mormis JUBIIII
Fra : marianne hellemose

Dato : 26-04-02 12:30

Så er der sket noget, kl.10.00 begyndte Tortie at
få veer, 10.20 var den første killing der, her kl.13.10
kom nr. 6 jeg ved ikke om hun er færdig, med den størrelse hun havde
vil jeg ikke blive vildt overrasket
hvis der er en eller to mere, hun valgte en transportkasse med rumpen
bagerst men indtil videre ser det ud til et
par tortie et par sorte og et par sorte med hvidt, kønnene
har jeg ikke checket, hun har fået lov at bestemme
hvor meget eller lidt jeg skaulle være med, og hun har
klaret det som en "mis" ja ja jeg ved det godt, men jeg
er "helt høj" nu vil jeg trække mig tilbage til barsels-
stuen igen.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Mette Svangren

Dato : 26-04-02 12:38

Stooort tillykke til både dig og Tortie! Så blev du endelig mormor. Det
lyder som lidt af en flok, så der bliver liv i huset fremover

MVH Mette (der jo selv blev stedmormor forleden til 4 små piger, -to
stribede og to tortie, og en lille sort/hvid dreng. Og som vist allerede har
fundet hjem til hele flokken, -hvis jeg da kan få dem socialierede. Hurra)

Fra : Birgitte

Dato : 26-04-02 12:50

Ihh hvor lyder det godt Så var det altså rigtig, at det var lige op
over.
Dejligt at høre at Tortie og mislinger har det godt, og jeg skal da lige
love for, at du er plevet plejemor
Jeg glæder mig selv vildt, Kim Wilde har 65 dag imorgen, og kan altså også
føde når som helst.
Sidst for 1 1/2 år siden kom der jo kun 2 killinger, men denne gang tror jeg
på 5 stykker, hun har pæn stor mave på.
Held og lykke med alle de søde mislinger, jeg misunder dig
Misseknus fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-04-02 13:06

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> writes:

Jamen tillykke med din nye status som papplejemormor *gg*
Godt nok at i fik hende under tag inden fødslen
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-04-02 13:19

d. 26/04/02 13:30 skrev marianne hellemose på hellemose.som@mail.dk i
artiklen 3cc93a13$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@mail.dk
>
> Some people have lives, others have cats

Nej hvor herligt, til lykke til dig - og især til Tortie, både med hendes
børn, men også med hendes utrolige held med at finde nogle rigtige præmie
eksemplarer af menneskeracen

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-04-02 13:46

Mange telløkker med de små mislinger *S*
Hvor dejligt at det er gået så godt

Nus til alle misserne fra

Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Line Wolff

Dato : 26-04-02 14:23

Det lyder rigtig godt! Glæder mig meget til at se billeder.
Har vist, som alle andre, siddet og ventet meget spændt de sidste par dage

mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : calista

Dato : 26-04-02 14:45

Tillykke med alle Tortie'rne
Har fulgt historien på afstand og glædes ved at der er nogle mennesker
der er gode mod katte
Venter spændt på om der kom flere end de 6 stykker der allerede er
kommet

Kh Cali

http://www.kandu.dk/

Fra : Inger Kaya

Dato : 26-04-02 14:45

Først og fremmest hjertelig tillykke med Tortie og mislingerne. Det var
dejligt at det gik godt. Og er også meget glad for at hun nåede at få en god
plejeplads inden fødselsen. Held og lykke med dem.

/ Tinka, Trold og Inger
www.tumling.dk

Fra : Christina K

Dato : 26-04-02 14:47

Herfra skal også lyde et stort tillykke, glæder mig til at se billeder
af misserne, når de engang får øjne og alting.

Missehilsener
Christina som ville ønske at hun havde killinger i huset

marianne hellemose <hellemose.som@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc93a13$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : AEK

Dato : 26-04-02 15:55

Hej Marianne !

Jubiiiiiii - tillykke.......*G*
Dejligt at høre, at alt er gået godt.

Hilsen
Anya ( Som er ved at bage franskbrød med Tøsen - UDEN smadder på
væggene.....*G* )

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 26-04-02 16:54

IIIhhhhh. hvor er det bare godt! *S*

Jeg sidder her og jubler og kæresten sidder bare og kigger på mig som om jeg
er totalt åndsvag!!! Et kæmpe tillykke.. jeg glæder mig meget til at se
billeder af helel flokken!
Mette

Fra : Lars Dahl

Dato : 26-04-02 17:34

Også et stort tillykke herfra.
Vi håber, mor & mislinger alle er sunde og raske.

Mvh. Hanne, Lars & Skovmisser.
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-02 18:02

Det var da dejligt at høre.

