2D kvalitet på Palit Daytona GF3 Ti200 128~
Fra : Flare

Dato : 28-04-02 17:36

Efter et par indlæg fra Jeppe V, blev jeg gjort opmærksom på at han synes
dette kort leverede meget dårlig 2D kvalitet.Nu har jeg surfet nettet tund
(Toms, anand, hardare-test.dk...etc) Og INGEN af dem omtaler 2D ydelse.
Dette undre mig megetm og af det drager jeg den konklusion at det måske ikke
er så udpræget? Har Dette daytona kort virklig så ring 2D ydelse ift andre
GF3 kort? Eller har jeppe fået en "mandags model" ? Jeg har en mellemklasses
19" skærm og det ville da være synd at bruge 1300 for at få et kort der
levere dårligere 2D kavlitet end mit GF2 mx400 kort.

Håber meget på lidt repsonse på dette. fx i form af egen erfaring eller
links som omtaler dette emne.

Takker på forhånd

--
Flare
-----------------------------------

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-04-02 18:14

Flare wrote:

> [...]
> (Toms, anand, hardare-test.dk...etc) Og INGEN af dem omtaler 2D ydelse.

Pas på, ved ydelse vil man normalt forstå hvor hurtig grafikkortet er og
ikke om det levere en god eller dårlig billedkvalitet.

> [...]
> 19" skærm og det ville da være synd at bruge 1300 for at få et kort der
> levere dårligere 2D kavlitet end mit GF2 mx400 kort.

Desværre er billedkvalitet noget som der ikke ofres meget opmærksomhed
på, ellers ville der også være flere test af monitors, så det er svært
at gisne om. Næsten et hvilketsomhelst nutidigt grafikkort har en
udemærket billedkvalitet i opløsning som 1280*960 og lavere, mens det er
en helt anden sag i de højere opløsninger.

Forresten er det ikke kun i 2D at billedkvaliteten er af betydning, man
ser blot problemerne mindre i 3D fordi det er tydligst med ensfarvede
flader, tekst eller billeder hvor det er vigtigt farverne er præcise.

> Håber meget på lidt repsonse på dette. fx i form af egen erfaring eller
> links som omtaler dette emne.

Som tommelfingerregel er der en del producenter som gør mere ud af
billedkvaliteten end andre, min personlige liste ser ud som følger
(Øverst=bedst):

Canopus
Matrox
Elsa
Ati
Hercules
Gainward
Leadtek

Alle de ovenstående vil normalt levere god billedkvalitet og forskellen
på Canopus og Leadtek er små, medmindre man er meget kræsen og har en
skærm som virkelig afslører alt.

Blandt de mere kendte mærke som jeg har set vise en skuffende
billedkvalitet er Asus og Creative Labs, men bemærk at de nye Gf4 kort
gennerelt skulle være gode.

Mvh

Bruno

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-04-02 13:39

>Blandt de mere kendte mærke som jeg har set vise en skuffende
>billedkvalitet er Asus og Creative Labs, men bemærk at de nye Gf4 kort
> [...]

Ved du om Canopus kommer med et GF4 kort med god 2D i 1600X1200 og
1920X1200 ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-04-02 14:11

Dr. Ralph wrote:

> Ved du om Canopus kommer med et GF4 kort med god 2D i 1600X1200 og
> 1920X1200 ?

Med det ry de har kan jeg ikke forestille mig de laver et kort der har
dårlig billedkvalitet, selve RAMDacen er dog den samme for alle Gf4 kort
da den sidder i GPU'en så de har ingen indflydelse på
opdateringsfrekvenserne

Efter hvad jeg kan se på deres hjemmeside så har de et Gf4mx460 og et
Gf4Ti4600 på programmet og i begge tilfælde lister de alle de
opløsninger jeg kan komme i tanke om inkl. 1920*1200. Det eneste problem
er at jeg ikke kan finde nogen forhandlere uden for Japan!

Hos AKIBA/EARENA har de prissat kortene til henholdsvis 4360.- og
1852.-, men inden du bestiller noget må du nok hellere checke hos
toldvæsnet hvad der kommer oveni. Du skal nok som et minimum regne med
moms, men om der er andet ved jeg ikke.

Du kan sikkert også handle direkte hos Canopus, men jeg kunne ikke lige
finde kortene på deres salgsside.

Mvh

Bruno

PS. Nyttige links:

http://www.canopus.co.jp/index_j.htm
http://impress.earena.co.jp/
http://www.xe.com/ucc/

Fra : N/A

Dato : 29-04-02 20:30

Fra : Arne

Dato : 29-04-02 20:30

Men er det ikke også fordi at et Matrox G450 eller lign leverer rigeligt 2D
ydelse ?
specielt med 2 skærme osv er det jo et super kort.

Så det er vel kun til 3D at man kan blive ved med at sælge kort til +3000 kr
?

mine 25 ører

Eivind

Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-04-02 21:36

Jeg har et sådant kort, og jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte på det
mht 2D kvalitet.
(har dog ikke læst de omtalte tidligere indlæg)

Mvh
Klaus Jensen

Fra : Deaster

Dato : 30-04-02 11:18

Klaus Jensen wrote:
> Jeg har et sådant kort, og jeg har ikke umiddelbart noget at udsætte
> på det mht 2D kvalitet.
> (har dog ikke læst de omtalte tidligere indlæg)

Næhh, mit kører også fremragende i 1280x1024 på min Sony 19".

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-04-02 15:11

Deaster wrote:

> Næhh, mit kører også fremragende i 1280x1024 på min Sony 19".

Har du prøvet og sammenligne med fx. et Matrox i den opløsning og hvad
med de højere opløsninger, de fleste kort klarer 1280*1024 fornuftigt og
får ført problemer i høje opløsninger.

Mvh

Bruno

Fra : Flare

Dato : 30-04-02 19:23

> Har du prøvet og sammenligne med fx. et Matrox i den opløsning og hvad
> med de højere opløsninger, de fleste kort klarer 1280*1024 fornuftigt og
> får ført problemer i høje opløsninger.

Men jeg bruger den ikke over 1280 så det er (for mit vedkommende) lige
meget. Det lyder til at det i hvert fald ikke er _SÅ_ slemt. Men nu får jeg
kortet i morgen weeeeeeee...og så følger jeg selv lige op på det.... Nu har
de bare ikke at være defekt GRRRR

--
Flare
-----------------------------------

Fra : Sven

Dato : 30-04-02 23:04

Prøv evt. at læse denne:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1507&p=1
Der har Anandtech 2D-kvaliteten med.

Sven

Fra : Flare

Dato : 01-05-02 06:43

> http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1507&p=1
> Der har Anandtech 2D-kvaliteten med.

Ja ok...nu er kortet god nok ikke med, men kan se at et kort som ASUS er
helt ned i bunden. Det kan vel næppe blive værer end det.

--
Flare
-----------------------------------

Fra : Sven

Dato : 01-05-02 15:24

> Ja ok...nu er kortet god nok ikke med, men kan se at et kort som ASUS er
> helt ned i bunden. Det kan vel næppe blive værer end det.
>
> --
> Flare

Du har ret, det er en lidt ældre undersøgelse, men såvidt jeg kan bedømme,
så er deres indbyrdes "kvalitetsforskel" stadig mere eller mindre gældende.
Gainward og SUMA har væsentligt bedre billede end f.eks Creative's. Jeg har
nu et Gainward Gf3 VIVO, og 2D-kvaliteten er meget bedre end på mit Geforce
2 GTS fra Creative. I begge tilfælde snakker jeg om 1280x1024 samt
1600x1200.
Det er jo lidt synd, at købe en fin dyr 19" eller 21", og så få fat i et af
de kort med sløret billede!! Anandtech og Tomshardware har dog begge bud på,
hvordan man kan fjerne et filer på alle kort baseret på Nvidia's Geforce XX,
men jeg tør ikke rigtig klippe i mit videokort med en skævbider

Det bliver rart den dag, Nvidia kan lave lige så pæne billeder som f.eks
Matrox!!

Sven

Fra : Flare

Dato : 01-05-02 19:59

Så fik jeg endelig mit daytona GF3 ti200 kort....SÅ VIRKER DET KRAF"#¤%"#¤"#
IKKE....HULK

Det er sgu da den største neder i lang tid. :(((((((((((((((((((((

--
Flare
-----------------------------------

Fra : P.Sørensen

Dato : 01-05-02 22:12

hvor købte du det ?
Preben

Fra : Flare

Dato : 02-05-02 14:11

I BJ-TRADING......Jeg har leveret det tilbage og købt det ved SHG....Det
virker....Og mht. 2D....Det er i hvert fald bedre end mit gamle GF2 mx400
kort så jeg kan ikke klage....FINT tilfreds tagede den billige pris i
betragtning,

--
Flare