Hvor meget ekstra forbrænding ved at stå o~
Fra : Helga

Dato : 25-04-02 17:21

Hej,

Jeg er på mit arbejde i den heldige situation, at vi har hæve/sænkeborde.
Jeg har i flere måneder stået op hele dagen, da jeg egentlig synes bedst om
det, men det er naturligvis også med i mine overvejelser at jeg forbrænder
mere ved at stå op end ved at sidde ned.
Men hvor meget ekstra - cirka - forbrænder jeg ved at stå op i 7 timer,
afbrudt af en halv times frokostspause ? (Det kan nævnes, at jeg også
bevæger mig en del rundt i et forholdsvis stort lokale, at jeg er 164 cm høj
og vejer 63 kg, som jeg gerne vil reducere til 57 kg . Derudover går jeg ca
3 timer om ugen, samt cykler på moitonscykel ca. 2-3 timer.)

Helga

Fra : Linda Sørensen

Dato : 29-04-02 16:42

> [...]
>og vejer 63 kg, som jeg gerne vil reducere til 57 kg . Derudover går jeg ca
>3 timer om ugen, samt cykler på moitonscykel ca. 2-3 timer.)

Du forbrænder omkring 1000-1500 kJ mere pr dag ved at have et stående
arbejde fremfor et stillesiddende arbejde. Ved den fysiske forbrænder
du yderligere ca 1000 kJ.
Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde