Global variabel i C++?
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 04-02-01 17:28

Hvis man har noget objekt orieteret kode hvor man skal have tilføjet nogle
check hist og her, er det umiddelbart nemmest at bruge en global variabel
til at checke med.

Hvordan laver man en sådan?

De ting jeg har forsøgt mig med har ikke givet resultat og hvis jeg slår op
i mine bøger står der bare, at man ikke bruger globale variable!

Men er der andre måde at lave det på?

\MK

Fra : Daniel Schledermann

Dato : 04-02-01 18:44

Morten Klostergaard <Morten@Klostergaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3qff6.14554$zw.236730@twister.sunsite.dk...
> [...]
> check hist og her, er det umiddelbart nemmest at bruge en global variabel

Jeg tror du må være lidt mere specifik... jeg er ikke helt sikker på hvad du
mener.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 04-02-01 18:55

"Daniel Schledermann" <daniel@schledermann.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3qff6.14554$zw.236730@twister.sunsite.dk...

> Jeg tror du må være lidt mere specifik... jeg er ikke helt sikker på hvad

Hvordan laver man en variabel man kan tilgå over alt i ens kode?

\MK

Ps. Ja, jeg ved godt det lyder lige til, men jeg kan ikke få det til at
lystre.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-01 19:02

// 1.cpp

int hej_jeg_er_en_global_variabel;
void min_funktion1(void)
{
// brug hej_jeg_er_en_global_variabel her
}

//2.cpp

extern int hej_jeg_er_en_global_variabel;
void min_funktion2(void)
{
// brug hej_jeg_er_en_global_variabel her
}

---
Michael Rasmussen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 04-02-01 19:33

"Michael Rasmussen" <3306248m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> void min_funktion2(void)
> {
> // brug hej_jeg_er_en_global_variabel her

Det var også sådan jeg troede at det var, men jeg kan ikke få lov til at
tilgå dem!

\MK

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 04-02-01 19:41

* Morten Klostergaard

[snip]

> Det var også sådan jeg troede at det var, men jeg kan ikke få lov
> til at tilgå dem!

huh?

ivr
--
Besides, meat tends to run away when possible, or fights. Either
response presents behavioral challenges too complex for any existing

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 04-02-01 21:02

"Igor V. Rafienko" <igorr@ifi.uio.no> skrev i en meddelelse
> * Morten Klostergaard
>
> [snip]

> huh?

Fejl 40.

\MK

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 04-02-01 21:57

* Morten Klostergaard

[snip]

> Fejl 40.

Ok, la oss ta dette med teskje:

1. Hva er det du prøver å oppnå rent konkret? Aksess av globale
variable fra hvorsomhelst i koden?

2. Nøyaktig hvilken feilmelding får du av kompilatoren?

3. Post den _minste_ kodesnutten som illustrerer problemet.

ivr

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 04-02-01 22:02

> [...]
>
> 2. Nøyaktig hvilken feilmelding får du av kompilatoren?
>
> 3. Post den _minste_ kodesnutten som illustrerer problemet.

Fejl 40 == At jeg selv lavede en dum fejl der var skyld i det hele.

Jeg havde et andet sted i koden glemt et ; og det betød at jeg fik en
"Internal compilere error!"

\MK

Ps. Men jeg takker for hjælpen.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 05-02-01 12:23

igorr@ifi.uio.no (Igor V. Rafienko) writes:

> * Morten Klostergaard
>
> [snip]

> Ok, la oss ta dette med teskje:

Fejl 40 er den slags fejl der opstår ca. 40 cm fra skærmen. Det
regnes normalt for uhøfligt at bore mere i den generelle fejlklasse.

Fra : Lars Blaabjerg

Dato : 13-02-01 15:32

----snip---

> Fejl 40 er den slags fejl der opstår ca. 40 cm fra skærmen. Det
> regnes normalt for uhøfligt at bore mere i den generelle fejlklasse.

Kommer an på hvor lange arme man har og/eller hvor nærsynet man er
--
Remove ***nospam*** from email address