Nina

Fra : Mette Svangren

Dato : 27-04-02 06:46

Hej Marianne og Tortie

Nu, hvor I forhåbentlig er vel gennem natten med hele den nye, store
familie, er jeg da ved at være nysgerrig (igen *G*). Hvor mange blev det til
i alt? Stoppede hun ved de seks, eller var der stadig et par stykker, som du
forventede?

MVH Mette

Fra : Heidi Høegh

Dato : 27-04-02 07:18

Tillykke, hvor er det bare dejligt
Ønsker jer altmulig held og lykke i fremtiden, og endnu engang tak fordi der
findes mennesker som dig.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-04-02 07:54

Hej alle
Det blev ved de 6 killinger, her hvor de er knapt 1
døgn gamle kan jeg fortælle at de alle trives og har
gode lunger, de møver rundt i kassen, jeg har ikke vejet
dem, men størrelses-mæssigt er de meget ens, jeg vil
tro at de ligger på 90-95 gr.
De to tortie er selvfølgelig piger, de sorte, en af hver,
de sorte m/hvidt også en af hver. Efter et kig i kalenderen
vil de være klar til nye hjem sidst i Juli, uge 31, det er
selvfølgelig afhængig af deres udvikling det kan være at de
har brug for en uge eller to mere hos deres mor, så ved
I det hvis I skulle "falde" over potentielle nye hjem til
vores "børnebørn"
Hvis alt går som planlagt, bliver min "dumme" computer
ordnet i næste uge d.v.s. så kan jeg få billeder ind
på computeren og videre ud i verden så I kan se dem,
og naajjj det er overhovedet ikke fordi jeg er en revnefærdig stolt "bedste"
der skal prale *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Kate

Dato : 27-04-02 14:42

> [...]
> gode lunger, de møver rundt i kassen, jeg har ikke vejet
> dem, men størrelses-mæssigt er de meget ens, jeg vil

Oy 6 killinger, det var ellers noget
Tillykke til både dig og misser. Godt at hun trives og er en god mor.

Husk nu det kontonummer til os som vil hjælpe med financieringen!
Gerne privat hvis du har det bedst med det.

Kate

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-04-02 15:11

Hej Kate
Ja det er et "pænt rundt" antal, men hun var altså også stor.

Mandag tager jeg til Maribo og får lavet en konto til
mor & børn, det er nemmere at holde styr på når
de har deres egen, så skal jeg nok oplyse kontonr.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-04-02 20:40

Hej Marianne!
Til lykke med familieforøgelsen. Er killingerne afsat? Her hos os har vi
jo en lille samling af tortie-piger (3 stk.) hvoraf de 2 har været
vildkatte. Jeg hælder lidt til at tilbyde mig som aftager af en af
pigerne, mod passende betaling selvfølgelig. Hun vil skulle dele hus og
stor løbegård med vores 6 andre katte, hvad siger du til det?
Hilsen Dorthe

marianne hellemose skriver:

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 28-04-02 21:05

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pigerne, mod passende betaling selvfølgelig. Hun vil skulle dele hus og
> stor løbegård med vores 6 andre katte, hvad siger du til det?

Jeg vil lige for god ordens skyld nævne at jeg privat til Marianne har
skrevet jeg gerne vil adoptere to af killingerne som vil få en tilværelse
som indekatte i min lejlighed. Mht køn ville jeg gerne have mindst en hun.
Det er dog en meget lille risiko for at det vil falde til jorden, da jeg
stadig mangler den skriftlige godkendelse fra ejerforeningens bestyrelse,
men da jeg allerede har fået et mundtligt ja, håber jeg ikke det bliver
tilfældet.

Jeg synes simpelthen hele denne historie er så hjertevarmende, killingerne
har virkelig fået en næsten eventyrlig start på livet :)

Carsten Sørensen

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-04-02 07:30

Hej Dorthe og Carsten
Uhmm det er så dejligt, og da Tortie-mor nu var så sød og komme med et stort
blandet kuld, så kan der godt
blive en tortie-pige til Dorthe og en pige til Carsten,
jeg vil idag checke kønnene igen, det er jo sket at man
kan tage fejl, men de 2 tortie er hunkøn. De er simpelthen
så dejlige, en lille "håndfuld" tykmavede pelstotter

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 29-04-02 09:17

Hej Marianne!
Det lyder vel nok godt! Glæder mig vildt til billederne. Jeg skriver lige til
dig privat.
Hilsen Dorthe
www.kishka.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 29-04-02 13:00

Hej alle
Så har jeg været i Maribo og fået lavet en konto,
kontonavn er Tortie og nr. er 4875 4875976958
mor og børn stortrives stadig, og lidt senere går jeg
op og vejer, kønschekcer igen og ser om jeg kan få
nogle billeder så de er klar til i morgen/overmorgen.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Birgitte

Dato : 29-04-02 13:37

Hej Marianne
Jeg vil en af dagene sende et støttebeløb til Tortie og hendes killinger,
glæder mig, at det går godt med både Tortie og bebser.
Held og lykke med det hele.
Missetanker fra Birgitte

> [...]
> op og vejer, kønschekcer igen og ser om jeg kan få
> nogle billeder så de er klar til i morgen/overmorgen.

