RAM til B & W G3 350 mhz ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-04-02 16:54

Som jeg umiddelbart kan se det er det PC100 SDRAM DIMM der skal bruges i
sådan en fætter.

Kan de købes hos en PC pusher ?

Der sidder allerede en 64 samt en 128, så jeg havde tænkt at købe 2 stk
256'ere yderligere.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 17:33

In article <1fb9dmi.1l59huwtpzqicN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Som jeg umiddelbart kan se det er det PC100 SDRAM DIMM der skal bruges i
> sådan en fætter.

Ja, men køb PC133 istedet for, det skulle gerne være billigere og passer
fint.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-04-02 18:11

> Ja, men køb PC133 istedet for, det skulle gerne være billigere og passer
> fint.

OK, så jeg behøver ikke handle hos fx. nemdirect.dk, men derimod via
edbpriser.dk ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 18:53

In article <1fb9h8l.1c2ku7c134n85cN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> OK, så jeg behøver ikke handle hos fx. nemdirect.dk, men derimod via
> edbpriser.dk ?

Handl du hvor det er billigt.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-04-02 18:15

On 4/26/02 5:54 PM, in article 1fb9dmi.1l59huwtpzqicN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> Kan de købes hos en PC pusher ?

Ja køb aldmindelig PC100 eller 133 RAM.

- Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-04-02 18:23

Peter Perlsø <ftl@pobox.com> wrote:

> Ja køb aldmindelig PC100 eller 133 RAM.
>
> - Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Hej Peter

Det er dælme længe siden. Godt du er tilbage !!

Hvad er forskellen på PC133 EEC og PC133 ?

Jeg kan se at de er henholdsvis 72 bit og 64 bit.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-02 19:26

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Det er dælme længe siden. Godt du er tilbage !!
>
> Hvad er forskellen på PC133 EEC og PC133 ?
>
> Jeg kan se at de er henholdsvis 72 bit og 64 bit.

Fejlkorrektion. Bits kan skifte værdi, fx hvis der kommer en kosmisk
udladning forbi (det sandt!). Fidusen ved de sidste 8 bit er at de
fungerer som en checksum, således at man kan opdage hvis dette sker.
Sædvanligvis placeres de på en helt bestemt måde, så man også kan
afgøre _hvilken_ bit der er gået galt. For 64 bit skal der kun bruges
8 bit til dette.

Det er så normalt at systemet bare retter værdien og kører videre
istedert for at brage ned. Bruges tit på servere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-04-02 20:48

On 4/26/02 7:23 PM, in article 1fb9hs4.1u5n6324mjqy0N%jesper@gylling.net,
> [...]

> Det er dælme længe siden. Godt du er tilbage !!
>
> Hvad er forskellen på PC133 EEC og PC133 ?
>
> Jeg kan se at de er henholdsvis 72 bit og 64 bit.

ECC = Error Checking and Correcting.

SVJV ikke brugbare i Mac'er, men jeg kan tage fejl.

- Peter (http://haxor.dk, +45 5192 3981)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-04-02 01:39

Hej Peter & Jesper

Peter Perlsø wrote:

> [...]

- Det er altid rart at se de 'gamle ansigter' igen...

> ECC = Error Checking and Correcting.
>
> SVJV ikke brugbare i Mac'er, men jeg kan tage fejl.

- Og Jesper, du skal bruge 64 bits RAM i B&W G3!

Men lad være med at købe det allerbilligste 3.- / 4.-parts RAM. Der er for
mange fejl i flere af de mærker, der sælges til de helt billige priser. Du
_bør_ undgå alt, hvad der hedder PQI, V-Tech, Veritech (NB! nogle siger at
V-Tech og VeriTech er samme mærke, men har ikke kunnet finde ud af, om det
er rigtig).

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-02 18:25

On 26.4.2002 19:15, in article B8EF57D1.D88%ftl@pobox.com, "Peter Perlsø"
<ftl@pobox.com> wrote: