2 skærme til 1 PC
Fra : Jan Romme

Dato : 27-04-02 11:00

Hej NG.

Jeg går og overvejer at få tilsluttet 2 skærme til min PC, og i den
forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogen der har nogen erfaringer jeg
kan trække på?

Jeg kører Windows XP og har pt. et GeForce2 MX 32MB grafikkort. Hvad er
bedste, at købe et grafikkort, der understøtter 2 skærme (i så tilfælde
hvilket?), eller skal jeg købe et ekstra almindeligt grafikkort og køre med
2 grafikkort?

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på, i forbindelse med at sætte
2 skærme på samme computer?

Mvh
Jan Romme

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 27-04-02 11:11

"Jan Romme" <jan@romme.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> 2 grafikkort?
>
> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på, i forbindelse med at

Jeg følger interesseret med!!!

Mvh Michael

Fra : Jan Romme

Dato : 27-04-02 15:49

Hej NG

Nå ja, jeg kunne ikke vente, og har derfor bestilt et Matrox G450 til kr.
939,- ... på baggrund af de informationer jeg har kunne finde på nettet, så
skulle det være et godt og stabilt grafikkort. Så nu kan jeg bare læne mig
tilbage og vente spændt til postbudet dukker op med mit nye grafikkort

Mvh
Jan

Fra : Thomas

Dato : 27-04-02 16:29

> [...]
> Jeg går og overvejer at få tilsluttet 2 skærme til min PC, og i den
> forbindelse vil jeg gerne høre om der er nogen der har nogen erfaringer

Jeg har et ATI Radeon 8500LE, hvor jeg har 2 skærme tilsluttet. Det er et
billigt alternativ til f.eks. Sonys 24" widescreen monitor, som koster en
del penge. Jeg har lavet en løsning til ca. halv pris (bestående af
grafikkort og 2 19" skærme), hvor jeg har et større skærm areal end Sony
skærmen.

Ulempen er så den "streg" i midten, hvor skærmene støder op til hinanden,
den er du fri for på Sony skærmen.

Fordele er der mange af, jeg glæder mig mest over det, når jeg bruger Adobe
GoLive, som jeg havde svært ved at få plads til på en enkelt 19". I f.eks.
Photoshop og InDesign kan du have alle dine paletter på den ene skærm og dit
arbejdsareal på den anden. Når man først har prøvet det, vil man ikke af med
det igen

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Jan Romme

Dato : 28-04-02 00:42

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> "Jan Romme" <jan@romme.nu> skrev i en meddelelse

> Når man først har prøvet det, vil man ikke af med det igen

Enig! Der er da også derfor for jeg også gerne vil have det her hjemme, nu
hvor jeg har vendet mig til det på arbejdet (bærbar + ekstra skærm), og nu
er det sådan at jeg alligevel har en ekstra 17" skærm stående. Så at jeg
skal investere knap 1.000 kr. i et Matrox G450 kort for at kunne tilslutte
både min 19" og 17" skærm på en gang, er jo til at leve med. Det eneste jeg
mangler nu, er et større skrivebord

Mvh
Jan

Fra : Thomas

Dato : 28-04-02 11:21

> både min 19" og 17" skærm på en gang, er jo til at leve med. Det eneste
jeg
> mangler nu, er et større skrivebord

Det er der da også en løsning på, 2 stk. af disse:
http://www.apple.com/displays/acd23/ giver masser af skærmareal og giver dig
stadig plads på skrivebordet.

Fra : Jan Romme

Dato : 28-04-02 18:02

> Det er der da også en løsning på, 2 stk. af disse:
> http://www.apple.com/displays/acd23/ giver masser af skærmareal og giver
dig
> stadig plads på skrivebordet.

Så skal jeg også bare lige købe en MAC først ... jeg tror nu alligevel der
vil være billigere med et nyt skrivebord

Nå, men nu er vi vist lidt off topic, så det må stoppe her.

Bare lige for at være lidt on topic, så kan jeg jo fortælle, at jeg
stadigvæk venter spændt på mit Matrox G450, som med lidt god vilje ligger i
posten i morgen.

Mvh
Jan