da jeg lagde mærke alle refleksionerne fra
ruderne i det tog vi sad i, toget på den modsatte side af perronen osv.
Spejl-effekten skyldes alene de varierende belysninger.

Opbygningsmæssigt er der vel ikke så meget. "Portrætterne" er indlejret i en
mørk ramme lidt over midten. Resten er vandrette og lodrette linier med
visse gentagelser i.

Men hvad folk selv lægger i billedet er det der tæller - men det er jo ikke
noget jeg bestemmer. Nogle synes at billedet er sjovt, nogle synes det
fortæller en god historie, andre kan ikke se ideen med det osv.

Jeg er meget overrasket over den positive modtagelse, som tager til mig med
glæde. Jeg synes selv det interessante ved billedet er samspillet og
modspillet mellem de 6-7 lag med varierende belysninger men delvist gentagne
del-motiver.

Fra : Kristian Amby

Dato : 11-02-01 12:57

On Sun, 4 Feb 2001 21:47:04 +0100, "Mikkel Rasmussen"
<footech@get2net.dk> wrote:

Når man ser dine to billeder på kritiksiden, dette og billedet fra
Fisketorvet, ser man at du har et specielt billedsyn.

Bliv endelig ved med det, det er forfriskende. Alt for mange billeder
ligner hinanden.

Mvh
Kristian Amby