Vægt og Cipramil
Fra : Lille mig

Dato : 26-04-02 12:51

Hejsa.

Jeg er en pige på 19 år som siden maj 2001 har fået antidepressiv medicin -
Cipramil. Samtidig har jeg taget over 10 kg på og jeg spekulerer så på om
det kan skyldes medicinen? er der nogen andre der har prøvet vægtstigning
pga. Cipramil eller anden anti depressiv medicin? Hvad gør jeg?

Hilsen Helle

Fra : Karen

Dato : 26-04-02 12:58

On Fri, 26 Apr 2002 13:51:09 +0200, "Lille mig" <helle@jirty.dk>
wrote:

> [...]
>det kan skyldes medicinen? er der nogen andre der har prøvet vægtstigning
>pga. Cipramil eller anden anti depressiv medicin? Hvad gør jeg?

Hej,
Et hurtigt opslag på www.lk-online.dk sagde ikke noget med vægtøgning
som bivirkning. Men det kan da ikke udelukkes! Tror det smarteste
ville være at tale med din læge om det?
Indtil det igen bliver hverdag kan du jo også spørge i
dk.videnskab.sundhed - det kan være der er nogen det er seje til sådan
noget der :)

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : TM

Dato : 26-04-02 13:06

Kære Helle!

Ja, jeg har prøvet nøjagtigt det samme for år tilbage - jeg skulle have
noget medicin mod migræne, og lægerne på det sygehus hvor jeg gik til
behandling fyldte mig med Cipramil, da det dengang var nyt, at antidepressiv
medicin (såkaldte lykkepiller) skulle virke forebyggende mod migræne.....det
gjorde det bare ikke, jeg blev dårlig, og fik en vægtforøgelse omtrent som
din på lidt under et år.

Jeg havde desværre ikke fået af vide, hvad det var for en slags piller, jeg
fik, men da jeg fandt ud af det - ved at købe en medicinhåndbog - ja så
stoppede jeg med medicinen, da jeg ikke ville være tyk samtidig med, at jeg
alligevel havde migræne.

Jeg ved ikke, om du har mulighed for at stoppe - det er jo ligesom et valg
mellem pest og kolera.

Det er svært at råde, men jeg ville bare lige dele min erfaring med dig, og
håber, du finder den løsning, der er bedst for dig, men altså antidepressiv
medicin er DESVÆRRE vægtforøgende
((((((((((

Held og lykke trods alt

Medfølende tanker...

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-04-02 15:02

hej helle...

jeg har også fået cipramil i temmelig lang tid ( startede i august sidste
årog er stoppet her i starten af marts)
menjeg har ikke haft fornemmelsen af at jeg tog på af dem..... en af mine
problemer var at jeg, nr jeg var depressiv, tog på pga trøstespisning... det
fænomen stoppede fordi jeg jo fik pillerne og de tog årsagen til at jeg
trøstespisede....

men jeg har hørt om andre der har taget på af pilerne så jeg skal ikke kunne
udelukke at de har årsagen...

hvad du gør... ja det er afhængig af om du stadig er deprim eller om du skal
begynde at trappe ud af dem efterhånden....
jeg har lagt mærke til at det ikke er første gang du nævner du har problemer
med overvægt....
hvad gør du for at reduere den??
hvis du har brug for at snakke eller gode råd til hvordan du taber dig eller
lignende er du velkommen til at skrive til mig privat......
jeg har altid et ledigt øre...

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-04-02 22:15

> [...]
> det kan skyldes medicinen? er der nogen andre der har prøvet vægtstigning
> pga. Cipramil eller anden anti depressiv medicin? Hvad gør jeg?

En veninde har fået Cipramil i nogle måneder og hun har tabt 12 kg. Hun var
i forvejen mager, så nu ligner hun Anorexi. Men om det er medicinen, der er
årsag eller om det er fordi hun har fået styr på sine depressioner, og der
så kommer andre sygdomme frem, det aner jeg ikke.

Mvh Maria