Nyt grafikkort - vinder jeg noget ved det?
Fra : Søren Blom

Dato : 27-04-02 12:37

hej

Jeg har en AMD 700 MHz med 512 MB SD 133 ram og et GeForce 2 grafikkort med
tv-out med 32 MB Ram, nu overvejer jeg at skifte kortet til et magen til
bare med 64 MB ram, vinder jeg noget vid ved når maskinen faktisk aldrig
bliver brugt til spil, men bliver brugt til en del halv tunge Photoshop
opgaver?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 12:47

> [...]
> bare med 64 MB ram, vinder jeg noget vid ved når maskinen faktisk aldrig
> bliver brugt til spil, men bliver brugt til en del halv tunge Photoshop

Nej. Dine photoshop-opgaver vil ikke blive afviklet hurtigere af den grund.
Jeg ville, i din situation, hellere anskaffe mig et godt Matrox-kort.

/Chr

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 12:48

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Dine photoshop-opgaver vil ikke blive afviklet hurtigere af den
grund.
> Jeg ville, i din situation, hellere anskaffe mig et godt Matrox-kort.

Pga. billedekvaliteten - ikke farten, I might add...

/Chr

Fra : Anders H Lund

Dato : 27-04-02 15:07

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> bare med 64 MB ram, vinder jeg noget vid ved når maskinen faktisk aldrig
> bliver brugt til spil, men bliver brugt til en del halv tunge Photoshop

Nej, den RAM som sidder på 3D grafikkort er for det meste primært beregnet
til at indeholde ting som er 3D relateret. Da Photoshop er et 2D program,
tror jeg næppe at du får noget ud af det. En hurtigere CPU vil være
løsningen til hurtigere beregninger/håndtering af grafik.

/Anders

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 27-04-02 15:26

> [...]
> tror jeg næppe at du får noget ud af det. En hurtigere CPU vil være
> løsningen til hurtigere beregninger/håndtering af grafik.

Helt enig, større CPU og mere minne er å foretrekke fremfor et bedre
grafikkort.
Mere minne vil hjelpe deg spesielt godt hvis du har lite fra før, arbeider
du med store bilder i Photoshop på 100-300Megs og har lite minne så må
maskina kompensere for dette ved å lagre bilde på harddisken (pagefile,
swapfile), RAM'em er MYE kjappere en harddisken din..

Fra : Søren Blom

Dato : 27-04-02 15:30

"Anders H Lund" <get2meat@hotmail.com> skrev i
> Nej, den RAM som sidder på 3D grafikkort er for det meste primært beregnet
> til at indeholde ting som er 3D relateret. Da Photoshop er et 2D program,
> tror jeg næppe at du får noget ud af det.

OK, tak for alle svarene, så skal jeg jo ikke have nyt grafikkort lige nu i
hvert fald.

--
Søren Blom
soren@blom.dk