Standardopløsning på tv-out
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-04-02 11:50

Hej gruppe

Jeg har et radeon8500oem som jeg bruger flittigt til tv-out.
Standardopløsningen på tv-out er 1024x768. Er det muligt at indstille den
til 800x600 så jeg ikke skal til at pille ved opløsningen på min monitor
hver gang jeg bruger tv-out (fjernsynet tager jo kun 800x600, dvs v.
1024x768 fylder skærmområdet mere en fjernsynes -> man skal flytte rundt med
musen for at se det hele).

Jeg ved godt at man kan bruge extended desktop, og på den måde både bruge
tv-out og monitoren på samme tid, men den eneste divx-afspiller, som jeg har
fundet der kan dette er BS-player. Denne har jeg dog lidt dårlige erfaringer
med (den giver en form for "vandret flimmer" i filmen).

Blablabla, al den tekst.. ... Mit spørgsmål var faktisk blot: Er det
muligt at indstille tv-out til 800x600 som standard?

På forhånd tak for hjælpen.
vh Jeppe

ps: kører xp

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 12:45

"Jeppe Vesterbæk" <jeppeojeppe_ingenspamtak_@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ved godt at man kan bruge extended desktop, og på den måde både bruge
> tv-out og monitoren på samme tid,

Mon jeg har dette på mit Radeon 64DDR VIVO kort? Hvordan gør du på dit?

Det er RET irreterende at skifte fra min gode 1600*1200@85hz ned til 800*600
for så at aktivere tv-out. bagefter, er det så at sætte det hele op igen, og
justere opdateringsfrekvens. Lidt bøvlet.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-04-02 13:02

> Mon jeg har dette på mit Radeon 64DDR VIVO kort? Hvordan gør du på dit?

Jeg er ret overbevist om at dette er en indbygget feature i xp (ved ikke m.
andre windowsversioner).
Det er noget du kan sætte til der hvor du også vælger opløsning på
grafikkortet.

Men jeg har som sagt endnu ikke fundet noget afspiller som klarer dette
tilfredsstillende, som bruger derfor også metoden som du her skriver:

> [...]
og
> justere opdateringsfrekvens. Lidt bøvlet.

Ja, det er altså temmeligt bøvlet lavet.

/jeppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 13:06

> Ja, det er altså temmeligt bøvlet lavet.

Ja, og jeg glemte..... Alle ikonerne på skivebordet mister sin orden.

Og "extended desktop" finder jeg ikke i hjælpen i XP. Så det er jo nok noget
grafikkortproducenten laver i deres drivere.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-04-02 13:18

> Ja, og jeg glemte..... Alle ikonerne på skivebordet mister sin orden.
Uha ja den glemte jeg også.... Det er næsten det værste!

> Og "extended desktop" finder jeg ikke i hjælpen i XP. Så det er jo nok
noget
> grafikkortproducenten laver i deres drivere.

Under "Display proterties" -> "Settings", kan du at kun se én "blå
monitor"?. Hvis ja, så skal du måske have dit tv-out slået til. Jeg har 2
forskellige, 1 og 2. Klikker jeg på 2, kan jeg vælge i en checkbox "Extend
my windows desktop onto this monitor".

vh Jeppe

Fra : TS

Dato : 28-04-02 13:58

> [...]
erfaringer
> med (den giver en form for "vandret flimmer" i filmen).

Hvrofr ikke bruge ATI MMC? Du skal bare installere et divx codec, så kan den
også afspille divx film.

/TS

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 28-04-02 14:45

> Hvrofr ikke bruge ATI MMC? Du skal bare installere et divx codec, så kan
den
> også afspille divx film.

Synes ikke jeg kan få den til at virke på en extended desktop... Men det er
måske bare mig....

/Jeppe (som har ufatteligt mange forskellige divx-pakker installeret, incl
den nye version af 5'eren).