Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fremkaldelse på nettet/i butik
Fra : KJA

Dato : 27-04-02 17:50

Jeg har netop anskaffet mig et Canon Ixus V2 nede fra Tyskland... selv har
jeg ikke brug for papirsbillederne, men mine forældre vil gerne have de
bedste billeder til familie/venner m.m. på papir... Mine spørgsmål er så:

- Hvor god kvalitet er fremkaldelserne på baggrund af de billeder man har
taget via digitalkamera (ved selvfølgelig godt at det afhænger af selve
filen, men kan man sige noget generelt)?

- Hvilke steder er at foretrække (har selv bidt mærke i foto.opasia.dk til
2,95 kr, men er der andre gode/billige steder som vel at mærke har
afhentning med i tilbuddet så porto ikke gør det til et for dyrt
foretagende)?

- Findes der evt. web-sider om nettet med prissammenligning,
kvalitetskontrol o.lign.?

På forhånd tak,

Kåre

Fra : Michael Kristensen

Dato : 27-04-02 19:32

Jeg vil lige tillade mig, at forpeste dit indlæg med en masse andre
spørgsmål

KJA wrote:
> Jeg har netop anskaffet mig et Canon Ixus V2 nede fra Tyskland... selv har
Jeg har næsten besluttet mig til at købe netop samme kamera, som mit første
første (digital) kamera. Hvilken forretning har du købt det hos og hvor
lang var leveringstiden? Følger der en "eftersynkroniseret" manual med,
eller er den på engelsk?

Min eneste tvivl er dog om det skal være et IXUS V2 eller 330. Da jeg aldrig
har fotograferet før, ved jeg ikke om de 3x-zoom er mere værd end V2'erens
mindre størrelse!

Anyway, hvordan er V2-modellen ellers at arbejde med - lækker som forventet?

Mvh.
Michael

Fra : KJA

Dato : 28-04-02 01:33

"Michael Kristensen" <mke@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> mindre størrelse!
>
> Anyway, hvordan er V2-modellen ellers at arbejde med - lækker som

Jeg ville hellere end gerne svare på dit spørgsmål, men har ikke modtaget
kameraet endnu fra ny-camera som jeg handler med. Min kontaktperson dernede
(Graham) siger at det er lige på trapperne, en af konkurrenterne
(technikdirekt.de) giver datoen 2 maj på ixus v2.... Jeg besluttede mig for
at købe i ny-camera.net fordi jeg har fået det anbefalet af min onkel (en
prof fotograf som har handlet der mange gange) især på baggrund af at de
snakker engelsk i supporten (hvilket gør det en del lettere hvis der skulle
opstå problemer)... og så fordi deres mail-service er meget hurtigere end fx
technikdirekt.. Mine personlige grunde til at vælge Ixus v2 fremfor bl.a.
330 er at det er mindre både i størrelse og vægt hvilket betyder en del for
mig da jeg mest skal bruge det til fester o.lign.. At ixus v2 så har 3x zoom
betød ikk så meget for mig da jeg i disse situationer ikke har specielt
meget brug for mere end 2x zoom. Mht leveringstiden skulle ny-camera.net (og
sikkert også andre tyske firmaer) være rigtig gode, kun 1 dag mere eller
sårn hvilket jeg jo desværre ikke har fået prøvet endnu, men det er jeg jo
selv ude om når jeg køber en spritny model (forresten, er det ikke
fuldstændig til grin at fona sælger ixus v til 5200 når man kan få v2 i
tyskland for 3700??)... Mht. manual forventer jeg da engelsk manual
Tilsidst skal det siges at som jeg har forstået det er v2 ikke meget
anderledes end v2 i størrelse, vægt m.m. og da jeg kender en del der har v
og er ekstremt glade for det lå det som de åbenlyse valg...

Priser på ny-camera.net:

Canon Ixus v2 EUR 505,00 (= ca. 3750 kr)
NYC compact Flash Card 128 MB EUR 74,90 (= ca. 555 kr)

MVH

Kåre

Fra : KJA

Dato : 28-04-02 01:41

Tillader mig lige at rette mit foregående indlæg... sådan er det når klokken
er mange

Kåre

Mit indlæg skulle være som følger:

Jeg ville hellere end gerne svare på dit spørgsmål, men har ikke modtaget
kameraet endnu fra ny-camera.net som jeg handler med. Min kontaktperson
[...]
330 er at ixus v2 er mindre både i størrelse og vægt hvilket betyder en del
for
mig da jeg mest skal bruge det til fester o.lign.. At 330´eren så har 3x
zoom
betød ikk så meget for mig da jeg i disse situationer ikke har meget brug
[...]
tyskland for 3750??)... Mht. manual forventer jeg da engelsk manual
Tilsidst skal det siges at som jeg har forstået det er v ikke meget
anderledes end v2 i størrelse, vægt m.m. og da jeg kender en del der har v
og er ekstremt glade for det virkede det som de åbenlyse valg...

Fra : Michael Kristensen

Dato : 30-04-02 19:34

KJA wrote:

> [...]
> de snakker engelsk i supporten (hvilket gør det en del lettere hvis der
> skulle opstå problemer)... og så fordi deres mail-service er meget

Jeg sendte en mail til NYC med bl.a. spørgsmålet om manualen, og fik et
imponerende svar tilbage fra Graham. Nu venter jeg spændt på mit IXUS V2 og
128 MB kort :)
Manualen bliver i øvrigt eftersendt (gratis) hvis den engelske ikke er
klar(?) når de får kameraerne på lager.

> selv ude om når jeg køber en spritny model (forresten, er det ikke
> fuldstændig til grin at fona sælger ixus v til 5200 når man kan få v2 i
> tyskland for 3750??)
Nævn lige en ting som Fona ikke tager lidt for meget for... :)

Mvh
Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-04-02 23:04

"KJA" <kja@orangenet.dk> wrote in message

> [...]
> 2,95 kr, men er der andre gode/billige steder som vel at mærke har
> afhentning med i tilbuddet så porto ikke gør det til et for dyrt

Fx:

http://www.japanphoto.dk/

Kender det ikke, da jeg ikke har brugt det. Men efter at kunne huske fra
tidligere omhandlet emne.. Er de vist okey. De er også de billigste svjv

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 27-04-02 23:49

Ja JapanPhoto, de er ok, men man skal afhente billederne selv hvorimod
opasia.dk sender dem.

På min egen lille side findes der yderligere links -
http://www.schandorf.dk/Bookmark.htm
Er egentlig meget interesseret i at høre om der er nogen der har fået
fremkaldt via Fotolabo - hvordan er kvalitet og service?

Har selv brugt opasia og har indtil videre være ganske godt tilfreds.

Med venlig hilsen

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-04-02 15:39

> http://www.japanphoto.dk/

Dem bruger jeg og er tilfreds med kvaliteten. Der er ikke noget problem for
mig at jeg selv skal ind i butikken efter billederne, da jeg har en i et
center i nærheden i hvor jeg ofte handler alligevel.

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,