Problem: Simpel tæller med Java
Fra : Westlake

Dato : 26-04-02 22:26

Hejsa!

Jeg er ude af stand til at finde eksempler på nettet, på en ganske
simpel tæller, til min webcam side.

Den skal bare tælle ned fra f.eks. 15 til 0, og blot udskrive tælleren
i følgende linie "Der er xx sekunder til næste opdatering" hvor xx er
det nedtalte tal.

Er det helt umuligt at lave? Jeg kan finde glimrende eksempler på højt
advancerede tællere, der kan tælle op og ned, fra årstal, datoer, osv.
men det hjælper mig ikke meget når jeg kun skal bruge sekunder.

På forhånd tak

Mvh. Jimmy

Fra : Morten Olsson

Dato : 04-05-02 09:27

Prøv at se på klasserne Timer og TimerTask i api'et - så vidt jeg erindrer
laver du en "opgave" i form af en klasse der extender TimerTask - denne
kan så køres af en TimerTask instans som du ønsker det....

Hvis det er en applet du laver kan du vist ikke bruge disse klasser som
udgangspunkt - men så vidt jeg erindrer lader det sig gøre hvis du sørger
for at de ligger i det dir på serveren som applet'en hentes fra ?

hygge

Morten

Fra : Morten Olsson

Dato : 04-05-02 23:25

"Morten Olsson" <molsson@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se på klasserne Timer og TimerTask i api'et - så vidt jeg erindrer
> laver du en "opgave" i form af en klasse der extender TimerTask - denne
> kan så køres af en TimerTask instans som du ønsker det....

rettelse - der skulle stå "kan så køres af en Timer instans som..."