Bootlegs
Fra : PolPot

Dato : 29-04-02 07:58

Nogen der kender nogle der sælger bootlegs her i Danmark..For eksempel fra
Plademesser eller lignede....

Morten

vedlæg gerne en web.adr

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-04-02 00:00

PolPot wrote:
> Nogen der kender nogle der sælger bootlegs her i Danmark..For eksempel fra
> Plademesser eller lignede....

JA!!!!1 RING PÅ 33 30 63 00!!!!!!!!! OG PSØRG EFTER DERES LISTE!!!!½!

Hint: Jeg forestiller mig umiddelbart, at du får svært ved at få folk
til at poste den slags. Uanset hvor lidt jeg så i øvrigt sympatiserer
med Lars Ulrich (der åbenbart er nødt til at sælge sin kunstsamling for
at kunne brødføde sin familie - og det er NAPSTERS SKYLD!) og KODA,
flipper den slags mennesker på tværs over bootlegs. Der er naturligvis
steder, der fører bootlegs som en slags "offentlige hemmeligheder".

Kig godt efter i kælderbutikker, kom til plademesserne. Eller deltag i
nogen bootleg-træer, hvor man bytter optagelser med hinanden (jeg har
ganske vist ingen erfaringer i den retning) - det er i hvertfald
billigere end de fuldstændig ublu priser, bootlegs normalt koster.

lars

Fra : PolPot

Dato : 29-04-02 09:00

"Lars Rindsig" <spam@larsrindsig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ganske vist ingen erfaringer i den retning) - det er i hvertfald
> billigere end de fuldstændig ublu priser, bootlegs normalt koster.

Hej.....Lars..

Hvem er det jeg ringer til så....?????

Morten

Fra : Max

Dato : 29-04-02 00:15

Hej Morten

> Hvem er det jeg ringer til så....?????

KODA

Hvis du vil samle Bootlegs, så bliver du vidst nødt til at
lære at finde ud af tingene selv.

Mvh Max

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-04-02 00:18

PolPot wrote:

> Hvem er det jeg ringer til så....?????

KODA. Det var nærmest en vits. Som nævnt, ville jeg et eller andet sted
finde det problematisk, fordi det i sidste ende er pladekøbmændene, der
får halen på komedie, hvis Lars Ulrich finder ud af, at de sælger boots.

(Og jeg *kebder* for ebn god ordens skyld ingen steder på web'et, der
sælger bootlegs. Prøv evt. google)

lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-04-02 10:52

Lars Rindsig wrote:

> [...]
> flipper den slags mennesker på tværs over bootlegs. Der er naturligvis
> steder, der fører bootlegs som en slags "offentlige hemmeligheder".

Lars Ulrich bliver næppe fattig af at folk køber bootlegs. De er jo
netop ikke udgivet noget andet sted. Hvis bare Metallica, Pink Floyd
etc. ville udgive de bunker af uudgivent studie- og livemateriale der
findes, så ville folk ikke anskaffe sig bootlegs (selvom der jo ikke
sker noget ved det). Jeg er godt klar over at det er kunsterens valg,
hvad han vil udgive, men jeg er personligt ligeglad. Jeg skader i det
mindste ikke kunsteren økonomisk. Snarere tværtimod, da alle de gode
bootlegs gør mig endnu mere glad for bandet og gør at jeg glædeligt
køber alle officielle udgivelser.

> [...]
> ganske vist ingen erfaringer i den retning) - det er i hvertfald
> billigere end de fuldstændig ublu priser, bootlegs normalt koster.

Der er bunker på nettet i MP3 format. Mange bootlegs er af tvivlsom
teknisk kvalitet, og derfor er det ikke så vigtigt om det er 16/44.1K
PCM eller MP3.

/David

Fra : Troels

Dato : 29-04-02 11:50

> [...]
> flipper den slags mennesker på tværs over bootlegs. Der er naturligvis
> steder, der fører bootlegs som en slags "offentlige hemmeligheder".

Det er jo faktisk ikke alle bands der er i mod bootlegs. Nogle bands er bare
i mod at andre tjener penge på at sælge deres musik (hvad der jo egentligt
er fair nok). Eksempelvis har Primus selv lagt en stor stak bootlegs ud på
deres side så nybegyndere har noget at bytte med til at starte på. Radiohead
og Björk har det vist heller ikke nogle problemer med bootlegs. Personligt
har jeg en aftale med med Nis B, Guitaristen i Düreforsög (ved godt det ikke
er verdens største band), om at jeg må optage deres koncerter hvis bare de
får en kopi hvis det bliver godt.

> [...]
> ganske vist ingen erfaringer i den retning) - det er i hvertfald
> billigere end de fuldstændig ublu priser, bootlegs normalt koster.

Helt enig! Hvis det overhovedet er muligt synes jeg også man bør bytte sig
til sine bootlegs, så der ikke er andre der tjener penge på nogle bands
musik.

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 29-04-02 07:36

PolPot wrote:
> Nogen der kender nogle der sælger bootlegs her i Danmark..For
> eksempel fra Plademesser eller lignede....

Prøv med nogle søgninger på google (bootleg, bandnavn og trade/swap). Der
lader til at være en meget udbredt bootleg-kultur blandt fansene for enkelte
bands, bl.a. U2, Phish, Greatfull Dead, Counting Crows, etc. Dette skyldes
til dels, at mange (alle?) af disse bands - som nævnt i denne gruppes FAQ -
er åbne overfor bootlegs. For andre bands bliver det nok væsentligt sværere.

/Nikolaj

Fra : Michelle

Dato : 29-04-02 21:16

"PolPot" <MortenAarhus2000@hotmail.com> wrote in message
> Nogen der kender nogle der sælger bootlegs her i Danmark..For eksempel fra
> Plademesser eller lignede....

Hello! I don't live in Denmark...I live in America....and would be
interested to see what bootlegs you have to trade? I have a little bootleg
page if you would like to take a look. http://come.to/popgoestheworld I
don't normally publish it but if any of you have some Danish bootlegs to
trade by Danish bands, let me know! Thanks!

*Michelle*