Entourage X lang tid om at lukke ned.
Fra : Jonas Voss

Dato : 25-04-02 20:37

Ser er jeg endelig blevet X-ifiseret, og det er jo en forbandet nydelse
(: Det eneste skår i glæden er, at når jeg lukker Entourage til X ned,
så kan der godt gå et minuts tid med den roterende badebold før selve
programmet lukker.

Jeg har vel omkring 4000 emails i den, og den har kunnet lukke "rigtigt"
en gang, men den insisterer ellers på, at den skal "rulle med klatten" i
et minuts tid før den vil lukke ned.

Jeg har genopbygget databasen (både typical og den anden mulighed som
jeg ikke lige kan huske hvad hedder), men det har ikke hjulpet på det.

Jeg har opdateret den med Entourage X hotmail-fixet (kan ikke huske hvad
opdateringen præcist hed), men problemet vedblev at eksistere.

Nogle der har haft lignende problem og har lyst til at dele deres
erfaring?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-02 23:43

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> (: Det eneste skår i glæden er, at når jeg lukker Entourage til X ned,
> så kan der godt gå et minuts tid med den roterende badebold før selve

Da jeg havde Snow iMac var der næsten konstant samme problem, men efter
jeg har fået den nye iMac er det kun sket 1 gang (banker under bordet :)
det er død irriterene....

Jeg prøvede at kører Xoptimeze men det virkede som om det funkede en
dags tid - så hang Entourage igen når den skulle lukke :(
> [...]
>
> Jeg har opdateret den med Entourage X hotmail-fixet (kan ikke huske hvad
> opdateringen præcist hed), men problemet vedblev at eksistere.

ligeledes :(

> Nogle der har haft lignende problem og har lyst til at dele deres
> erfaring?

ja men ingen løsning (udover at købe en ny iMac

--
Michael Holm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 00:39

In article <1fb81a7.1opqk5fc5yj0gN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> ja men ingen løsning (udover at købe en ny iMac

hvad søren har du fået ny arkitektlampe - eller var du "nød" til at låne
en med hjem for at kunne udføre dit arbejde?

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-02 00:46

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvad søren har du fået ny arkitektlampe - eller var du "nød" til at låne
> en med hjem for at kunne udføre dit arbejde?

Ja, det sidste - man er jo en versioninitisk arbejdsnarkoman :)
sidder her hele natten for at følge med i Mac-verden :)
Det er mellemmodelen med externe højtaler og combodrev med 512 mb ram
nå - må heller komme ind i seng, der er konfirmation imorgen tidlig !

--
Michael Holm
nu med lampe!

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 01:05

In article <1fb84pl.180iyp11ioy1xcN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
> [...]

> Det er mellemmodelen med externe højtaler og combodrev med 512 mb ram
> nå - må heller komme ind i seng, der er konfirmation imorgen tidlig !

har du allerede pakket gaven ud ?

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-02 18:13

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> har du allerede pakket gaven ud ?

Desværre kunne vi ikke skrabe penge nok sammen til en hel iMac, men hans
opsparing er vist snart deroppe, glæder mig til han har talt alle
konfirmations-penge-gaverne sammen imorgen

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-04-02 09:56

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg prøvede at kører Xoptimeze men det virkede som om det funkede en
> dags tid - så hang Entourage igen når den skulle lukke :(

Øv.

> ligeledes :(

Øv.

> ja men ingen løsning (udover at købe en ny iMac

Desværre ikke en mulighed for mig (:

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-02 09:20

On Thu, 25 Apr 2002 21:37:23 +0200, Jonas Voss wrote
(in message <1fb7t1r.1crcrzp1qs0s9uN%spamthis@verture.net>):

> [...]
> opdateringen præcist hed), men problemet vedblev at eksistere.
>
> Nogle der har haft lignende problem og har lyst til at dele deres

Har du prøvet microsoft.public.mac.office.entourage ?

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-04-02 09:56

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

[snip]

> Har du prøvet microsoft.public.mac.office.entourage ?

Nej, men det kan helt sikkert betale sig. Tak for det.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-04-02 10:53

On 26.4.2002 10:56, in article 1fb8u91.e517jv1fa6gp2N%spamthis@verture.net,
"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> [snip]

> Nej, men det kan helt sikkert betale sig. Tak for det.

Du ved vel også godt, at har man for meget mail, kan man save det ved
simpelthen bare at trække mailboxen ud på skrivebordet og derefter stuve den
et eller andet sted hen? Skal man bruge den igen, hiver man den bare ind
igen.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-04-02 02:20

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> et eller andet sted hen? Skal man bruge den igen, hiver man den bare ind

Jeps, det er en herlig feature.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-04-02 16:56

> [...]