---
DK. True Trust

Fra : Inger Kaya

Dato : 30-04-02 10:59

Hej Marianne

Har lige netop overført et støttebeløb til Tortie og mislingerne.

/ Trold, Tinka og Inger

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-04-02 11:53

> [...]

> op og vejer, kønschekcer igen og ser om jeg kan få
> nogle billeder så de er klar til i morgen/overmorgen.

Tjoe, men siden jeg ikke bor i Maribo (har kun i én bank der..?? )
og heller ikke synes jeg vil berige min egen bank ifb med overførsel (dyrt)
Vil jeg da blive ret glad hvis du ville oplyse hvilken bank der er
tale om, fordi jeg så måske kan finde den her i Haderslev også..

Fra : AEK

Dato : 30-04-02 12:00

Hej Henrik !

De første fire : 4875 , viser hvilken bank det er.

Jeg har sendt pengene privat til Marianne. Gjorde det allerede i sidste uge.

/ Anya

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-04-02 13:00

"AEK" <5678@jubiipost.dk> writes:

> Hej Henrik !
>
> De første fire : 4875 , viser hvilken bank det er.
>
> Jeg har sendt pengene privat til Marianne. Gjorde det allerede i sidste uge.

Ja det kan dælme godt være, men jeg har tilgode at se en bank som har
reg.nr stående på facaden...*ggg*

Såe, jeg vil fornye spørgsmålet..
Og siden jeg har et ret begrænset budget, vil jeg jo hellere give
pengene til katten end til postdk/bgbank, for hos katten vil de jo
nytte noget mere..
Fordi jeg så måske kan finde samme bank her i byen og sætte dem
direkte ind på kontoen..

Fra : TM

Dato : 30-04-02 14:14

Hej..

Lavede lige en lille søgning på Google - reg. nr. 4875 er Den Danske Bank,
Vestergade 11, 4930 Maribo.

Venligst

Tina

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-04-02 15:10

Hej Henrik
Det er danske bank, tsk tsk og troede jeg at Melissa
havde lært dig at være tankelæser *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-04-02 15:43

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> writes:

Skubber lige et tak til TM ind her..

> Hej Henrik
> Det er danske bank, tsk tsk og troede jeg at Melissa
> havde lært dig at være tankelæser *GGG*

Det har hun også, men det virker kun på katte..;-(
Hvilket måske også er meget rart for de mennesker jeg møder til daglig *ggg*

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 30-04-02 21:46

og da Danske Bank og BG Bank er et og samme, kan du snildt overføre uden
gebyer *S*

M.v.h.
Lise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-04-02 18:28

Har lavet overførsel til effektuering i morgen...
- Og så forventer vi til gengæld at se billeder, masser af billeder!

Mvh. Camilla

Fra : Trine Piltoft

Dato : 27-04-02 18:48

Hej Marianne og Tortie!

Et kæmpe tillykke med de 6 små nyfødte - dejligt at høre at alt gik
uden problemer. Jeg glæder mig helt vildt til at se billeder både af
Tortie og af de små :0)

Mange hilsner fra Trine & co.

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 28-04-02 11:06

"marianne hellemose" <hellemose.som@mail.dk> wrote
> Så er der sket noget, kl.10.00 begyndte Tortie at
> få veer, 10.20 var den første killing der, her kl.13.10
> kom nr. 6

Hjemkommet fra camping til et par meget snakkesagelige katte og en god nyhed
Tillykke med alle de små misser.

Nu skal jeg så lige pløje mig igennem de sidste dags poster *phew*

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Annette Skovbon

Dato : 28-04-02 13:06

Tillykke til Marianne og Tortie

Jeg har pga. ferie ikke været hjemme de sidste 4 dage, men jeg fik det
af vide af Louise i forgårs,- da jeg fjollede rundt inde på
dyrehavsbakken Det gjorde min dag endnu bedre. :)

Alt godt fremover til Tortie og Marianne,- og killingerne ikke mindst