Spiller det her?
Fra : Pipeline

Dato : 26-04-02 16:41

Kommer det her til at spille godt sammen?
Når der under Motherboard står "CPU: AMD Thunderbird & XP / Duron
600MHz-1,6GHz+" betyder det så at det kan tage ALLE størrelser TB og XP´ere,
men hvis der er en Duron så er max. 1,6GHz?
Vil køleren kunne klare den valgte CPU?
Når en CPU har betegnelsen "Box" hvad betyder det så?

MOTHERBOARD:
ECS K7S6A ATX
CPU: AMD Thunderbird & XP / Duron 600MHz-1,6GHz+
Socket: Socket A
Chip: SIS745
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP x4
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip

CPU:
AMD Athlon Palomino XP 1900+ (1600MHz)
128KB L1 cache 1600MHz
256KB L2 cache 1600MHz
37,5 million transistors
0,18 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W

KØLER:
Thermal Take Technology Silent Viking A1267
Type: Cooler
Max CPU Speed: 1667MHz
Socket: Socket A / Socket 370
Power: 12V (2,4W)
Size: 80x80x25mm
Speed: 2050RPM (+/- 10%)
Noise: 21db
CFM: 32,4
Weight: 500g

RAM:
DDR-SDRAM PC2100 Kingston 256MB ValueRAM
Type: DDR-SDRAM PC2100 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7.5ns
Speed: 266MHz
Standard: 1. Parts

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 26-04-02 17:42

> Kommer det her til at spille godt sammen?

Det ser helt fint ud, men jeg ville nok vælge et KT266a eller KT333 i stedet
for SiS745.

> Når der under Motherboard står "CPU: AMD Thunderbird & XP / Duron
> 600MHz-1,6GHz+" betyder det så at det kan tage ALLE størrelser TB og
XP´ere,
> men hvis der er en Duron så er max. 1,6GHz?

Det skal du ikke tænke så meget på. Det, der er vigtigt, er typerne af
CPU'er, som boardet understøtter. F.eks. Duron, Athlon og XP. Det vil uden
problemer understøtte hurtigere versionen af de forskellige typer. Det
handler blot om BIOS opdateringer fra producenten.

> Vil køleren kunne klare den valgte CPU?

Jep, ingen problemer der.

> Når en CPU har betegnelsen "Box" hvad betyder det så?

Det betyder at der sidder en køler på den :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 17:47

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev:
> Kommer det her til at spille godt sammen?

Tjaaa, det ser jo fint ud, men om der opstår konfilkter,
det ved jeg ikke.

> Når der under Motherboard står "CPU: AMD
> Thunderbird & XP / Duron 600MHz-1,6GHz+"
> betyder det så at det kan tage ALLE størrelser TB og
> XP´ere,

Ja.

> men hvis der er en Duron så er max. 1,6GHz?

Nej, men findes der så store Durons?

> Vil køleren kunne klare den valgte CPU?

Hvis det er den der står længere nede i indlægget, så ja,
der står jo den kan køle en 1667MHz processor.

> Når en CPU har betegnelsen "Box" hvad betyder det
> så?

At der følger en køler med.

> [...]
> Noise: 21db
>
> RAM:
> DDR-SDRAM PC2100 Kingston 256MB ValueRAM

/Mikael

Fra : Gimmer

Dato : 26-04-02 17:48

det hele spiller sammen, Dog skal du være opmærk som på at det bundkort du
har fat i også kan køre PC-2700 Ram. Derfor vil det måske være en fordel at
købe en pc2700 klods nu og en senere ( der skal nemlig bruges to for at få
dem til at køer 166*2 (dvs 333)).
vh Gimmer
ps. ellers ser det fint ud og det kan sagtens køre med pc2100!

Fra : Esben

Dato : 27-04-02 17:01

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor vil det måske være en fordel at
> købe en pc2700 klods nu og en senere ( der skal nemlig bruges to for at få
> dem til at køer 166*2 (dvs 333)).

Skal der?

--
Esben

Fra : Gimmer

Dato : 28-04-02 18:59

yep... ellers køre systemet meget ustabilt!

Fra : morten sorensen

Dato : 14-05-02 09:04

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
at
> købe en pc2700 klods nu og en senere ( der skal nemlig bruges to for at få

*Skal* der være to klodser for at udnytte DDR RAM ?

morten sorensen