ram-slot problemer
Fra : joeb

Dato : 27-04-02 12:56

Jeg har et A7V (classic) motherboard, hvis 3 ram-slots altid har virket lige
til idag. Jeg skulle isætte en ram-blok (som havde siddet der i forvejen),
men den øverste hvide klips gav en lille knækkende lyd fra sig. Umiddelbart
ser det ikke ud til at den er knækket, men når jeg isætter ramblokken,
sidder den lidt løsere end normalt - dog stadig temmelig stramt. Under boot
får jeg lange beeps der netop angiver hukommelsesproblemer. Når jeg fjerner
blokken vil den godt boote. Kan man komme til at ødelægge en ram-slot?
Ramblokken virker i et andet slot. Er den øverste hvide klips måske
forrykket sig? (kan dog ikke ses) Og kan det måske fikses?

/John E.B.

Fra : Anders H Lund

Dato : 27-04-02 15:04

"joeb" <non@non.non> wrote in message
> [...]
> Ramblokken virker i et andet slot. Er den øverste hvide klips måske
> forrykket sig? (kan dog ikke ses) Og kan det måske fikses?

Selvfølgelig kan du ødelægge en RAM-slot. Du skal lige tjekke at RAM klodsen
sidder HELT i når du sætter den på plads. Den hvide klips kan sagtens være
skyld i at du ikke kan få klodsen helt ned og på plads.

Om det kan fikses - ja, det tror jeg godt.. men det er lidt svært at sige
her fra. Hvis der er nogle printbaner eller forbindelser til selve
RAM-sloten som er knækket, så bliver det en del sværre.

/Anders

Fra : joeb

Dato : 27-04-02 15:27

Nu efter et par timers ærgrelse...

Den hvide klips (øverste) kan ligesom skubbes et "klik" ind, når der ikke
sidder en ramblok i. Når jeg så sætter en i går det fint, men booter ikke.
Tager blokken ud, og den hvide klips kan nu skubbes et klik ind igen.

Øv...klipsen er nok ødelagt. Den kan åbenbart ikke tage presset, som der jo
skal til, for at holde blokken på plads.

Fra : OB

Dato : 27-04-02 18:34

Problemet løst. Klipsen er en smule defekt, men hvis jeg holdt stramt på
den, og isatte blokken forneden tilsidst, lykkedes det.