Især til Kaj - Om p-piller og killinger
Fra : Niels Peter

Dato : 27-04-02 18:50

P-piller er noget fanden har skabt, men desværre nødvendigt for mange
opdrættere.

P-pille kan give kræft og diabetes samt livmoderbetændelse. Efter højst 2 år
på p-piller vil hunkatten have knuder på livmoderen.

Så mit råd er: Tag de killinger du skal have, og få hende så kastreret, de
penge er hun vel nok værd. Nabogårdens katte begynder vel også at få
killinger inden så længe. Det plejer jo ikke ligefrem at være katte man
mangler på landet, desværre.

Du har vel set at du kan trække kattemad fra på selvangivelsen, når du ikke
bruger rottegift.

Som jeg skrev i hundegruppen, så behøver katte mere protein og fedt end
hunde samt taurin. I alleryderste nødstilfælde kan hunden vel bruges en kort
tid, så killingerne bliver holdt i live, mens de lærer at få sutteflaske
eller spise selv - alt efter deres alder. Det lyder hårdt men er killingerne
under 3 uger vil jeg anbefale aflivning, da det er et kæmpearbejde at flaske
dem op.

Du skal også tænke på, at killingerne har brug for deres mor (evt. en katte
surrogatmor) til de er 12 uger og færdiguddannet til at være kat. Ellers vil
de få svært ved at omgås andre katte, fordi de ikke kan sproget.

Dejligt at du spørger her, bliv endelig ved, hvis du vil vide mere.

Nina El Falaki

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 28-04-02 14:40

dspool01.news.tele.dk...
> P-pille kan give kræft og diabetes samt livmoderbetændelse. Efter højst 2
år
> på p-piller vil hunkatten have knuder på livmoderen.
OK det er noget fuck.

> Så mit råd er: Tag de killinger du skal have, og få hende så kastreret, de
> penge er hun vel nok værd.
Ja ja men jeg har bare miste for mage katte der er blevet kasteret .... så
derfor (katte-beste mor er her dog stadig

> Nabogårdens katte begynder vel også at få
> killinger inden så længe. Det plejer jo ikke ligefrem at være katte man
> mangler på landet, desværre.
Nu er det nogle vi keder der vil tage dem .... men vores naboegård vil IKKE
hold kat selv men de har lavet adgang til deres stal så mine katte kan komme
ind og laves deres arbejde. Og da vi sist spurgte om de synde vi hade for
mange katte kikke de på os som om vi var åndsvage for sist han hade set en
af mine katte kom den med en rotte i munden. Men han/de vil ikke have
andsvaret for dem selv ...... jeg syndes sku det er en fed aftale

> Du har vel set at du kan trække kattemad fra på selvangivelsen, når du
ikke
> bruger rottegift.
Sku da kun hvis man er landmand ?

> [...]
> eller spise selv - alt efter deres alder.
>Det lyder hårdt men er killingerne
> under 3 uger vil jeg anbefale aflivning,
det er hårdt men ikke undfær ... jeg har lige måtte aflive en da den var
kommet til skade.

>da det er et kæmpearbejde at flaske
> dem op.
Jeg har en datter på 7 år som er utolig til dyr ........... jeg kunne nok
lave noget sammen med hinde ... men lad os ikke håbe vi kommer der ud

> [...]
vil
> de få svært ved at omgås andre katte, fordi de ikke kan sproget.
Hæ hæ jeg har en hund der spinde som en kat

> Dejligt at du spørger her, bliv endelig ved, hvis du vil vide mere.
Nu var det jo et cros over spørsmål jeg stillet og derfor stillet jeg det
bægge steder ... men det var i hund du svaret
Men jeg kan da godt se vi snkker mere og mere kat frem for hund så vi
forsætter bare her og håber der er andre der blander sig

> Nina El Falaki
Hvorfor heder su så finn ??

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 28-04-02 15:08

Kai L J Rasmussen skrev i meddelelsen
<3ccbfab5$0$97290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>af mine katte kom den med en rotte i munden. Men han/de vil ikke have
>andsvaret for dem selv ...... jeg syndes sku det er en fed aftale

Det er det da også

Os, der har katte, synes jo katte er vidunderlige, men det er jo ikke alle
mennesker, der synes det samme, så det er da fedt, at *dine* naboer synes de
ligefrem er til gavn!

Hilsen Birgitte