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> [snip]

> Nej, men det kan helt sikkert betale sig. Tak for det.

Her er f.eks. et muligt svar:

> I am running system 10.1.4 on new iMac and must always force quit
> enterouge (Office for Mac X). This happened when shipped with 10.1.2
> and when upgraded 10.1.3 and 10.1.4. Any ideas to fix?

There's a known bug that it takes several minutes to quit Entourage and the
other Office apps (Word, Excel) if you're behind a firewall, including OS
X's built-in "Brickhouse". . You don't actually have to force quit, if
you're prepared to be very patient. This will be fixed in the forthcoming SR
1 expected in late May or June.

--
Paul Berkowitz
MVP Entourage

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-04-02 19:19

In article <B8F1E83F.18886%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

[snip...]

> [...]
> you're prepared to be very patient. This will be fixed in the forthcoming SR

Aahh, det lyder lovende, tak for det (: Har selv været inde og kigge på
Google, men kunne ikke finde den tråd du har fundet.

I øvrigt bruger jeg ikke Brickhouse, men jeg har læst mig til, at OS X's
indbyggede Firewall [ipfw] fra starten står vidt åben. Det var godtnok
på Brickhouses website, og de har jo et produkt at sælge, så jeg ved
ikke hvor meget jeg tror på det.

Jeg har prøvet at kigge på ipfw, men mine sparsomme unix-færdigheder
gjorde at jeg ikke forstod en hat af hvad man ipfw prøvede at forklare
mig.

Derfor tjekkede jeg lige med 'Shields Up' <https://grc.com/default.htm>
-- kig under 'Hot Spots' -- en vist nok udmærket service [der måske kun
er anvendelig for Wintellians - jævnfør undertitlen på siden?], der
kunne fortælle mig, at ingen på verdensvævet kunne se min computer, så
mon ikke ipfw klarer sig meget godt som den er indstillet?

--
| Jonas Voss | http://verture.net |

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-04-02 07:07

On Sun, 28 Apr 2002 20:19:16 +0200, Jonas Voss wrote
(in message <jonas-496DC7.20191528042002@sunsite.dk>):

> [...]

> kunne fortælle mig, at ingen på verdensvævet kunne se min computer, så
> mon ikke ipfw klarer sig meget godt som den er indstillet?

Jeg tror ikke, at der er slået en firewall til automatisk i Mac OS X. Det gør
man jo i f.eks. Brickhouse. Hvis din computer er stealth, kan det være, fordi
du er bag en router, og den har et andet ip-nummer. Min er stealth af den
grund. Så hvorfor klistre firewalls og virusprogrammer og fanden og hans
pumpestok på systemet? Mit er let som en omelet.
- David
P.S.: Men har du brugt f.eks. Brickhouse, kan det jo være, at du ikke har
slået firewall fra igen? Og hvis du har en router, kan der være firewall
indstillinger i den.

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-04-02 08:54

In article <01HW.B8F2B4460000B42901AFF638@news.cybercity.dk>,
> [...]

> grund. Så hvorfor klistre firewalls og virusprogrammer og fanden og hans
> pumpestok på systemet? Mit er let som en omelet.

(:

Jeg er bag et Alcatel Speed Touch USB ADSL modem, (der markedsføres på
mest smagløse vis som en venlig rokke (;). Den får sikkert en ip fra en
opkaldspulje, og deraf min stealth.

> P.S.: Men har du brugt f.eks. Brickhouse, kan det jo være, at du ikke har
> slået firewall fra igen? Og hvis du har en router, kan der være firewall
> indstillinger i den.

Jeg har alrig brugt Brickouse, og turde slet ikke pille ved ipfw. Min
rokke har slet mulighede for ændre på indstillingerne.

Men tak for hjælpen

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-04-02 12:37

> [...]

> Jeg er bag et Alcatel Speed Touch USB ADSL modem, (der markedsføres på
> mest smagløse vis som en venlig rokke (;). Den får sikkert en ip fra en

Jeg mener nu at der med ADSL modemer som regel er uhindret adgang -
altså direkte hul igennem. Prøv DSLReports portscan på
<http://www.dslreports.com/scan> med webdeling både slået fra og til for
at se forskellen.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-04-02 06:40

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> [...]
> other Office apps (Word, Excel) if you're behind a firewall, including OS
> X's built-in "Brickhouse". . You don't actually have to force quit, if

Heh. Og _hvorfor_? Jeg ser to muligheder: 1) den vil snakke med
Microsoft, 2) det er kopibeskyttelsen hvor 2 maskiner på samme net
ikke må have samme serienummer.

De to muligheder kan være kombineret.

--
Thorbjørn Ravn Andersen