Hvad skal jeg vælge?
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 17:05

Hejsa!!

Sidder lige og vil prøve at downloade phpmyadmin.. men hvad skal jeg vælge?

http://www.phpmyadmin.net/

Skal jeg vælge at downloade 2,2,6-php.zip
eller 2,2,6-php3.zip??

På forhånd tak
Mette

ps.. hvad er forskellen på php og php3?

--
^~^
Har du vundet i Lotto før?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 27-04-02 17:13

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.phpmyadmin.net/
>
> Skal jeg vælge at downloade 2,2,6-php.zip

du skal nok vælge -php.zip

> ps.. hvad er forskellen på php og php3?

intet, men man bruger (oftest) kun .php3, hvis man bruger php version
3, men man kan sagtens programmere php 4 i .php3.

--
Henrik Hansen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 18:06

Ok nu har jeg hentet det jeg skulle og rettet de ting der står i mit
idghæfte at jeg skal.. og når jeg klikker ind på siden kommer følgende fejl:

Fatal error: Failed opening required './libraries/select_lang.lib.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/home/valo.dk/public_html/config.inc.php on line 179

gcad kan det være?

Mvh Mette

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 18:18

> gcad kan det være?

= HVAD kan det være?! *G* havde åbenbart lidt fingerspasmer! *G*
Mette

Fra : -Martin-

Dato : 27-04-02 19:25

On Sat, 27 Apr 2002 19:06:03 +0200, "Mette Frederiksen"
> [...]

>(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
>/home/valo.dk/public_html/config.inc.php on line 179

Det vil sige at include stien er forkert.

Måske skal du rette noget i din apache httpd.conf fil
( led efter include_path )

Ellers skal du redigere i config.inc.php omkring include stien

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 19:46

"-Martin-" <admin@DELETEnatten-i.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at include stien er forkert.
>
> Måske skal du rette noget i din apache httpd.conf fil
> ( led efter include_path )

hmm jeg har ikke apache.. skal jeg have det?? Som jeg lige umiddelbart har
forstået så skulle det hele ligge hod min udbyder... *S*

i mit webhotel er php og mysql inkluderet... men jeg ved bare ikke hvordan
pokker jeg kommer i kontakt med det... *S* Jeg kan sagtens lave php og få
det vist på nettet.. men det er bare det der med mysql.. hvordan pokker
kommer jeg i gang med at bruge det?
Jeg troede bare lige at man skulle hente det phpmyadmin og så var man klar..
men nej. jeg belv klogere...*S* men hvordan pokker kommer jeg så videre...
jeg smutter lige på webcafe.dk og kigger.. men gode råd er stadig meget
velkomne! *S*

KH Mette

Fra : -Martin-

Dato : 28-04-02 02:34

On Sat, 27 Apr 2002 20:46:28 +0200, "Mette Frederiksen"
> [...]

>hmm jeg har ikke apache.. skal jeg have det?? Som jeg lige umiddelbart har
>forstået så skulle det hele ligge hod min udbyder... *S*

Hvis du serverplads på et webhotel, så skulle den gerne indeholde IIS
eller Apache

fx lav en php fil KUN med indholdet

<?php
php_info();
?>

Så kommer der en masse sjove ting op! Så kan du se om der overhovedet
er mysql på dit webhotel.

> [...]
>jeg smutter lige på webcafe.dk og kigger.. men gode råd er stadig meget

Du skal finde dine oplysninger til at kunne kontakte din mysql server

database
loginnavn
password
host

Hvis du har fået dit webhotel igennem a0 så har du både fået det med
posten og på en mail med en masse tekniske ting og sager.

Nu har jeg desværre ikke phpmyadmin inde, da jeg kører noget lidt
andet på min egen server. Så jeg kan ikke helt hjælpe dig!

Men du kan også smide nedenstående i en php fil og se om det virker.

<?php

$db_database = "xxx"; // DATABASE NAVN
$db_user = "xxx"; // Database bruger navn
$db_pass = "xxx"; // Datbase password
$db_host = "xxx"; // Database host

$sqlconnection = mysql_connect("$db_host","$db_user","$db_pass") OR
DIE (mysql_error());

mysql_select_db("$db_database") OR DIE (mysql_error());
?>

xxx er IKKE en pornofilm :) men de 4 ting som du selv skal finde, hvis
du mener du ikke har fået dem, så må du lige få skrevet til supporten
på din webhotel udbyder

Fra : -Martin-

Dato : 28-04-02 02:39

On Sun, 28 Apr 2002 03:34:11 +0200, -Martin- <admin@DELETEnatten-i.dk>
wrote:

> [...]
>
>xxx er IKKE en pornofilm :) men de 4 ting som du selv skal finde, hvis
>du mener du ikke har fået dem, så må du lige få skrevet til supporten

I øvrigt hvis du har a0 som udbyder, så kan jeg hjælpe med 3 af
tingene :)

Fra : -Martin-

Dato : 27-04-02 18:03

On Sat, 27 Apr 2002 18:04:32 +0200, "Mette Frederiksen"
> [...]

