Flere pc'ere på OnCable Webspeed?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-04-02 21:34

Hej!

Jeg skal snart have OnCable Webspeed og har tænkt mig at vælge en lille udgave
til 199,- / md. Den er 256/128 kbps hvilket jeg sikkert overlever med

Der medfølger et Motorola Surfboard kabelmodem som tilsluttes een pc'er via USB
eller TP stik. Kan man sende TP-stikket igennem en router og dermed tilslutte
flere pc'ere?

Dvs. spørgsmålet går også på om OnCable tillader dette eller om man skal
opgradere sin opkobling for at muliggøre det.

Jeg gider ikke bruge noget software til deling af forbindelsen da det skal indgå
i mit lokalnetværk (gerne 100Mbps).

Jeg har søgt lidt på GoogleGroups om emnet men den eneste interessante tråd om
emnet slutter ikke med en endelig konklusion på spørgsmålet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-02 21:44

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man sende TP-stikket igennem en router og dermed tilslutte
> flere pc'ere?

Ja

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Per Bau

Dato : 28-04-02 21:44

> [...]
via USB
> eller TP stik. Kan man sende TP-stikket igennem en router og dermed

Hej Kim, gæt hvor du finder svaret? http://www.oncable.dk/?UniversID=547

Og ja det anbefales ligefrem hvis du vil sikre dit netværk

/Per

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-04-02 21:52

Hej!

Per Bau wrote:

> Hej Kim, gæt hvor du finder svaret? http://www.oncable.dk/?UniversID=547

Hehe <rødme>

Jeg indrømmer ærligt at jeg ikke troede at deres hjemmeside kunne hjælpe. Jeg
har tidligere ledt efter support-info og intet brugbart fundet. Havde et problem
med at min fars forbindelse gik død efter et stykke tid (5min til 3-4 timer
efter logon). Endelig efter en del baksen ringede jeg til support og efter lidt
support ville it-gutten lade mig ringe op ugen efter. Fint nok, dagen oprindede
og en tekniker ringede til mig/os. Han ville bare sige at de havde haft
problemer med nettet i ca. 14 dage og at det ikke var min fejl! Dooh, hvorfor i
alverden kunne de ikke fortælle det med det samme? Eller bedre endnu, have en
drifts-info side

Oh well, du kan vel forstå hvorfor jeg ikke gad ringe til dem eller kigge
nærmere på siden efter den omgang :)

> Og ja det anbefales ligefrem hvis du vil sikre dit netværk

Ehh, at have router? Der er vel ikke firewall i sådan en fætter...

Anyway, det lader jo til at man kan nøjes med en hub hvilket er perfekt. En
ekstra dynamisk IP adresse udleveres hvis man spørger, så det er jo fint :)

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-04-02 18:56

> Jeg skal snart have OnCable Webspeed og har tænkt mig at vælge en lille
udgave
> til 199,- / md. Den er 256/128 kbps hvilket jeg sikkert overlever med

Mener du ikke 256/64 kbps?

Claus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-02 18:59

Hej!

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

Jeg skrev:
> udgave
>
> Mener du ikke 256/64 kbps?

Kan godt være. Prisen er ihvertfald rigtig

Upstream på 64kbit gør iøvrigt mig ikke det helt store, idet jeg ikke regner med
at lave ftp-server eller hoste min egen webside fra min privat-pc'er alligevel.

Fra : Søren Mikro

Dato : 29-04-02 21:41

Hvis i vil have flere en 2 pc'ere på oncable er der en mulighed ved
proconsult i Odense de sælgere nogle router der kan håndtere DHCP
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-r/netreth/netngrp114.html
Det skulle vist fungere med at den tager og overedragere (nat hedder det
vist) din IP adresser til den som du har ved oncable, men hvor mange IP
adresser routeren del er ud ved jeg ikke.
Det skal også siges at jeg er på dybt vand med dette svar så hvis der er
fejl i svaret så høre jeg gerene

Søren C.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-02 22:45

Hej!

"Søren Mikro" wrote:

> [...]
> vist) din IP adresser til den som du har ved oncable, men hvor mange IP
> adresser routeren del er ud ved jeg ikke.

Ok, men jeg tror nu at to maskiner på nettet er rigeligt i en 1-værelses
lejlighed :)

> Det skal også siges at jeg er på dybt vand med dette svar så hvis der er
> fejl i svaret så høre jeg gerene

Me 2 :)