Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nogen der kender dette Gforce 4 kort?
Fra : LrM

Dato : 27-04-02 20:06

Hej

Jeg er lidt lun på dette kort http://www.hexus.net/review.php?review=331

Er den nogle her i gruppen der har erfaringer med dette kort?

vh
Lars

Fra : Karsten Borchers

Dato : 27-04-02 22:45

Jup har sådan et.
Godt med knald på, stabilt, men larmer som bare fanden.

Borchers

Fra : LrM

Dato : 28-04-02 09:44

"Karsten Borchers" <karsten@borchers.dk> wrote in message
> Jup har sådan et.
> Godt med knald på, stabilt, men larmer som bare fanden.

Fedt - det med larmen er dog et kraftigt minus... men det må være muligt at
sætte ny køler på?

Fra : Lars Krag

Dato : 28-04-02 09:56

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> skrev..

[snip]

> Fedt - det med larmen er dog et kraftigt minus... men det må være muligt at
> sætte ny køler på?

Jeg har et Creative GF4 Ti kort. Samme blæser, bare med et Creative
klistermærke på. Det hjælper enormt på larmen, hvis man blot skruer det
gennemsigtige plastic låg af, og det betyder IMO ikke noget for stabiliteten.

Jeg har dog puttet en Crystal Orb på mit kort. Hvis man tager låget af den
larmer den ikke så meget, og den køler bedre. Det er dog nødvendigt at
modificere (beskære) de små pins ret kraftigt, da hullerne omkring GF4
chippen er alt for små (det er de 4 huller der er lige ved hjørnerne af
chippen ud over de 2 huller standard køleren sidder i).

Lars

Fra : LrM

Dato : 28-04-02 12:01

"Karsten Borchers" <karsten@borchers.dk> wrote in message
> Jup har sådan et.
> Godt med knald på, stabilt, men larmer som bare fanden.

hvordan er kvaliteten på TV out?

Fra : Lars Krag

Dato : 28-04-02 12:49

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:aagkqs$966$1@news.cybercity.dk...
> "Karsten Borchers" <karsten@borchers.dk> wrote in message

> hvordan er kvaliteten på TV out?

Har ikke prøvet den endnu, så det aner jeg ikke. Jeg har haft
alt for travlt med at spille med 4X FSAA og savle..

Lars

Fra : LrM

Dato : 28-04-02 12:57

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in message
alt for travlt med at spille med 4X FSAA og savle..

Hvad har du af CPU? selv har jeg kun en AMD 1000 Mhz - er bange for at det
ikke er nok til at trække sådan et kort?

Fra : Lars Krag

Dato : 28-04-02 13:36

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:aago2k$d17$1@news.cybercity.dk...

> Hvad har du af CPU? selv har jeg kun en AMD 1000 Mhz - er bange for at det
> ikke er nok til at trække sådan et kort?

Jeg bruger en P4 NW, som er clocket til 2.6 Ghz. Selv min cpu er i visse
sammenhænge flaskehalsen i systemet, så jeg vil nok mene at en hurtigere
cpu også ville være en god idé, en XP1800+ eller bedre IMHO.

Lars

Fra : Karsten Borchers

Dato : 28-04-02 21:01

Havde før en anden maskine med et Hercules GF2 MX, hvilket havde TV-Out.
MSI GF4'erens TV-Out er meget klare i farverne. Der er virkelig kommet
farvedybde. Billedkvaliteten er ca den samme. (s-vhs)