Genindsætte resource forks i Mac filer
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 25-04-02 17:37

Hej,

Jeg har downloadet nogle mac filer på en PC som jeg har fået overført til en
cd. De er blevet brændt på en cd med Adaptec Easy CD Creator (i ISO 9660
format formoder jeg). Når jeg åbner cd'en på Mac'en ligger alle
resourceforksene (det kan man vist ik' sige) separat fra filerne.

F.eks. hedder resourceforken til filen "FCP 3 performance tweaker.img" "._
FCP 3 performance twe~wd.img". Hvordan kan jeg sætte resourceforken tilbage
i "FCP 3 performance tweaker.img"? Resourceforken kan ikke bare kopieres
tilbage i "FCP 3 performance tweaker.img" med ResEdit el. lign. fordi den er
blevet lavet om til en datafork.

Hvordan kan jeg få resourceforken ind i "FCP 3 performance tweaker.img" ind
i resourcefork format?

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://home1.stofanet.dk/uha/concept5
e-mail: abn@on.to
ICQ#: 32984804 :: freak on a leash ::
-------------------------------------
I don't have a big ego, I'm way too cool for that

Fra : Jesper

Dato : 25-04-02 18:23

gAnders Baden Nielsen <abn@guide2party.dk> wrote:

> [...]
> blevet lavet om til en datafork.
>
> Hvordan kan jeg få resourceforken ind i "FCP 3 performance tweaker.img" ind

Nu skal du checke at der i det hele taget er noget inde i de fork filer,
fordi PC har det med helt at kassere res forks, så hvis du kører OS 10
kan du tage info på filerne i SNAX og vælge "Swap Forks", så bliver
dataforks puttet tilbage i resourcen, herfra er det bare at copypaste
res forksne tilbage i .img filerne.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 04-05-02 20:10

On 25/04/02 19:23, in article 1fb7mq3.1dj7j9t1jeubt6N%moby@dick.net,
"Jesper" <moby@dick.net> wrote:

> [...]
> kan du tage info på filerne i SNAX og vælge "Swap Forks", så bliver
> dataforks puttet tilbage i resourcen, herfra er det bare at copypaste

Tak for tippet, men jeg har fundet ud af at MacOS X selv sætter
resourceforkene og dataforkene sammen så problemet er der slet ikke mere.
Jeg kan dog ikke få overført noget data fra cd'en før jeg kan få MacOS X til
at godkende min Yamaha 4416S brænder som en læser. Mit indbyggede cd-rom
drev kan ikke læse ordentligt fra cd'en.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-04-02 22:28

Anders Baden Nielsen wrote:

> Hvordan kan jeg få resourceforken ind i "FCP 3 performance
> tweaker.img" ind i resourcefork format?

Du kan bare åbne filen i ResEdit, så starter den med at tilbyde dig, at
den vil reparere resourceforken.

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 01-05-02 14:39

On 25/04/02 23:28, in article 3CC874E6.22B09224@niels-ebbesen.net, "Niels
Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Du kan bare åbne filen i ResEdit, så starter den med at tilbyde dig, at
> den vil reparere resourceforken.

Tak for svaret. Desværre så er det at tilføje en resourcefork til filen det
eneste ResEdit tilbyder mig :(
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen