Tilbehør til helstegt kalvekølle...
Fra : Rune og Stinne

Dato : 28-04-02 15:20

Hejsa

Min kærste og jeg skal giftes her til sommer, vi har endnu ikke bestemt os
for den endelige menu, men har fået det snævret ind til enten helstegt
pattegris eller helstegt kalvekølle. Vælger vil pattegrisen vil vi servere
nogle lækre salater/salatbord, flødekartofler og noget godt brød til. Ingen
af os har nogensinde fået serveret kalvekølle og har derfor ingen anelse om
hvad man serverer til, kan det gå med samme tilbehør som pattegrisen?
Og hvad med forret? Umiddelbart synes jeg ikke nogle af de traditionelle
forretter som tunmousse, rejecocktail e.lign går sammen med "grill-mad" -
nogen gode ideer?

Vi håber nogen kan hjælpe os - på forhånd tak
Stinne og Rune

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-04-02 16:44

"Rune og Stinne" <3r@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> forretter som tunmousse, rejecocktail e.lign går sammen med "grill-mad" -

Vi blev gift sidste sommer og vi fik helstegt vildsvin og lam. Vi fik
også salatbuffet, halve bagte kartofler og flødekartofler til. Det var
bare godt. Jeg ville vælge at servere det samme til de to ting. Jeg
kan fortælle at begge dyrekroppe kostede 54 kroner kiloet. Sådan to
dyrekroppe i størrelse small var rigeligt! til 80 mennesker. Jeg tror
der var nok til 120.

Til forret fik vi en fiskesymfoni med to slags kogt fisk på en
ananasring med salat, rejer og kaviar af den danske slags. Dertil en
god hjemmelavet dressing og lune flutes. Det syntes vi var rigtig godt
til, og vi hørte ikke andet end tilfredshed.

Til dessert fik vi en islagkage i 5 etager. Det var med
hyldeblomst- og cribbiomælkeis og jordbær- og brombærsorbet og var en
kæmpe succes!

Mvh Trine (Ha' en godt bryllup)