>http://www.phpmyadmin.net/
>
>Skal jeg vælge at downloade 2,2,6-php.zip

Forskellen er den at nogen webhoteller kun understøtter PHP3 filer,
aner ikk hvorfor. Men prøv med php.zip i første omgang, og hvis det
virker og kører ud af landevejen, ja så brug den fremover :)

Hvis den ikke virker, ja så prøv den anden :)

Fra : Henrik Hansen

Dato : 27-04-02 19:27

> [...]

> aner ikk hvorfor. Men prøv med php.zip i første omgang, og hvis det
> virker og kører ud af landevejen, ja så brug den fremover :)

well hvis dit webhotel kun undstøtter .php3 (hvilket jeg tror er meget
begrænset) så kan det vel være fordi de kun bruger php3.

> Hvis den ikke virker, ja så prøv den anden :)

eller lav en htaccess fil så du kan bruge den extention de filer du
har downloadet nu har (med AddType)

--
Henrik Hansen

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-04-02 20:31

Hvad gør jeg så galt nu?!?!?!

Nu har jeg lagt det hele op på mit domæne.. og nu er der bare ingenting....
hvad pokker er der galt?

http://www.valo.dk/kat.php

tak
Mette

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-02 12:50

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad gør jeg så galt nu?!?!?!
>
> Nu har jeg lagt det hele op på mit domæne.. og nu er der bare
ingenting....
> hvad pokker er der galt?
>
> http://www.valo.dk/kat.php

Hej Mette

Tjeps ! du har *højst* sandsynligt lavet en syntaksfejl et eller andet sted
i din kode, og da det ser ud til at dit webhotel (fornuftigt nok) ikke
sender debug meddelelser ud så ser du ingenting - det er blevet
foreslået/frarådet dig at installerer Apache/PHP/mySQL på din egen maskine,
dette KAN være en langhåret affære, men gå ind på :
http://foxserv.linuxmax.net/portal.php og download FoxServ2.1 den indeholder
det HELE +Perl, +Python og lidt til, fylder i omegnen af 50-70 Mb på din
harddisk men så har du det, installeret og brugbart, klart til test. Så skal
du downloade http://www.maguma.com/english/product_studiooverview.php Maguma
Studio Light for PHP - der er en IDE til PHP kørende på Windowsmaskiner, og
så er det bare igang, på din egen maskine der så er testserveren er det jo
kun godt at php fortæller dig at i linie 16 er der en fejl, for så går du
bare ind og checker HVAD der står i linie 16, retter det og når du er HELT
tilfreds SÅ oploader du til dit webhotel.

Det er muligt (måske endda sandsynligt) at du IKKE kan/må anvende direkte
adgang til din mySQL server, da den sikkert er delt, men du BURDE kunne få
dit webhotel til at oprette en database.

John

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-04-02 11:19

Mette Frederiksen wrote:
> Hvad gør jeg så galt nu?!?!?!

det er svært at vide, for vi kan ikke rigtigt se hvad du gør
(jeg gætter og svarer)
phpMyAdmin kan du bruge som interface til databasen på dit site. Den
skal gerne ligge i et bibliotek på serveren hvor databasen ligger - men
skal så omvendt beskyttes med et password for at undgå at alle og enhver
kan gå ind og lege med din database!

du kan fx beskytte med .htaccess (hvis du har adgang til det på dit
hotel) eller med
phpsecurepages
(<http://freshmeat.net/projects/phpsecurepages/?topic_id=87%2C92%2C250%2C243%2C129>
jeg linker ikke til securepages' egen side da den er nede)

> Nu har jeg lagt det hele op på mit domæne.. og nu er der bare ingenting....
> hvad pokker er der galt?

hvis du har lagt nogle sider som ikke spytter det forventede output ud
så må du hjælpe os med at forstå hvad den burde gøre og hvordan du
forsøger at få den til det - lad os se noget source

mvh

Jesper

--
IT-Vest Odense: <http://www.it-vest.sdu.dk/cim/>

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 27-04-02 20:22

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i melding
> Hejsa!!

Hei

> ps.. hvad er forskellen på php og php3?

Det er ingen/liten forskjell på de to filene som du skal laste ned. Grunnen
til at du må velge mellom php og php3 er fordi PHP er versjon 4.X.X av PHP,
mens PHP3 er versjon 3.X.X av PHP. Grunnen til at du har mulighet til å
velge mellom disse er fordi PHP3 sin standardfil heter .php3, men PHP4 sin
heter .php. Dessverre har ikke alle webhoteller oppdatert fra PHP3 (kommer
ikke på noen) og derfor får du muligheten til begge deler ... :)

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/