j2ee problem med interface
Fra : cg

Dato : 27-04-02 14:20

Hejsa,

Jeg har defineret et interface til min distr. transaktion :

import java.rmi.RemoteException;
import javax.ejb.*;

public interface MoneyTransfer extends EJBObject
{
public void transfer(double amount) throws RemoteException;
public void getBankABCBalance() throws RemoteException;
public double getBankXYZBalance() throws RemoteException;
}

Dernæst et andet interface :

public interface MoneyTransferHome extends EJBHome
{
public MoneyTransfer create() throws RemoteException,CreateException;
}

Jeg får flg fejl :

MoneyTransferHome.java:5: cannot resolve symbol
symbol : class MoneyTransfer
location: package j2eefun
import j2eefun.MoneyTransfer;
^
MoneyTransferHome.java:16: cannot resolve symbol
symbol : class MoneyTransfer
location: interface j2eefun.MoneyTransferHome
public MoneyTransfer create() throws RemoteException,CreateException;
^
2 errors

Klassefilen MoneyTransfer ligger i samme bibliotek som MoneyTransferHome

HVORFOR får jeg denne fejl?

Tak

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 27-04-02 14:33

cg <99dat717@tron.lyngbyes.dk> wrote:
> Hejsa,

<SNIP>
> [...]
> import j2eefun.MoneyTransfer;
> ^
> Klassefilen MoneyTransfer ligger i samme bibliotek som

Findes MoneyTransfer i pakken j2eefun ?? og har du kompileret den
før du prøver at kompilere MoneyTransferHome (hvis du ikke bruger et
IDE).
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : cg

Dato : 27-04-02 15:10

MoneyTransfer class-filen er genereret og ligger i samme bibliotek.
Det er det der undrer mig. Jeg har prøvet at importere den,
hvilket ikke gør en forskel.

Nå ja, import j2eefun.MoneyTransfer virker heller ikke.
Alle mine filer ligger i biblioteket j2eefun. Men andre klasser
bør da kunne se de class filer der ligger i samme bibliotek, eller hur?

tak

Fra : Frank Hahn

Dato : 27-04-02 15:20

har du husket at skrive:
package j2eefun;

øverst i filerne og at de fysisk skal ligge i et katalog, der hedder
j2eefun ?

/Frank

Fra : cg

Dato : 27-04-02 15:33

Det gjorde jeg til at starte med, men reelt set behøver man jo ikke at lægge
det
i pakker. Jeg har fjernet package foroven i alle filer nu og alle filer
ligger i
samme bibliotek.

filerne ser nu således ud, men jeg får stadig samme fejl:

[...]

og fejlen er:

MoneyTransferHome.java:15: cannot resolve symbol
symbol : class MoneyTransfer
location: interface MoneyTransferHome
public MoneyTransfer create() throws RemoteException,CreateException;
^
1 error

Jeg compilerer således:

javac.exe -classpath c:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar MoneyTransferHome.java

Skal det gøres på en anden måde?

På forhånd tak

Fra : Brian Matzon

Dato : 27-04-02 16:02

"cg" <99dat717@tron.lyngbyes.dk> wrote in message news:3ccab77c$0$216$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg compilerer således:
>
> javac.exe -classpath c:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar MoneyTransferHome.java
>
> Skal det gøres på en anden måde?
Prøv:
javac.exe -classpath c:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar *.java
således bliver både MoneyTransferHome & MoneyTransfer kompileret samtidigt.

/Brian Matzon

Fra : cg

Dato : 27-04-02 16:21

Men man burde da kunne kompilere dem klasse for sig,
det er den måde jeg foretrækker at gøre det på, egentlig.

Fra : Frank Hahn

Dato : 27-04-02 16:53

Du skal huske at have . med i din classpath,
så kan den også finde filerne du anvender.
Kompilerer du så resultaterne lander i classes\packagenavn.etc
så skal ./classes med i classpath.

Fra : cg

Dato : 27-04-02 19:58

det forstår jeg ikke.

Fra : cg

Dato : 28-04-02 13:36

Nu har jeg det.

Sådan

javac.exe -classpath .;c:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar
'
det var det punktum du mente.

.. betyder jo "dir" og .. er eksempelvis roden i et
dir, tror jeg.

Fra : Frank Hahn

Dato : 28-04-02 17:26

"." er det aktuelle dir, hvor ".." er diret er niveau længere oppe
mod roden af træet, der starter i "/" ("\" i windows).

Men ja, jeg havde en lidt forvirret morgen og udtrykte mig
som sædvanlig ikke klart nok..