Timer funktion til JAVA ?
Fra : Simon...

Dato : 27-04-02 18:00

Hejsa,

jeg bruger forte, og har læst en del i min lærebog for at finde noget
information, men har ikke kunne få noget til at virke (overhovedet) og min
lære kunne heller ikke hjælpe, så nu prøver jeg her.

Findes der en timer funktion der fx. kan måle hvor længe (cpu tid/alm tid)
jeg var om at udføre 1 mia. beregeninger, fx. kast med en terning ? evt
kunne man måle ud fra systime tænkte jeg, hvor man så havde en starttid og
en sluttid, og derefter kunne trække disse fra hinanden ?
og hvad er den mindste enhed jeg kan komme til at måle i ?

og hvordan kunne jeg bagefter vise tiiden ?

jeg kan huske jeg lavede en lign. funktion i pascal i sin tid, så mon ikke
det kan lade sig gøre i java ?

mange tak for hjælpen !

mvh.Simon
__________________________________________________________________ Simon
Administrator of guden.dk / binaer.dk ICQ#: 14558836 Current ICQ status: +
More ways to contact me

Fra : Morten

Dato : 27-04-02 18:34

Simon... wrote:

> [...]
> en sluttid, og derefter kunne trække disse fra hinanden ?
> og hvad er den mindste enhed jeg kan komme til at måle i ?

long start = System.currentTimeMillis();

//execute

long delta = start - System.currentTimeMillis();

> og hvordan kunne jeg bagefter vise tiiden ?

System.out.println("Tid (ms): "+delta);

Du kan jo naturligvis dividere delta med antal loops, 1000 for sekunder
osv.

> jeg kan huske jeg lavede en lign. funktion i pascal i sin tid, så mon ikke
> det kan lade sig gøre i java ?

Joo.. :)

Morten

Fra : Morten

Dato : 27-04-02 18:50

Morten wrote:

> [...]
>

> System.out.println("Tid (ms): "+delta);
>
> Du kan jo naturligvis dividere delta med antal loops, 1000 for sekunder

... eller gange med -1 hvis du gerne vil have delta tid til at være en
positiv størrelse :P

Fra : Simon...

Dato : 27-04-02 19:46

Tak !

> .. eller gange med -1 hvis du gerne vil have delta tid til at være en
> positiv størrelse :P
hehe ja, eller bytte om på start og tiden :)

men tak da !

mvh.Simon

Fra : Brian Matzon

Dato : 27-04-02 18:47

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in message news:3ccad8ff$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes der en timer funktion der fx. kan måle hvor længe (cpu tid/alm tid)
> jeg var om at udføre 1 mia. beregeninger, fx. kast med en terning ? evt
long start = System.currentTimeMillis();
..//do your stuff
System.out.println("Time: " + System.currentTimeMillis() - start);

> og hvad er den mindste enhed jeg kan komme til at måle i ?
svinger - 10 ms på windows (50 på win 9x), vist 1 ms på unix ?

/Brian Matzon

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 18:47

> [...]
> kunne man måle ud fra systime tænkte jeg, hvor man så havde en starttid og
> en sluttid, og derefter kunne trække disse fra hinanden ?

Prøv kig nærmere på metoden:
System.currentTimeMillis()